این ربات انسان‌نما اتاق را مرتب و لباس‌ها را تا می‌کند جاده چالوس یکطرفه شد/ محدودیت‌های جدید اعلام شد اعلام جرم علیه تهیه‌کننده و مجری برنامه منتشرکننده ادعا‌های فائزه هاشمی هشدار دادگستری تهران درباره مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی تشکیل پرونده قضائی برای فائزه هاشمی زمان توزیع کارت آزمون کانون وکلا اعلام شد تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعات کاری ادارات/ سازمان اداری و استخدامی کشور مسئول اجرای ساعات کاری ادارات جدید شد مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است  خروج سهامدار اصلی بانک آینده از کشور صحت دارد؟ قاتل داروساز بازنشسته پای میز محاکمه؛ انگیزه جنایت خونین چه بود؟ قاتل امیر محمد خالقی بخشیده شد/ پزشکیان پیام داد هر دو مسیر تونل توحید امشب مسدود است تنبیه بدنی دانش آموز بوکانی؛ معاون مدرسه برکنار شد هشدار هواشناسی درباره باران، صاعقه و کاهش دما در ۱۲ استان کشور هواشناسی: تهران آخر هفته چهار درجه سرد می‌شود

ماجرای تماس‌های مشکوک با شماره‌های دانشگاه تهران چه بود؟

تعدادی از شهروندان می‌گویند که از برخی شماره‌های داخلی، تماس‌هایی به صورت پیام ضبط‌شده در قالب نظرسنجی با آنها گرفته می‌شود و تماس‌گیرندگان، سؤالاتی معنادار از آنها می‌پرسند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۱۶ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 08
کد خبر: ۲۹۱۲۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، در روز‌های اخیر، برخی شهروندان گزارش داده‌اند که تماس‌های مشکوکی به صورت پیام ضبط شده از شماره‌های داخلی با آنها گرفته شده که در آن با جعل عنوان «دانشگاه تهران»، عملیات روانی برای ایجاد ترس در قالب یک نظرسنجی انجام می‌شود. پیگیری‌ها نشان می‌دهد دانشگاه تهران هیچ نظرسنجی‌ای با این موضوعات انجام نداده است.

چند هفته قبل نیز تماس‌های مشابهی با شماره‌های خارجی، از سرشماره‌هایی در کشور‌های جنوبی ایران انجام شده بود که در آن از مردم خواسته می‌شد «آب ذخیره کنند» و ادعا می‌شد «بحران آب جدی است». پس از آن، مسئولان امنیتی اعلام کردند این تماس‌ها بخشی از جنگ روانی دشمن برای ایجاد نگرانی، بی‌ثباتی و آشوب در جامعه است.

در این تماس‌ها، سه پرسش مطرح می‌شود: سؤال اول به بحران آب اختصاص دارد و تلاش می‌کنند این موضوع را برجسته و القا کنند. دو سؤال دیگر مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ یکی درباره نقش سپاه در مدیریت بحران آب و دیگری درباره نقش این نهاد در اقتصاد و دیگری آیا باید از فعالیت‌های اقتصادی خارج شود یا خیر.

حالا به‌واسطه بی‌اعتمادی مردم به شماره‌های خارجی و بی‌توجهی به آن تماس‌ها، این گروه‌های معاند با جعل هویت داخلی و عنوان «نظرسنجی دانشگاهی» تلاش دارند دوباره اعتماد عمومی را جلب کنند.

پیش از این نیز ضد انقلاب از پیام‌های متنی و تصویری آماده شده توسط هوش مصنوعی از طریق اپلیکشن‌های موبایل و تبلیغات گوگل استفاده بود. کارشناسان حوزه امنیت معتقدند خمیرمایه همه این اقدامات از بین بردن انسجام عمومی و ایجاد ترس و دلهره در میان مردم است./ فارس 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار