پیشنهاد بی سابقه نتانیاهو برای عبور از بحران-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پیشنهاد بی سابقه نتانیاهو برای عبور از بحران

بحران عدم تشکیل دولت در سرزمین های اشغالی موجب شده تا بنیامین نتانیاهو که خود را در آستانه بازداشت توسط دادستانی اسرائیل می بیند، پیشنهاد بی سابقه ای را به بنی گانتز مطرح نماید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 08
کد خبر: ۳۰۱۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ از زمان تاسیس دولت جعلی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی تا به امروز قریب به هفتاد و یک سال می گذرد، با این حال تا کنون پیش نیامده که با وجود برگزاری دو انتخابات پی در پی، پارلمان اسرائیل در تشکیل دولت ناکام بماند. نگرانی ها در اسرائیل در حالی تداوم دارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی عملا مانع اصلی تشکیل دولت در این کشور شده است.

 

در پی رأی دو هفته پیش دادستان کل رژیم صهیونیستی و مجرم شناخته شدن نخست‌وزیر این رژیم به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی، بسیاری از تحلیل گران و رسانه های عربی این موضوع را پایان حیات سیاسی "بنیامین نتانیاهو" ارزیابی کردند.

 

رئیس ائتلاف «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی در همان مقطع اظهار داشت که نخست‌وزیر این رژیم از بیم از بین رفتن مصونیت‌هایش، در تلاش است تا این رژیم را به سمت برگزاری انتخابات سوم سوق دهد. با این حال و با وجود مخالفت رئیس رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات سوم، کنست اسرائیل در تشکیل دولت ناکام مانده است.

 

ادامه بن‌بست در روند تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی موجب شده تا نتانیاهو پیشنهادی را مطرح کند که اجرای آن در فلسطین اشغالی سابقه نداشته است.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه به «بنی گانتز» رئیس ائتلاف رقیب پیشنهاد داد برای پایان دادن به بن‌بست پیش آمده در تشکیل کابینه، انتخاباتی مستقیم میان این دو برگزار شود. در تاریخ رژیم صهیونیستی تاکنون چنین اقدامی سابقه نداشته است.

 

رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته درگیر روند تشکیل کابینه است و با وجود برگزاری دو انتخابات پیش از موعد، هنوز هیچ طرفی نتوانسته به اندازه کافی برای تشکیل کابینه، در پارلمان کرسی به دست آورد.

 

اگر این وضعیت تا هفته آینده ادامه پیدا کند، رژیم صهیونیستی ناگزیر باید به سمت برگزاری سومین انتخابات حرکت کند. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، بعید است که انتخابات جدید هم تغییری در وضعیت کنونی ایجاد کند.

 

نتانیاهو روز شنبه در بیانیه‌ای ویدئویی ضمن متهم کردن گانتز به بی‌‌اعتنایی به امنیت اسرائیل، گفت ائتلاف آبی و سفید به ریاست گانتز تمام پیشنهادهای وی برای تشکیل کابینه فراگیر ائتلافی را رد کرده است.

 

وی سپس افزود: «یک کار دیگر برای آنکه از برگزاری یک انتخابات غیرضروری جلوگیری کنیم، باقی مانده است. اینکه برای نخست‌وزیری، بین گانتز و من انتخابات مستقیم برگزار شود. آبی و سفید می‌گوید می‌داند مردم چه می‌خواهند. اگر اینطور است، من هم مایلم که مردم تصمیم بگیرند، نه کس دیگر و نه رسانه‌ها.»

 

اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که وی حتی در حزب خود، «لیکود» هم با مشکل مواجه شده و شماری از هم‌حزبی‌هایش ریاست وی را به چالش کشیده‌اند. نتانیاهو در حال حاضر با سه اتهام سنگین قضایی روبروست و در صورت از دست دادن قدرت ممکن است تحت تعقیب قرار گیرد.

 

انتقاد شدید سیاستمداران صهیونیست از نتانیاهو

 

سیاستمداران رژیم صهیونیستی به شدت از نخست وزیر این رژیم به سبب چنگ زدن به قدرت که سبب ادامه بحران تشکیل نشدن دولت این رژیم شده است، انتقاد کردند.

 

«عوفر شیلح» دیگر عضو کنست رژیم صهیونیستی هم با حمله شدید به بنیامین نتانیاهو تاکید کرد وی برای کسب منافع شخصی، بحران آفرینی می‌‌کند.

 

این عضو حزب کاحول لاوان(آبی سفید)از بنیامین نتانیاهو به سبب چنگ زدن به قدرت و بحران آفرینی‌های مکرر برای به دست آوردن منافع شخصی انتقاد کرد.

 

عضو حزب بنی گانتس، نتانیاهو را مسئول شکست تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی معرفی و وی را به سوء استفاده از مشکلات سیاسی و امنیتی رژیم اسرائیل برای کسب منافع شخصی متهم کرد

 

وی گفت بهانه‌تراشی سیاسی نتانیاهو و اینکه برای برعهده گرفتن سمت نخست وزیری به صورت چرخشی تمایلات خود را توجیه می‌کند،‌ پوچ و بی‌اساس است.

 

از سوی دیگر یک عضو دیگر کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب کاحول لاوان(آبی سفید) با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، وی را به سرکرده یک باند جنایتکار تشبیه کرد.

 

پایگاه صهیونیستی والاه به نقل از یوآف سگالوویچ کنست رژیم اسرائیل از حزب کاحول لاوان(آبی سفید) معروف به ائتلاف ژنرال‌های اسرائیل نوشت رفتار نتانیاهو به رفتار یک سازمان جنایتکار و تبهکار نزدیک‌تر است

 

وی افزود نتانیاهو مانند هر متهمی که می‌شناسم، رفتار می‌کند، او ابتدا به پلیس حمله می‌کند، آنگاه دفتر پلیس را هدف حمله قرار می‌دهد.از سوی دیگر یک عضو دیگر کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب کاحول لاوان(آبی سفید) با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، وی را به سرکرده یک باند جنایتکار تشبیه کرد.

 

پایگاه صهیونیستی والاه به نقل از یوآف سگالوویچ کنست رژیم اسرائیل از حزب کاحول لاوان(آبی سفید) معروف به ائتلاف ژنرال‌های اسرائیل نوشت رفتار نتانیاهو به رفتار یک سازمان جنایتکار و تبهکار نزدیک‌تر است

 

وی افزود نتانیاهو مانند هر متهمی که می‌شناسم، رفتار می‌کند، او ابتدا به پلیس حمله می‌کند، آنگاه دفتر پلیس را هدف حمله قرار می‌دهد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار