احتمال تدریس زبان چینی در مدرسه ها-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

احتمال تدریس زبان چینی در مدرسه ها

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن تاکید بر حل معضلات پژوهشی حاکم بر آموزش و پرورش از احتمال آموزش زبان چینی در مدارس در آینده ای نزدیک خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 09
کد خبر: ۳۰۲۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ بحث آموزش به زبان های بین المللی و خروج از انحصار تدریس زبان انگلیسی به دانش اموزان، مدت هاست که از سوی شماری از کارشناسان پژوهشی و صاحب نظران مطرح می شود. در این میان نمایندگان مجلس نیز کوشیده اند با ارائه طرح های متنوع زمینه عبور از انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اظهار کرد: شعار هفته پژوهش سال ۹۸ پژوهش خلاقیت و زندگی است.

 

ذوعلم بیان کرد: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمی‌یابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آمورش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.

 

وی افزود: پژوهش در آموزش و پرورش باید به رشد خلاقیت کمک کند. برنامه درسی فعلی ما چقدر با نیاز‌های واقعی نسل امروز پیوند برقرار کرده است؟ ما به این نقص اذعان داریم و رفع این نقیصه نیازمند کار‌های بلند مدت و طولانی دارد.

 

ذوعلم بیان کرد: باید جهت گیری فعلی اسناد تحولی را به طور کامل و با توجه به اهمیت‌های آشکار آن طی کنیم، ولی در اجرای کامل آن باید بر اساس کمبود‌ها و کاستی‌ها در زیر ساخت‌ها شروع کنیم که مهمترین کمبود زیر ساختی و تشکیلاتی است تا بتوانیم مقوله پژوهش را از مقوله تولید بسته‌های آموزشی جدا کنیم و از آن طرف نقد وبررسی درباره برنامه درسی شفاف‌تر انجام شود. فرهنگ سازمانی و محوری بودن معبودات یک مانع و کمبود منابع انسانی یک بحث دیگر است.

 

وی گفت: دچار نقص فرهنگ پژوهشی هستیم و دچار پژوهش‌های کلیشه‌ای هستیم. پژوهش‌های ما باید مدرسه محور شود تا کاستی‌ها و چالش‌های مدرسه را شناسایی کنند و راهکار ارائه دهند.

 

ذوعلم بیان کرد: دچار کمبود اعتبار پژوهشی هستیم، ولی پرداختن به اعتبارات پژوهشی آموزش و پرورش سرمایه گذاری مهمی است.

وی گفت: ما باید پژوهش را به سطح مدرسه و دانش آموز پیش ببریم.

 

رئیس سازمان پژوهش افزود: باید با یک نگاه مشارکتی در پژوهشگاه‌های کشور به صورت واقعی ورود کنیم و به تعمیق فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش بپردازیم.

 

وی بیان کرد: هنوز مبانی نظری تحولی ما در پژوهش‌های آموزش و پرورش ورود نکرده است. باید به سمت تحول درونی پژوهش‌ها متناسب با اسناد تحولی پیش برویم.

 

رئیس سازمان پژوهش در ادامه افزود: جز فرهنگ ساری و تعمیق فرهنگ سازمانی راه دیگری برای جلوگیری از جعل پژوهش وجود ندارد و جعل مدارک آفتی است که باید از آن خارج شویم. هر اقدامی در جامعه باید بر اساس یک اقدام پژوهشی باشد.

 

ذوعلم بیان کرد: تربیت و یادگیری زبان‌های خارجی و زبان‌های عربی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل می‌دهد. پیشنهاد داده ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود.

ارسال نظر