نامه تند رئیس انجمن داروسازان به سازمان غذا و دارو؛ داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی

نامه تند رئیس انجمن داروسازان به سازمان غذا و دارو؛ داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی رئیس انجمن داروسازان ایران، در نامه‌ای به رئیس سازمان غذا و دارو، خواستار ساماندهی مدت زمان تسویه فاکتور‌های دارویی شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۵ - 2026 April 26
کد خبر: ۳۰۶۵۸۵

به گزارش راهبردمعاصر، شهرام کلانتری خاندانی رئیس انجمن داروسازان ایران، در این مکاتبه موضوع «درخواست ساماندهی مدت زمان تسویه فاکتور‌های صادره دارویی» و تشکیل «کمیته سیاستگذاری استمهال تسویه فاکتور‌های دارویی» را بازگو کرده است.
وی در این نامه نسبت به عدم پاسخگویی شرکت‌های پخش دارویی و تولید کنندگان دارو‌های برند معروف و مطرح برای استمهال تسویه حساب مناسب حداقل به مدت ۵ ماه ذیل فاکتور‌های صادره؛ انتقاد کرد و عنوان داشت: «متاسفانه اخبار واصله حاکی از آن است که این شرکت‌ها و حتی بعضی از شرکت‌ها و کارخانجات مرتبط با نهاد‌ها و بنیاد‌های متصل به بودجه عمومی بدون ملاحظه و به ناشایستگی، تاخیر چندین ماهه سازمان‌های بیمه گر در پرداخت مطالبات داروخانه‌های خصوصی را نادیده گرفته و در رویکردی معکوس، مدت زمان تسویه بسیاری از اقلام معمولی و عمومی و عادی را به بازه‌های زمانی ۱۵، ۲۰ و ۳۰ روزه تقلیل داده‌اند».

رئیس انجمن داروسازان ایران، در ادامه سه گزینه را مطرح کرده است که بتوان داروخانه‌ها را سرپا نگه داشت./مهر

کلمات کلیدی: سازمان غذا و دارو
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار