سنتکام مدعی کشته شدن یکی از رهبران داعش در سوریه شد پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه سخنگوی هیئت مذاکره کننده در واکنش به ادعا‌های روبیو: صلح واقعی با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد قالیباف: کشور‌های غرب آسیا و اسلامی باید نظم جدیدی را متکی بر ظرفیت‌ها، منابع و مردم خود بنا کنند عراقچی همتای عربستانی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفت‌های حاصل‌شده در اجرای تفاهمات قرار داد آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت قالیباف با علی‌اف دیدار کرد ترامپ: ایران خبر داد که از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ادامه حضور در لبنان: آمریکا هم بخواهد عقب‌نشینی نمی‌کنیم المیادین به نقل از مقام کاخ سفید: قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ به رئیس‌جمهور ارائه نمی‌شوند و قدرت قانونی ندارند پاکستان: مذاکرات فنی بین ایران و آمریکا با وجود استراحت‌های طرفین، همچنان ادامه دارد و قرار است طی روز‌های آتی از سر گرفته شود قالیباف: تفاهم اسلام‌آباد نه نتیجه فشار و اجبار، بلکه حاصل اقتدار ملت ایران بود/ در میانه جنگ بر اساس نظر رهبر انقلاب اعلام کردم که ایران آماده توافق‌های امنیتی با کشور‌های منطقه است وزیر جنگ آمریکا: اولین آزمایش سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» ایالات متحده، با موفقیت انجام شد/ این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: خط ارتباط مستقیم میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود ترامپ نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد

متوسل شدن ترامپ به ذخایر راهبردی آمریکا برای کاهش قیمت نفت

متوسل شدن ترامپ به ذخایر راهبردی آمریکا برای کاهش قیمت نفت یک رسانه آمریکایی گزارش داد: دولت ترامپ در پی افزایش شدید قیمت انرژی ناشی از جنگ، تصمیم گرفته است چندین میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت خود را برای مهار قیمت‌ها به بازار عرضه کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۵ - 2026 May 12
کد خبر: ۳۰۷۹۳۹

به گزارش راهبردمعاصر، به نقل از شبکه الجزیره، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است برای مقابله با افزایش قیمت‌ها که به دلیل جنگ رخ داده، بیش از ۵۳ میلیون بشکه از ذخایر نفتی را روانه بازار کند.

بلومبرگ پیشتر نیز در گزارشی اعلام کرده بود که پیامدهای اقتصادی جنگ و تنش‌های مرتبط با ایران دیگر به افزایش قیمت سوخت محدود نیست و اکنون بخش‌های مختلف اقتصاد ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است.

بر اساس این گزارش، جهش قیمت انرژی فشار مضاعفی بر مصرف‌کنندگان آمریکایی وارد کرده و به کاهش هزینه‌کرد خانوارها و افت تقاضا در بخش‌های مختلف منجر شده است. بسیاری از شرکت‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند منابعی که پیش‌تر صرف خرید کالا و خدمات می‌شد، اکنون در جایگاه‌های سوخت هزینه می‌شود.

طبق داده‌های انجمن خودروی آمریکا (AAA)، متوسط قیمت بنزین در این کشور به حدود ۴.۵۶ دلار برای هر گالن رسیده که بالاترین سطح از تابستان ۲۰۲۲ تاکنون است. بلومبرگ می‌نویسد در شرایطی که موضوع «قدرت خرید» پیش از آغاز درگیری‌ها نیز یکی از دغدغه‌های اصلی خانوارهای آمریکایی بود، افزایش قیمت سوخت فشار معیشتی را تشدید کرده است.

این گزارش تأکید کرد که افزایش هزینه انرژی تنها مصرف‌کنندگان را متأثر نکرده، بلکه کسب‌وکارها نیز با رشد هزینه‌های حمل‌ونقل، افزایش مخارج زنجیره تأمین و کاهش تقاضای مشتریان روبه‌رو شده‌اند؛ مسئله‌ای که نگرانی‌ها درباره کندی رشد اقتصادی آمریکا را افزایش داده است.

بلومبرگ همچنین با اشاره به تحولات بازارهای مالی گزارش داد اگرچه برخی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش احتمالی تنش‌ها خوش‌بین هستند، اما بسیاری از سیاست‌گذاران و تحلیلگران اقتصادی معتقدند بازارها هنوز ابعاد کامل خسارات اقتصادی ناشی از جنگ را درک نکرده‌اند.

در گزارشی دیگر، این رسانه هشدار داده است که آثار جنگ بر تورم، بازار انرژی و سیاست پولی آمریکا پایدار خواهد بود و حتی در صورت دستیابی به آتش‌بس یا توافق سیاسی نیز به‌سرعت از میان نخواهد رفت.

افزایش قیمت نفت و نگرانی از اختلال در عرضه انرژی از منطقه غرب آسیا، کار فدرال رزرو آمریکا را نیز پیچیده کرده است؛ به‌گونه‌ای که از یک سو اقتصاد با خطر کاهش رشد مواجه است و از سوی دیگر رشد بهای انرژی احتمال بازگشت تورم را تقویت می‌کند؛ موضوعی که می‌تواند روند کاهش نرخ بهره را به تعویق اندازد.

خبرگزاری رویترز نیز پیش از این گزارش داده بود که بازار اوراق قرضه آمریکا نسبت به پیامدهای جنگ دچار دوگانگی شده است. بخشی از سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به آثار تورمی درگیری‌ها نگران‌اند و پیش‌بینی می‌کنند نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری در سطوح بالا باقی بماند.

در اروپا نیز داده‌های شاخص مدیران خرید نشان می‌دهد افزایش قیمت انرژی و اختلال در زنجیره تأمین، رشد اقتصادی در منطقه یورو و بریتانیا را تحت فشار قرار داده است.

بلومبرگ در جمع‌بندی گزارش خود تأکید کرده بود که تداوم تنش‌ها نه‌تنها بازار انرژی، بلکه تورم، سیاست‌های پولی، رشد اقتصادی و رفتار مصرف‌کنندگان را در آمریکا و جهان تحت تأثیر قرار داده و نگرانی‌ها از ورود اقتصاد آمریکا به دوره‌ای از رشد ضعیف همراه با تورم بالا را افزایش داده است./مشرق

کلمات کلیدی: ترامپ
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار