افزایش ناگهانی قیمت محصولات اپل آتش زدن پرچم آمریکا در ایران ممنوع شد؟ اجرای محدودیت تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال هشدار وزارت بهداشت نسبت به خطر پرتو‌های فرابنفش اطلاعیه آموزش و پرورش درباره نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد

اولین کاری که باید پس از وصل شدن اینترنت انجام دهید

اولین کاری که باید پس از وصل شدن اینترنت انجام دهید معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت بهداشت سایبری کاربران، توصیه‌هایی را برای پیشگیری از آسیب‌پذیری دستگاه‌های هوشمند پس از دوره‌های قطع یا محدودیت اینترنت مطرح کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۵ - 2026 May 26
کد خبر: ۳۰۹۲۳۴

به گزارش راهبرد معاصر، احسان چیت‌ساز، معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی، نسبت به خطرات امنیتی دستگاه‌های آپدیت نشده پس از برقراری مجدد دسترسی به شبکه جهانی هشدار داد.

وی با مخاطب قرار دادن کاربران اعلام کرد: بعد از اتصال مجدد به اینترنت بین‌الملل، لطفاً قبل از هر استفاده عادی، ابتدا سیستم‌عامل، مرورگر، آنتی‌ویروس، اپلیکیشن‌های بانکی و ابزار‌های امنیتی خود را به‌روزرسانی کنید.

چیت‌ساز در تشریح دلایل فنی این اقدام اظهار کرد: در دوره‌های قطعی یا محدودیت طولانی‌مدت اینترنت، بسیاری از وصله‌های امنیتی (Security Patches)، گواهی‌های SSL، پایگاه‌های تشخیص بدافزار و آپدیت‌های حیاتی دریافت نمی‌شوند و این یعنی سطح آسیب‌پذیری دستگاه‌ها به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

وی اولین ساعات پس از بازگشت اینترنت را مهم‌ترین زمان برای بازیابی بهداشت سایبری کاربران دانست و خاطرنشان کرد: مهاجمان معمولاً از همین پنجره زمانی برای سوءاستفاده از دستگاه‌های آپدیت‌نشده استفاده می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات در پایان با تاکید بر تقدم امنیت بر دسترسی، یادآور شد: اینترنت فقط اتصال نیست؛ امنیتِ اتصال، مهم‌تر از خودِ اتصال است./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار