روحانی: در ژاپن درباره امنیت کشتیرانی در منطقه رایزنی می کنیم/سیاست نگاه به شرق از اهداف جمهوری اسلامی است-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

روحانی: در ژاپن درباره امنیت کشتیرانی در منطقه رایزنی می کنیم/سیاست نگاه به شرق از اهداف جمهوری اسلامی است

رئیس جمهور پیش از عزیمت به مالزی و ژاپن در گفتگویی بر تقویت روابط ایران با کشورهای شرقی تاکید کرده و اظهار داشت: سیاست نگاه به شرق و روابط نزدیک تر با کشورهای مهم آسیایی به خصوص مالزی و ژاپن همواره جز اهداف جمهوری اسلامی ایران بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 17
کد خبر: ۳۱۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام روحانی رییس جمهوری کشورمان صبح امروز و پیش از عزیمت به مالزی برای شرکت در اجلاس بین المللی کوالالامپور ٢٠١٩ و ژاپن به تشریح اهداف این سفر پرداخت. وی در پاسخ به پرسشی درباره اهداف سفر به مالزی و ژاپن به خبرنگاران گفت: در مرحله نخست سفر که به دعوت آقای ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی انجام می‌گیرد، عمدتاً روابط چندجانبه دنیای اسلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

روحانی در ادامه اظهار داشت: شرایط فشار ظالمانه و تحریم غیر قانونی آمریکا حرکت پایدار نخواهد بود و  همه کشورها خواستار رابطه نزدیک و خوب با ایران هستند مخصوصا کشورهایی که از نظر سنتی روابط خوبی از گذشته داشتیم.

 

روحانی سیاست نگاه به شرق و روابط نزدیک تر با کشورهای مهم آسیایی به خصوص مالزی و ژاپن همواره جز اهداف جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت : سفر به مالزی و ژاپن بنا به دعوت نخست وزیران دو کشور انجام می شود

 

رییس جمهوری با بیان این که در بخش اول سفر به مالزی عمدتا روابط چند جانبه دنیای اسلام مورد بررسی قرار می گیرد، اظهارداشت: در اجلاس سران  کوالالامپور کشورهای مهمی از دنیای اسلام در سطح سران در آن شرکت می‌کنند.

 

روحانی تصریح کرد:سران کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، قطر، مالزی و اندونزی جزو سرانی هستند که در این اجلاس که مسبوق به سابقه است، شرکت می‌کنند و در سال‌های گذشته نیز در سطح نخبگان جلساتی در مالزی داشته است و این دوره پنجمین اجلاس است اما اولین اجلاس در سطح سران برگزار می‌شود.

 

رییس جمهوری افزود: دنیای اسلام پتانسیل‌های و ظرفیت‌های بسیار بزرگی از نظر جغرافیایی انرژی و جمعیت و صنعت و فرهنگ دارد اما متاسفانه با مشکلاتی مانند تروریسم مواجه است. تروریسم جنگ و خون‌ریزی و مداخلات خارجی و عدم شرایط لازم برای توسعه مورد نیاز جهان اسلام از مهمترین مشکلات کشورهای مسلمان است.

 

روحانی گفت: ایران و مالزی در زمینه مسایل منطقه‌ای و جهان اسلام نظرات مشترک فراوان دارند، هر دو کشور اسلام رحمانی و اعتدالی را مورد توجه قرار داده اند و معتقدیم مسایل دنیای اسلام از طریق گفت و گو باید حل و فصل شود

 

روحانی اظهار داشت : جهان عاری از خشونت سیاستی است که همواره در سازمان ملل اعلام کرده‌ام که منجر به دوبار تصویب قطعنامه‌ای مهم در مجمع عمومی تحت عنوان امنیت و تعامل مطرح شد.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه مسایل منطقه تنها از طریق گفت و گو حل می شود، گفت: امسال در سازمان ملل نیز مسأله صلح هرمز را تحت عنوان طرح امید مطرح کردیم که مورد استقبال اکثر کشورها، نخبگان و روشنفکران قرار گرفت. 

 

وی اجلاس کوالالامپور را یک قدم جدید و مهم با یک ترکیب خاص از کشورهای بسیار مهم و تأثیرگذار برای دنیای اسلام  عنوان کرد و افزود: برخی از این کشورها از نظر توسعه‌ای و برخی دیگر از نظر نظامی پیشرفته هستند و برخی دیگر هم از نظر انرژی جایگاه خاصی دارند و ما برای این اجلاس اهمیت فراوانی قابل هستیم.

 

روحانی بیان کرد: به طور طبیعی در این سفر ملاقات‌های دو جانبه هم با مقامات کشور دوست مالزی با نخست وزیر این کشور و هم با برخی کشورهای دیگر که در این اجلاس حضور دارند، خواهیم داشت.  

 

رییس جمهوری  در ادامه درخصوص سفر خود با ژاپن هم گفت: ایران و ژاپن همواره دو کشور دوست بودند اما از ابتدای دولت یازدهم و در طول ۶ سال گذشته ما روابط بسیار نزدیکی با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن داشتیم در تمام این ٧ سال که به سازمان ملل سفر کردم دیدار با وی یکی از برنامه‌های کاری من بوده است همچنین در حاشیه اجلاس‌های دیگر نیز با آقای آبه دیدار و گفت وگو کردم. 

 

روحانی با اشاره به تعداد ملاقات‌هایی که نخست وزیر ژاپن داشته است، بیان کرد: در خرداد ماه ٩٨ نیز وی به تهران آمد علاوه بر گفت‌وگو با اینجانب با رهبر معظم انقلاب هم دیدار کرد که بحث‌های بسیار خوبی درباره روابط دو جانبه و مسایل مختلف انجام شد در مهر ماه در نیویورک نیز ملاقات مفصلی با یکدیگر داشتیم و در این سفر سومین دیدار ما در سال ٩٨ انجام خواهد شد.

 

رییس جمهوری با بیان این که امسال نودمین سال روابط سیاسی ایران و ژاپن است، گفت: ژاپنی‌ها بعد از انقلاب سرمایه گذاری اقتصادی در ایران انجام دادند و الان هم در زمینه مسایل محیط زیستی مذاکرات تنگاتنگ و نزدیک داریم.

 

روحانی کاهش در روابط با ژاپن را موقت دانست گفت: این کاهش در روابط به دلیل شرایط فشار ظالمانه و تحریم‌های غیر قانونی آمریکا است که این تحریم‌ها  ناپایدار خواهد بود. 

 

وی تصریح کرد: همه کشورهای جهان مخصوصا کشورهایی که به صورت سنتی با ایران رابطه سنتی از گذشته دارند خواستار روابط نزدیک و خوب با ما هستند

 

وی اظهارداشت: در سفر به ژاپن درباره  تسهیل در روابط دوجانبه تهران و توکیو و مسایل مهم میان دو کشور بحث و گفت و گو می کنیم، البته یکی از مسائلی که آقای آبه در تهران و نیویورک مورد توجه قرار می‌داد، امنیت منطقه به خصوص امنیت کشتیرانی بود و در دیدارهای دو جانبه همواره در این زمینه با هم رایزنی می کردیم که قاعدتاً در این سفر نیز در این مسایل با هم گفت و گو خواهیم کرد.

 

رییس جمهوری تاکید کرد: دیدار ما با مقامات ژاپن در چارچوب دیدارهای دو جانبه است اما دیدارهای ما در مالزی چندجانبه و مربوط به جهان اسلام است که امیدواریم هر دو سفر مایه خیر و برکت برای همه کشورها به ویژه برای ایران عزیز شود.

 

حجت الاسلام و المسملین حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز سه شنبه با بدرقه علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تهران را به مقصد کوالالامپور ترک کرد.

 

رییس جمهوری همچنین قرار است در ادامه این سفر به ژاپن سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کرامت سلیمی
Netherlands
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
با سلام و احترام



مطلب زیر را برایتان میفرستم ( البته ان را در کامنتها قرار داده بودم که کاملترش کرده ام ) تا به موقع با کنار هم قرار دادن قطعات یک پازل حقانیت خود را در مورد دروغ بودن بمب اتمی اثبات نمایم.

-----------------------------------------------------------------------------------







فکر می کنید که چرا ایران پای کشور ژاپن را وسط کشیده است. چرا به سراغ کشورهایی مثل اندونزی، چین و یا یکی دیگر از کشورهای شرق اسیا که تقریبا" همگی اقتصاد قدرتمنتدی دارند نرفتند. ژاپن در معادلات قدرت نظامی و سیاسی جهان جایگاهی ندارد. پس چه عاملی باعث دخالت ژاپن در مسئله برجام و اختلاف بین ایران و امریکا می شود. قطعا" ژاپن نقطه ضعف بزرگی دارد و از شفافیت و روشن شدن یک سری حقایق و واقعیات لطمه می خورد. ژاپن ارتشی ندارد و امریکا در این کشور 23 پایگاه نظامی ایجاد کرده و خود اوضاع ژاپن را کنترل می کند.











رفتار امریکا در قضایای اخیر نیز رفتار یک ابرقدرت بلامنازع به اصطلاح اتمی نیست و این نشان می دهد که امریکا قادر به قدرت نمایی نیست و رفتارهایش مثل یک لات ولگرد و خشن و نگران است.



















بعد از جنگ جهانی دوم رهبران دو کشور با امریکا وارد معامله شدند تا از امریکا وجهه یک ابرقدرت اتمی را به جهانیان باور دهند. یکی هیروهیتو امپراطور ژاپن بود و دیگری فیدل کاسترو رهبر کوبا.











و هر دو رهبر یاد شده مزد کارشان را هم گرفتند و تا پایان حیاتشان بر کشورشان حکومت کردند.











هیروهیتو در طی جنگ جهانی دوم حکومتش تضعیف شده بود و زورش به نظامیان نمی رسید و هر ان ممکن بود نظامیان حکومتش را سرنگون کنند .هیروهیتو پنهانی با امریکا وارد معامله شد و راه را برای حضور نظامی امریکا در ژاپن باز نمود و همچنین وانمود کردند که دو شهر هیرو شیما و ناکازاکی با سلاحی به نام بمب اتمی نابود شده است و ترس و وحشت در میان نظامیان به وجود اوردند. و ارتش ژاپن تسلیم امریکا شد.











در عوض هیروهیتو مپراطور ژاپن اجازه یافت تا پایان عمرش بر ژاپن حکومت کند و خود را تازیانه خدا می خواندو بعد از مرگش نیز پسرش اکی هیتو به قدرت رسید و چندی پیش نیز نارو هیتو پسر اکی هیتو رسما" امپراطور ژاپن شد. یعنی دقت نماییم هیرو هیتو به دنبال نجات تاج وتخت و سلسله پادشاهیش بوده است و میلیونها ژاپنی نیز قربانی شدند.









اشاره می کنم که در طول جنگ جهانی دوم حدود 60 شهر ژاپن اسیب کلی دیدند و اثار باقی مانده پس از بمباران این 60 شهر کاملا" شبیه هم هستند زیرا مدل اکثر خانه های ژاپنی از نظر نوع مصالح به کار رفته در انها ( چوب،پلاستیک،یونیلیت و مواد پلیمری ) شبیه هم بود و با بمباران چند نقطه اتش به تمام خانه ها سرایت و انها را نابود می کرد. اما رسانه ها فقط از دو شهر گمنام هیروشیما و ناکازاکی نام می برند و مدعی هستند این دو شهر با سلاحی عجیب به نام بمب اتمی نابود شده اند.



نقطه ضعف ژاپن این موضوع است که اگر مقامات ایران مسئله دروغ بودن وجود بمب اتمی و خیالی بودن ان را افشا نمایند ، کشور ژاپن از کشورهاییست که بیشترین لطمه را از این موضوع به خاطر گذشته دروغین خود و فریب مردم ژاپن خواهد خورد. و به همین دلیل اقای ظریف به ژاپن سفر نمود و مقامات ژاپنی را وادار نمود که به خاطر ابرو و امنیت کشورشان هم که شده باید امریکا را وادار به نرمش نمایند. و به دلیل همین اقای شینزو ابه نخست وزیر ژاپن به ایران سفر نمود. و اقای روحانی نیز به ژاپن می روند تا در مقابل لو ندادن این موضوع امتیازاتی از ژاپن بگیرند.



نقطه ضعف اروپا نیز همین موضوع است که نمی توانند با قاطعیت ایران را تحریم نمایند. چیزی که اقای عباس عراقچی معاون اقای ظریف به ان اشاره کردند.







اقای عراقچی گفتند که برجام یک توافقنامه امنیتی است و صبر ایران هم نامحدود نیست.



به خوبی می توان بوی تهدید را از این سخنان اقای عراقچی استشمام نمود.



در صورتی که در رسانه ها برجام یک موضوع داخلی ایران برای دستیابی به انرژی به اصطلاح هسته ای عنوان می شود نه یک توافقنامه امنیتی که می تواند امنیت اروپا و مناطق دیگری از جهان را تهدید کند. نقطه ضعف اروپا در این توافقنامه امنیتی چیست که دولتمردان ایرانی روی ان دست گذاشته اند.











فیدل کاسترو نیز در سال 1962 با امریکا پنهانی وارد معامله شد و بحران موشکی کوبا را که یک بحران ساختگی و کنترل شده بود راه انداختند و با وانمود وجود 80 موشک اتمی شوروی در خاک کوبا چند ماه دنیا را در ترس و وحشت نگاه داشتند. بعد از این قضیه اقای کاسترو تا پایان عمرش بر کوبا حکومت کرد و بعد از مرگش برادرش حکومت را در دست گرفته است.











در سال 93 میلادی میخائیل گورباچف رهبر شوروی کاسترو را خائن به بشریت معرفی نمود و این می تواند اشاره اقای گورباچف به بحران موشکی کوبا و همکاری پنهانی کاسترو با امریکا باشد.











و الا چه خیانتی می تواند از سوی کاسترو رهبر کشور کوچک و بی اهمیت کوبا صورت گرفته باشد و انفدر این خیانت بزرگ باشد که اقای گورباچف چنین حرفی بزنند.



















برجام یک داستان دنباله دار است و ممکن است به یک بازی باخت - باخت برای همه تبدیل شود.
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار