روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست!
وزیر خارجه آمریکا در سخنانی متناقض با تفاهم نامه میان تهران و واشنگتن ادعا کرد: پرونده لبنان از ایران جداست! به گزارش راهبرد معاصر، مارکو روبیو وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در سخنانی متناقض با تفاهم نامه میان تهران و واشنگتن ادعا کرد: ما مستقیما با دولت لبنان در ارتباط هستیم. پرونده لبنان از ایران جداست؛ زیرا لبنان یک کشور مستقل با دولت لبنانی است! ما قصد داریم با دولت لبنان مذاکره و توافق کنیم.
وی بی توجه به ادامه تجاوز غیرقانونی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان همراه با نقض آتش بس، در سخنانی عوام فریبانه از استقلال بیروت سخن گفت و افزود: آینده لبنان متعلق به مردم لبنان از طریق دولت مستقل و منتخب آنهاست.
وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی از سر استیصال و درماندگی در برابر مقاومت لبنان، مدعی شد: اگر نیروهای نیابتی ایران موشک پرتاب کنند، خصومتها در منطقه پایان نمییابد!
مارکو روبیو برای سرپوش گذاشتن بر یکی از موقعیتهای راهبردی راهبردی ایران در مقابله با متجاوزان، مدعی شد: هیچ کشوری مجاز به اعمال هزینه یا عوارض بر آبراههای بینالمللی نیست! / مهر