واکنش تند وزارت خارجه به حمله بامدادی آمریکا؛ نقض آشکار تفاهم پایان جنگ
وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد 7 تیرماه 1405، بیانیهای صادر کرد. به گزارش راهبردمعاصر، متن بیانیه وزارت امور خارجه به این شرح است:
«وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ 7 تیرماه 1405، به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم میکند. این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند 4 ماده 2 منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ 28 خرداد 1405 است، نشان میدهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیتهای شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بینالمللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده 51 منشور سازمان ملل، تأکید میکند.»/دولت