اپلیکیشن 141 جایگزین ویز می شود-راهبرد معاصر
بیمار ایدزی با مصرف دارو، هم می‌تواند ازدواج کند و هم بچه‌دار شود «ایلان ماسک» تصویر ماهواره‌بر ایرانی را منتشر کرد + عکس جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند

اپلیکیشن 141 جایگزین ویز می شود

وزیر راه از طراحی سامانه و اپلیکیشن ۱۴۱ و سپهتن جهت تسهیل امد و شد مسافران و بهبود حمل و نقل عمومی خبر داده و از جایگزینی آن با نوع مشابه صهیونیستی سخن به میان آورده است.‎
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 18
کد خبر: ۳۱۱۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ سپهتن یک سامانه نظارتی و کنترلی حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای است که با مشارکت اپراتور اول ارتباطی کشور از طریق سیستم GPRS و گزارش مداوم عملکرد خودرو به مراکز پلیس راهور، می‌تواند امنیت جاده‌ای بیش‌تری را هم برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و هم برای سرنشینان آن به ارمغان بیاورد.


محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای سامانه سپهتن در ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر بین‌شهری گفت: این سامانه در تمام ناوگان بین‌شهری نصب و این ناوگان مجهز به دوربین خواهند شد تا حالات و رفتار راننده و خودرو رصد و ثبت شود.

 

وی افزود: این رفتار در سامانه پلیس و سازمان راهداری ضبط می‌شود و می‌توانند در لحظه در جریان اطلاعات رفتار راننده و مسیر حرکت آن قرار بگیرند. این سامانه جایگزین سیستم ساعت‌زنی در اتوبوس‌ها خواهد شد و هم پلیس و هم سازمان راهداری به صورت برخط می‌تواند ناوگان باری و مسافری بین‌شهری را کنترل کند.

 

اسلامی افزود: در وهله اول این سامانه در ناوگان باری شروع به کار خواهد کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های سامانه سپهتن اظهار داشت: مردم می‌توانند با نصب اپلیکیشنی بر روی موبایل خود آخرین وضعیت مسافران بین‌شهری و بار خود را رصد کنند و بدانند که هر لحظه مسافری که در آن اتوبوس مورد نظر مستقر است، در کدام نقطه در حال سیر است و راننده آن چه رفتار و عملکردی دارد. همچنین صاحبان بار به صورت آنلاین می‌توانند در جریان مسیر حرکت بار خود قرار بگیرند.

 

وی ادامه داد: اقدام دیگر وزارت راه و شهرسازی تقویت سامانه 141 است و اپلیکیشن 141 دوسویه خواهد شد؛ به این معنا که مردم و مسافران می‌توانند اطلاعات جاده را به این سامانه وارد کنند و اگر سانحه‌ای در میان جاده رخ داده، سازمان راهداری و پلیس را از آن مطلع سازند.

 

اسلامی با تاکید بر اینکه این سامانه جایگزین نوع مشابه صهیونیستی آن می‌شود، گفت: مردم می‌توانند از این سامانه بومی که اطلاعات قوی‌تری را هم می‌دهد، استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای کاهش آلودگی هوا گفت: ما بیش از حد از سرمایه آیندگان هزینه و محیط زیست را نابود کردیم. هم سلامت خودمان و هم نسل آینده را به مخاطره انداختیم. از این رو باید به سمت مصرف بهینه و رعایت استانداردها برویم.

 

اسلامی ادامه داد: برای کاهش آلودگی هوا، سیاست توسعه حمل و نقل ریلی را ادامه می‌دهیم و به سمت برقی کردن حمل و نقل ریلی رفته‌ایم.

 

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در مقطعی نوسازی ناوگان متوقف شده بود که با اقداماتی آن را به جریان انداخته‌ایم.

 

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه زور دولت به خودروسازانی که عامل اصلی آلودگی هوا هستند، نمی‌رسد، گفت: آقای کلانتری قابل احترام و بسیار قدرتمند هستند اما قانون در این باره روشن و صریح است و همه مکلف به رعایت قانون هستند. بنده رئیس کمیسیون زیربنایی صنعت و محیط زیست هم هستم و اجازه نمی‌دهم هیچ مصوبه‌ای از این کمیسیون خارج شود که باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین تصمیمات شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر محدودیت ساخت و ساز در پیرامون حرم امام رضا (ع) گفت: سال 86 رهبری در این باره ابلاغیه‌ای داشتند که متاسفانه مدیران شهر مشهد به آن توجه نکردند. از این رو مصوبه‌ای با همین محتوا از سوی شورای عالی ابلاغ شد و با شهرداری مشهد و مسئولان آستان قدس رضوی جلسات متعددی داشتیم.

 

اسلامی ادامه داد: مطالبات سنگین مردمی در این حوزه وجود دارد، به ویژه در منطقه مغان مشهد که از بافت تاریخی ارزشمندی برخوردار است. از این رو نقشه ویژه‌ای برای پیرامون حرم تدوین می‌کنیم که در آن حقوق مکتسبه هم دیده شده و این نقشه جدید باید برای ملاک عمل برای احداثات باشد.

ارسال نظر