درگذشت علی پروین صحت دارد؟-راهبرد معاصر

درگذشت علی پروین صحت دارد؟

روز گذشته خبر درگذشت علی پروین اسطوره پرسپولیس توسط یکی از رسانه های ورزشی منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 09
کد خبر: ۳۳۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛  روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر خبر درگذشت علی پروین اسطوره پرسپولیس پخش شد که موجب نگرانی فوتبالدوستان شد.

 

درگذشت علی پروین صحت دارد؟

 

خبر منتشر شده از سوی رسانه ورزشی این بود که علی پروین در پی ناراحتی قلبی به بیمارستان منتقل شده و بعد از دقایقی از دنیا رفته است.

 

این شایعه به سرعت تکذیب شد و خود علی پروین هم ویدیویی منتشر کرد تا فوتبالدوستان را از سلامت خودش مطمئن کند.

 

 

علی پروین اظهار کرد: در سلامت کامل هستم و از صبح بعد از انتشار این خبر افراد زیادی با من تماس گرفتند.

 

وی با بیان اینکه نمی دانم کدام رسانه بی معرفتی خبر فوت من را منتشر کرده است، افزود: رسانه ها در روزهایی که هر روز اخبار نگران کننده و بد زیاد است باید بجای انعکاس خبرهای بد، خبرهای خوب و مثبت را منتشر کنند.

 

پروین با تسلیت مجدد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: فوت تعدادی از هموطنانمان بر اثر سانحه هوایی و کرمان را خدمت مردم ایران و خانواده هایشان تسلیت عرض می کنم.

 

وی در خصوص فوت نادر باقری دروازه بان اسبق پرسپولیس، تصریح کرد: خبر بسیار ناراحت کننده بود و فوت نادر باقری عزیز را به جامعه ورزشی، طرفداران پرسپولیس و خانواده ایشان تسلیت می گویم

 

علی پروین مانند هر فوتبالیست دیگری ، مسیر ترقی را طی کرد و از تیم ” کیان ” به تیم ملی فوتبال ایران رسید! در این تیم زیر نظر منصور امیر آصفی کار می کرد که به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. علی الهی اولین مربی پروین بود که به خاطر رفاقت با برادر بزرگتر پروین یعنی عباس خواست که پروین در تیم فوتبال ” عارف ” بازی کند. او آن زمان ۱۵ سال بیشتر نداشت!

 

در سال ۱۳۴۶ شمسی و زمانی که بازی حساسی با تیم شهربانی داشت ، توسط رایکوف به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. آن زمان ناصر حجازی و ناصر عبداللهی هم ازهمبازیان او بودند. پروین سپس از ” کیان ” به ” پیکان ” رفت ، اما تیم فوتبال پیکان نیز پس از مدتی منحل شد. او در این باره می گوید: ” یک روز در خانه نشسته بودیم که همایون بهزادی و دکتر برومند به سراغم آمدند و به خاطر آن ها با تیم فوتبال پرسپولیس قرارداد امضا کردم! “

 

وی ده سال به طور مداوم بازیکن تیم ملی کشورمان ایران بوده است و با تیم ملی ، سه بار قهرمانی در آسیا را تجربه کرده است و در جام ملت‌ های آسیا در سال ۱۹۷۶ میلادی بهترین بازیکن این تورنمنت شد! و از نفرات تاثیر گذار در تیم ملی بود؛ به گونه ای که در فینال گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند و باعث قهرمانی تیم ملی ایران شد.

 

علی پروین با به دست آوردن ۱۵ جام قهرمانی به‌ عنوان سرمربی پرسپولیس، پر افتخارترین سرمربی تاریخ این باشگاه است! پروین از سال ۱۳۶۸ شمسی تا ۱۳۷۲ شمسی به مدت ۴ سال سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود و در سال ۱۹۹۰ میلادی نیز توانست فوتبال ایران را به عنوان قهرمان بازی‌ های آسیایی پکن برساند!

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین دلتنگ
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
0
خوب خدارو شکر . نگران شدیم
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار