بیانیه شورای نگهبان درباره سخنان امروز رئیس جمهور-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

بیانیه شورای نگهبان درباره سخنان امروز رئیس جمهور

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای نسبت سخنان صبح امروز رئیس جمهور درباره بررسی صلاحیت‌ها، واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 15
کد خبر: ۳۳۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛  متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در شرایطی که کشور بیش از گذشته نیاز به اتحاد و همدلی دارد، انتظار می‌رود مسئولان کشور در بیان اظهارات و نظرات خویش سنجیده تر عمل کرده و از ایجاد تشنج خودداری نمایند تا فرصت سوء استفاده به دشمن داده نشود و آرامش بر فضای کشور حاکم گردد.

 

آنچه امروز رئیس جمهور در سخنانی که بطور زنده نیز از رسانه ملی پخش می شد مطرح کرد، نشان از بی‌اطلاعی ایشان نسبت به روند بررسی ها در هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دارد و زیبنده یک مقام اجرایی رسمی نیست که بدون تحقیق و بی محابا درباره افراد فاقد صلاحیت سخن بگوید.

 

دقت در نتایج بررسی‌های شورای نگهبان نشان می دهد این نهاد در بررسی صلاحیت‌ها تمایزی میان این جناح و آن جناح قائل نشده است و در میان افراد تأیید یا رد شده از همه جناح‌ها حضور دارند.

 

شورای نگهبان به عنوان داور ملی انتخابات و صیانت کننده حق الناس وظیفه خود می‌داند که در انطباق شرایط قانونی با داوطلبان انتخابات نهایت دقت را به عمل آورد و شکایت آنان را از مجرای قانونی مشخص شده بررسی نماید.

 

بی‌تردید اینگونه برخوردها با نهاد شورای نگهبان نمی تواند تاثیری در اعلام نظرات این نهاد داشته باشد و چنانچه اعتراضی نیز مطرح است باید از مجرای قانونی خویش و نه از تریبون‌های عمومی دنبال شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
0
0
بحمداللهایشان از هیچ چیز خبر ندارند و معلوم نیست رئیس جمهور چه شخص یا گروه یا کشور است. ایشان خود آتش روشن میکند بعد قیافهحق به جانب میگیرد. برو آقای روحانی هر موقع در جریان گرانش شدن قیمت بنزین، اصابت موشک و قوانین ومقررات شورای نگهبان و... قرار گرفتی اظهار نظر کن.
تحلیل های برگزیده