امروز حریم برای شهر تهران یک تهدید محسوب می‌شود-راهبرد معاصر

امروز حریم برای شهر تهران یک تهدید محسوب می‌شود

شهردار منطقه یک گفت: تا زمانی که قوانین یک دست نشود نمی‌توان یک مدیریت یکپارچه را در حریم شهر متصور باشیم. امروز حریم برای شهر تهران یک تهدید محسوب می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 25
کد خبر: ۳۴۴۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید حمید موسوی عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران اظهار داشت: براساس قوانین موجود حریم نقاط بلافصل پیرامون شهر تهران است که مدیریت آن برعهده شهرداری تهران است.

 

وی افزود: ما در موضوع حریم هم قانون تقسیمات شهری را داریم و هم چند قانون دیگر و همین موضوع باعث شده است که این تعارض قوانین دست تصمیم گیران و مدیران شهری را ببندد.

 

موسوی ادامه داد: برای مثال قیام شهر نباید شهر می شده است اما به واسطه وجود دو قانون متعارض یکدیگر این شهر بعد از افزایش جمعیتش به شهر تبدیل شده و امروز مشکلات ناشی از آن را می‌بینیم.

 

شهردار منطقه یک گفت: تا زمانی که قوانین یک دست نشود نمی‌توان یک مدیریت یکپارچه را در حریم شهر متصور باشیم. امروز حریم برای شهر تهران یک تهدید محسوب می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: البته اگر این حریمی چه خودش تهدید است به صورت درست مدیریت شده و دسترسی‌هایی برای آن در نظر گرفته شود می‌تواند به یک فرصت خوب تبدیل شود.

 

موسوی افزود: ما امروز هنوز منتظریم تا طرح ساختاری حریم شهر تهران به تصویب برسد و دلیل این امر هم این است که ما برای حفظ و مدیریت حریم نیازمند همکاری همه بازیگران این عرصه هستیم.

 

شهردار منطقه یک شهر تهران ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که حریم شهر تهران روز به روز گسترده‌تر می‌شود و متأسفانه برخلاف قوانین موجود امکانات رفاهی مثل آب و برق به این حریم‌ها داده می‌شود.

 

وی گفت: یکی از مشکلات ما این است که نگاه ما بخشی نگر بوده در حالی که باید از نگاه جزیره‌ای پرهیز کرده زیرا تهران یک پایتخت بوده و منطقی نیست که با آن برخوردهای چندگانه صورت گیرد.

 

موسوی خاطرنشان کرد: تسریع در تصویب و ابلاغ طرح جامع و پهنه بندی حریم از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید یادمان برود که تقویت اقتدار مدیران حریم یک موضوع لازم و حیاتی است تا بتوان با تخلفات این حوزه برخورد کنند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده