عکس/ قرنطینه با رضا صادقی چه کرده جزئیات پرداخت وام یک‌میلیونی به خانوار‌های یارانه‌بگیر فیلم/ چه زمانی از شر کرونا خلاص می‌شویم؟! طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا | امروز ۱۹ فروردین ۹۹ ارزش عرضه اولیه سهام صبا چقدر است؟ میزان خسارت کرونا به اقتصاد ایران برابر با ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی نیویورک اجساد قربانیان «کرونا را در پارک دفن می‌کند «کرونا» جنگ بیولوژیک تمام عیار میان آمریکا و چین نظر محسن رضایی درباره تحلیل چامسکی و کیسینجر در ارتباط با دوران پساکرونا حمل بار با خودرو به اسنپ اضافه شد جزییات عرضه اولیه سهام صبا جدول پخش برنامه درسی مدرسه تلوزیونی شبکه آموزش و شبکه چهارم سیما سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹ قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹ +جدول الزرفی: نیازی به نظامیان خارجی نیست؛ خصومتی با ایران ندارم ۴۹شغلی که تا اطلاع بعدی به علت شیوع ویروس کرونا اجازه فعالیت ندارند/ جدول پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی بازداشتی دارد روحانی: مرحله دوم بسته حمایتی آخر فروردین پرداخت می‌شود/ شروع بازگشایی‌ها پلکانی است اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه‌های دولتی ویروس کرونا ۷ روز در سطح خارجی ماسک می‌ماند جزییات واریز یارانه یک میلیون تومانی+ زمان واریز فعالیت واحد‌های صنفی کی از سر گرفته خواهد شد؟ پخش پشت صحنه سریال پایتخت۶ اعلام وضعیت عادی در کشور چه زمانی است؟ شلیک پنج موشک به یک شرکت نفتی آمریکایی در بصره عراق آغاز غسل دادن با آب متوفیان کرونا در تهران شرایط پرداخت دیه در صورت مرگ کارگر بر اثر «کرونا» فقط ورود افراد بومی و ساکن هر شهر طبق کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو، به آن شهر مجاز است آخرین آمار جهانی کرونا+ جدول یارانه شش ماه، یک‌جا پرداخت می‌شود؟ اعلام زمان پخش ادامه «دورهمی» ماجرای بدقولی درباره «پایتخت» و ارتباط آن با یک نامه چیست؟ آزمایش‌های نظامی آمریکا در پایگاه عین الاسد اعلام زمان واریز یارانه فروردین ۹۹ ورود سامانه جدید بارشی به کشور پشت پرده ترور فرمانده ارشد حزب‌الله بلای که رژلب بر سرمان می‌آورد! ماجرای تردد خودرو‌های با پلاک‌های غیربومی در تهران چرا ترامپ این مقام اطلاعاتی را اخراج کرد؟ توضیحات سیروس مقدم درباره سوتی‌های «پایتخت ۶» خبر خوش نوبخت برای بازنشستگان تامین اجتماعی وزارت علوم: الزامی به حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها نیست ۳۰۰ هزار بلیت کنسل شده قطار چقدر اعتبار گرفت؟ چگونه در محیط کار از کرونا در امان بمانیم؟ میانگین سن مبتلایان کرونا در ایران+ عکس احتمال منع مسافرگیری در مترو و اتوبوس‌ها با حکم رئیس‌جمهور؛ کریم همتی به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر منصوب شد خبر خوب دیاباته به استقلالی‌ها پایتخت بارانی می‌شود لنز‌های تماسی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند؟ ویدیو/کدام مشاغل می تواند از ۲۳ فروردین آغاز به کار کنند؟ نخست ‎وزیر انگلیس به علت کرونا به بیمارستان منتقل شد چرا کرونا قیمت مواد مخدر را افزایش داده است؟ آخرین وضعیت پایش متقاضیان اقدام ملی مسکن رشد ۲۵ درصدی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا | امروز ۱۸ فروردین ۹۹ اسپانسر پرسپولیس به یک شرط می‌ماند شرط ۱۰۰ میلیونی دختر برای گذشت از قاتل مادر ویدیو/ شعر خوانی کرونایی ماجرای فایل صوتی فاطمه رهبر نماینده مجلس که درگذشت واکنش وزارت کشور به خبر تشکیل یک استان جدید روحانی: ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۴ است/ تعطیلی مشاغل پر ریسک و ممنوعیت تردد استانی خودرو‌ها تمامی فعالیت‌های اقتصادی از ۲۰ فروردین باید با پروتکل آغاز شود + سند ترور فرمانده ارشد حزب الله در لبنان+ عکس نظر وزیر ارشاد در مورد سریال پایتخت اسامی همه مقامات مهم کشور که به کرونا مبتلا شدند+ عکس نامه جمعی از مدیران نظام به رهبر انقلاب درباره حصر جزئیات طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور+ عکس هشدار سازمان بدر درباره احتمال حمله پاتریوت به نیروی هوایی عراق برنامه جدید مجری جنجالی در تلویزیون تغییر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاریکاتور| مصی پولی‌نژاد اتحادیه اروپا خواستار «معافیت بشردوستانه» تحریم‌های ایران شد ترامپ یک مقام دیگر را اخراج کرد روایت محمود صادقی از قرنطینه نشدن قم و نقش روحانی پوتین: احتمالا تولید نفت روزانه ۱۰ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت منبع امنیتی عراقی: آمریکا برای انتقال سفارت‌ها به «عین الاسد» برنامه‌ریزی می‌کند کاریکاتور | سیزده به در به خیر گذشت اعلام عزای عمومی در چین کدامیک از سیاسیون ایران کرونا گرفتند؟+ عکس جزییات تصمیمات دولت برای مقابله با کرونا و حمایت از مشاغل آسیب دیده تماس تلفنی روحانی با ۷ عضو کابینه؛ صدور دستورات جدید برای مدیریت کرونا پایان موقت «پایتخت ۶» صحت دارد؟ پیشنهاد جالب فهیمه به بهبود برای حضور در برنامه احسان علیخانی وقتی مجری «عصر جدید» یاد «ماه عسل» می‌افتد چرا «نون خ» بلافاصله بعد از «پایتخت» پخش می‌شود؟ توصیه‌های کرونایی بازیگر سریال «شهرزاد» پدر شهیدان فهمیده به فرزندان شهیدش پیوست سیروس مقدم: قسمت آخر «پایتخت ۶» در عید پخش نمی‌شود! خواننده مشهور به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شد چرا مهران مدیری و مهمانانش در «دورهمی» مشکی پوش هستند؟ بازیگر زن از شیوه‌ای عجیب برای معروف شدن پرده برداشت اینفوگرافیک/ جزییات اعطای تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به کسب‌ و کارهــای آسیب‌دیده از کـرونا کارگردان «پایتخت»: سانسوری در کار نیست، عجله نکنید! اینفوگرافیک/ شایعات خطرناک برای مقابله با ویروس کرونا مستند جنگ خاموش؛ روایتی از پشت پرده پیدایش ویروس کرونا کاریکاتور | به خطر سفر نکنید کاریکاتور | بازی با جان مردم کاریکاتور | قرنطینه با کلید کاریکاتور | رب‌النوع نوظهور هندوستان وضعیت نتایج انتخابات آستانه اشرفیه پس از درگذشت رمضانی دستک کاریکاتور | کرونایی‌ها کاریکاتور |سقوط لیبرال‌ها اینفوگرافیک/ توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و کروناویروس عکس هایی که توسط کاربران در حال جستجو و انتشار است / گالری تصاویر شجریان اینفوگرافیک / میانگین سنی و تحصیلات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم کاریکاتور | سازمان مدیریت بحران! زمان تبلیغات انتخابات مجلس 98 آیا عراق می تواند از نیروهای امریکایی خالی شود؟ ائتلاف سازی به سبک امام موسی صدر "مرگ ابوبکر البغدادی"؛ کشته شدن سرکرده داعش چه پیامدی دارد؟ بازوهای نیابتی ایران در منطقه قدرتمندتر از همیشه درس‌های جنگ یمن برای اسرائیل وحدت میان جریان های سیاسی ایران در سایه سیاست "فشار حداکثری" آمریکا "دولت پنهان" در لبنان شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ در قبال ایران/درهای مذاکره با ایران باز است طرح صهیونیست ها برای اشغال دره اردن رویای چین در هفتاد سالگی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک سبک مبارزه تشکیلات خودگردان و اتحادیه اروپا برای حفظ کرانه باختری طرحی برای ایجاد یک سازه امنیتی در خاورمیانه چه کسی از هوآوی می ترسد؟/ فهم نگرانی‌های امنیتی از اینترنت نسل 5 مبارزه با سایه‌ها در تاریکی؛ فهم و تقابل با زورگویی فضای سایبر تحریم بانک مرکزی ایران چه معنایی دارد؟ تاریخ سری فشار اسرائیل برای حمله به ایران بررسی صنعت انیمیشن در منهای نفت/ ژاپن چگونه صنعت انیمیشن جهان را قبضه کرد؟ + فیلم منهای نفت: درآمد 16 هزار بشکه نفت تنها در یک سوله پرورش ماهی بررسی صنعت پرورش ماهی در مستند منهای نفت + تیزر بررسی صنعت لبنیات در مستند منهای نفت/ اشتغال یک میلیون نفری شیر و لبنیات منهای نفت: درآمد یک میلیارد دلاری پسته ایران/ هیچ کشوری توان تولید پسته مرغوب ایران را ندارد همه ابعاد تحریم؛ فرصت‌ها و تهدیدها تحریم‌ها به مبادلات ما با شرکت‌های کوچک اروپایی آسیبی نمی‌زند/ نرخ کنونی دلار بالاتر از نرخ واقعی آن است

عوارض ۵۰ هزار تومانی آزادراه تهران شمال واقعیت دارد؟

بالاخره پس از گذشت دو دهه از آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه تهران شمال، این قطعه دهم اسفندماه بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی زیر بار ترافیک می‌رود. اگرچه در روز‌های گذشته رییس‌جمهور در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب به وزارت راه و شهرسازی دستور داد تا رفت‌وآمد آزمایشی در این مسیر را برقرار کند تا مقدمات افتتاح رسمی آن در اوایل اسفندماه فراهم شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 17
کد خبر: ۳۶۱۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، شنیده‌ها حاکی از آن است که رقم عوارضی منطقه یک آزادراه تهران-شمال رقمی کمتر از ۵۰ هزار تومان است، اما هنوز به صورت دقیق نرخ آن را اعلام نکرده‌اند.

بالاخره پس از گذشت دو دهه از آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه تهران شمال، این قطعه دهم اسفندماه بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی زیر بار ترافیک می‌رود. اگرچه در روز‌های گذشته رییس‌جمهور در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب به وزارت راه و شهرسازی دستور داد تا رفت‌وآمد آزمایشی در این مسیر را برقرار کند تا مقدمات افتتاح رسمی آن در اوایل اسفندماه فراهم شود.

 

به این ترتیب، آزادراه تهران- شمال روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته زیر عبور آزمایشی رفت تا هم ثبت پلاک‌های خودرو‌هایی که طی این دو روز از آزادراه عبور کردند، آزمایش شود و هم این منطقه یک‌بار قبل از بهره‌برداری رسمی برای رفع نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

 

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از این درباره زمان دقیق افتتاح قطعه یک آزادراه گفته بود: امیدواریم قبل از بهره‌برداری رسمی بتوانیم چند روزی به‌صورت آزمایشی با تعدادی خودرو محدود از این قطعه تردد داشته باشیم؛ این کار برای آن صورت می‌گیرد تا احتمالا اگر کم و کسر و نقصی وجود دارد، بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم.

 

قطعه نخست آزادراه تهران - شمال ۳۲ کیلومتر طول دارد و فاصله ۲ نقطه تهران تا دوآب شهرستانک را ۶۵ کیلومتر نسبت به جاده چالوس کاهش می‌دهد. معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: با افتتاح این قطعه، زمان سیر از تهران تا چالوس و برعکس تا ۱.۵ ساعت کمتر می‌شود.

 

محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود

گفته می‌شود احتمالا پس از افتتاح رسمی قطعه یک آزادراه تهران شمال، محدودیت ترافیکی در این مسیر اعمال خواهد شد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در توضیح این موضوع گفت؛ برای تردد در حالت عادی هیچ مشکلی در قطعه یک آزادراه نخواهیم داشت، زمانی که پیک ترافیک است، به‌واسطه این‌که در شهرستانک به جاده کنونی چالوس متصل می‌شویم، ممکن است ترافیک در این منطقه به‌اصطلاح پس بزند، محدودیت ترافیکی خاصی را اعمال کنیم.

خیرالله خادمی اعلام کرد: با توجه به این مستله درباره نحوه عبور از قطعه یک آزادراه تهران-شمال تصمیم‌گیری می‌شود. ابعاد و نوع کار صورت گرفته در آزادراه مشکلی برای تردد ایجاد نمی‌کند، چون ابتدا قطعه یک به از آزادراه همت آغاز می‌شود، ممکن است محدودیت ترافیکی باشد که باید با پلیس سازمان راهداری و سایر ارگان‌های ذی‌ربط برای نحوه عبور وسایل نقلیه مشورت کنیم.

 

وی متذکر شد: در طول روز، تردد وسایل نقلیه از قطعه یک برقرار است، اما ممکن است در برخی مواقع محدودیت ترافیکی در ساعت خاصی اعمال کنیم.

 

عوارض آزادراه ۵۰ هزار تومان است؟

در این میان، شنیده‌ها حاکی از آن است که رقم عوارضی منطقه یک آزادراه تهران-شمال رقمی کمتر از ۵۰ هزار تومان است، اما هنوز به صورت دقیق نرخ آن را اعلام نکرده‌اند. هفته گذشته رییس بنیاد مستضعفان بدون اشاره به رقم اصلی عوارض تعیین شده برای آزادراه تهران – شمال، اعلام کرد: عوارض عبور از قطعه یک آزادراه صرف محرومیت‌زدایی می‌شود.

 

پرویز فتاح در توئیتی نوشت: گرچه مدت زمان احداث منطقه یک آزادراه تهران- شمال طولانی شد، اما با همت فرزندان این آب و خاک به اتمام رسید. خدا را شاکرم در بنیاد مستضعفان به وعده‌ای که داده بودیم عمل کردیم. بعد از تعیین مبلغ عوارض توسط دولت، انشاءالله درآمد حاصله، صرف محرومیت‌زدایی خواهد شد.

 

همچنین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور درباره نرخ عوارض این آزادراه اعلام کرد: نرخ عوارض مشخص شده و پیشنهاد آزادراه بر اساس برابر هزینه‌ها بوده، اما با توجه به آنکه این آزادراه با هماهنگی بنیاد مستضعفان و دولت ساخته شده در تلاش هستیم که نرخی برای این مسیر تعیین کنیم تا فشار چندانی به مردم و مسافران برای تردد از این آزاد راه ایجاد نشود.

 

خیرالله خادمی با اشاره به اینکه اخذ عوارض از این آزادراه به صورت الکترونیکی است، گفت: تمامی دستگاه‌های ITC و دوربین‌های تردد شمار در این آزادراه نصب شده و قبل از بهره برداری به صورت کامل تمامی اقدامات آن انجام می‌شود.

 

در خردادماه امسال، خادمی در حاشیه بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه تهران شمال، درباره رقم عوارضی در منطقه یک آزادراه تهران - شمال گفته بود: با توجه به ابعاد این پروژه، برآوردی که بخش خصوصی درباره رقم ۱۰۰ هزار تومان در عوارضی این آزادراه دارد با هزینه‌های سنگین سرمایه‌گذاری منطقی است، اما با توجه به آنچه باید رقمی باشد که مردم بتوانند استفاده کنند، پیش‌بینی می‌کنیم که رقم عوارضی آزادراه فعلا حدود ۳۰ هزار تومان باشد. البته این موضوع باید توسط کمیته مربوطه بررسی و تعیین شود.

 

به اعتقاد وی، به هر حال این آزادراه مزایایی دارد، ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند و قطعا این رقم عوارضی به صرفه خواهد بود.

 

وقتی راه نزدیک می‌شود؟

آزادراه تهران- شمال، شامل ۴ قطعه و به طول ۱۲۱ کیلومتر است که اگرچه مراحل مطالعاتی آن از سال ۱۳۵۳ آغاز شده بود، اما عملیات اجرایی آن به دهه ۷۰ برمی‌گردد. پیش از این، قطعه ۴ این مسیر که آسان‌ترین قطعه آن محسوب می‌شود، در دولت دهم به بهره‌برداری رسیده بود، اما پیچیدگی ۳ قطعه باقی‌مانده باعث شد وعده اجرا و افتتاح این قطعات بار‌ها به تعویق بیفتد.

 

حالا قطعه اول این آزادراه از تقاطع غیرهم‌سطح بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان در تهران تا منطقه دوآب شهرستانک تکمیل شده است. بخش این قطعه دارای ۲خط رفت و ۲خط برگشت است، اما مسیر در فراز‌های تند به‌صورت ۳ خطه احداث شده است. طبق اعلام شرکت ساخت، حداکثر شیب طولی مسیر قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۶ درصد و حداقل شعاع قوس‌ها ۴۰۰ متر است.

 

اگرچه بیش از ۲۰سال از آغاز عملیات عمرانی در قطعه یک آزادراه تهران- شمال می‌گذرد، اما حدود ۸۰ درصد عملیات اجرایی این قطعه از سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده و به‌طور متوسط با فعالیت مستقیم ۵ هزار نفر نیروی کار عمرانی و ۱۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی تکمیل شده است.

 

دو قطعه دیگر آزادراه چه زمانی تکمیل می‌شود؟

اما دو قطعه دیگر آزادراه چه زمانی تکمیل می‌شود؟ معاون بنیاد مستضعفان در این خصوص، از جزییات ساخت و بهره‌برداری قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ساخت و تکمیل آزادراه تهران - شمال از نظر فنی و اجرایی مشکلی ندارد و مهمترین مساله آن، نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 

خواجه دلویی افزود: هم‌اکنون ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال رها نشده و فقط برای آن اولویت‌بندی شده است. به گفته وی، از نظر فنی مراحل مطالعاتی و طراحی قطعه سوم این آزادراه انجام شده است و واریانت‌های مختلف را برای آن در نظر گرفتیم که از بین هشت واریانت گزینه نهایی را انتخاب کردیم؛ بنابراین از نظر فنی هیچ مشکلی برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال نداریم.

 

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان ادامه داد: از نظر اجرایی نیز ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از قطعه یک آن بسیار ساده‌تر است، چراکه به عنوان مثال در قطعه سوم این آزادراه تونل بلند بیش از یک کیلومتر یا پل بلند وجود ندارد.

 

خواجه دلویی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از نظر مالی مشکلی وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر مساله مالی آن مطرح شده و براساس برآورد‌های صورت گرفته قطعه سوم آزادراه تهران - شمال با احتساب قیمت‌ها و هزینه‌های امروز حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قائدتا اگر عقب بیفتد، تعدیل قیمت‌ها مشمول این پروژه هم خواهد شد و قیمت تمام شده آن نیز تغییر خواهد کرد. در همین راستا دولت در وهله نخست باید برای تامین سهم خودش از این اعتبار برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم این آزادراه را تکمیل کنیم.

 

وی همچنین درباره زمان آغاز و پایان قطعه سوم آزادراه تهران - شمال و تکمیل این مسیر اینگونه توضیح داد: دولت در وهله نخست متعهد شده که سهم خودش از حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای ساخت نیمی از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال را تا آخر بهمن ماه سال آینده تامین کند و هم اکنون اولویتش این است. پس از آن باید برای باند دوم این پروژه که آن نیز حدود ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان می‌خواهد تامین اعتبار کند و پس از اجرای این مراحل به سراغ تامین اعتبار قطعه سوم خواهیم رفت.

 

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال با افتتاح نیمی از قطعه دوم در سال ۱۴۰۰ از همان زمان آغاز شود، اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته محاسبات اجرایی برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حدود چهار سال و نیم طول می‌کشد، اما اگر منابع مالی آن تامین شود، دیگر برای قطعه دو و سه این آزادراه بد قولی صورت نخواهد گرفت و با توجه به آماده و فعال بودن پیمانکاران و کارگاه‌های این پروژه، همه سعی‌مان بر این است که آزادراه تهران - شمال را به موقع و بدون بدقولی به مردم تحویل دهیم.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار