پایان مهلت آتش بس موقت در افغانستان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پایان مهلت آتش بس موقت در افغانستان

طالبان از پایان مهلت آتش بس موقت خود و از سرگیری دوباره عملیات در افغانستان خبر داد و اعلام کرد که عملیات این گروه از سر گرفته خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 02
کد خبر: ۳۷۳۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی گروه طالبان در افغانستان از پایان آتش‌بس ۹ روزه در این کشور خبر داد.

 

در همین ارتباط، «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان روز دوشنبه با اعلام پایان آتش بس موقت در افغانستان، افزود: با پایان مهلت آتش بس، عملیات طالبان به حالت «عادی» باز خواهد گشت.

 

به گفته سخنگوی طالبان، نیروهای این گروه به نیروهای خارجی حمله نمی‌کنند، اما عملیات علیه نیروهای دولت کابل از سر گرفته خواهد شد.

 

آتش بس موقت در افغانستان که از روز شنبه ۳ اسفند آغاز شده بود، پیش شرط امضای توافق‌نامه صلح میان این گروه و آمریکا بود. مدت این آتش بس یک هفته تا ده روز اعلام شده بود و طالبان طی این مدت حملات خود به نیروهای دولتی افغانستان را متوقف کرده بود.

 

اعلام پایان مهلت آتش موقت در افغانستان از سوی طالبان تنها دو روز پس از امضای توافق با آمریکا در قطر صورت می‌گیرد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار