آژانس امروز سه شنبه ایران را متهم می‌کند!-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آژانس امروز سه شنبه ایران را متهم می‌کند!

یک رسانه غربی می‌گوید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد امروز سه‌شنبه در گزارشی جداگانه، ایران را به عدم همکاری در تامین دسترسی به سایت‌های به زعم آن‌ها مشکوک متهم کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 03
کد خبر: ۳۷۳۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است امروز سه‌شنبه با انتشار گزارشی ایران را به عدم همکاری در دسترسی به یک یا چند مورد از سایت‌های مورد نظر این نهاد، متهم کند.

 

البته آژانس که مسئول نظارت بر اجرای برجام است؛ هر ۴ ماه یک بار گزارشی از نحوه پاییبندی ایران ارائه می‌کند و قرار است تازه‌ترین مورد از این گزارش‌ها نیز امروز سه‌شنبه اعلام شود.

 

اما آن طور که ادعا می‌شود قرار است آژانس علاوه بر گزارش معمول، در گزارشی جداگانه از ایران به دلیل عدم همکاری کلی و نیز ناکامی در تأمین دسترسی به سایت‌های مورد نظر آژانس، گله‌گذاری کند.

 

به ادعای یک منبع آگاه، هدف از این گزارش، اثبات حضور «رافائل گروسی» مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی است که از اکتبر سال میلادی گذشته با برخورداری از حمایت آمریکا و برزیل، عهده‌دار این مقام شد.

 

ظاهراً آژانس با استناد به توهمات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود یک سایت هسته‌ای از پیش اعلام نشده در ایران، خواستار بازرسی از این محل است. حال آنکه برخی منابع می‌گویند شاید آژانس خواستار دسترسی به بیش از یک سایتِ به زعم آن‌ها مشکوک باشد.

منبع:  مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده