زمان مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی-راهبرد معاصر

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی

طرح مسکن ملی که در دولت دوازدهم آغاز به کار کرد و تا کنون در دو مرحله اقدام به ثبت نام متقاضیان طرح ملی مسکن نموده است و مرحله اول آن به پایان رسید و زمان مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 06
کد خبر: ۳۷۶۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، طرح مسکن ملی در سال جاری به منظور خانه دار کردن خانوار‌هایی که مسکن ندارند و ثبت نام مرحله اول این طرح آیان ماه ۹۸ آغاز شد و به پایان رسید اکنون وزارت راه و شهرسازی زمان مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی را اعلام کرد.

 

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی

 

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار است مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن فردا شنبه ۱۷ اسفند از ساعت ۱۰ صبح در ۵ استان و ۹۸ شهر کشور آغاز شود.

 

طبق اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام مرحله دوم طرح ملی مسکن از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۹۸/۱۲/۱۷ آغاز می‌شود و ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۹۸/۱۲/۱۸ پایان خواهد یافت.

 

متقاضیان مرحله دوم طرح ملی مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه بدون محدودیت در ظرفیت، ثبت‌نام کنند و پس از اتمام زمان ثبت‌نام و پایان پالایش متقاضیان بر اساس شرایط طرح، متقاضیان نهایی مطابق ظرفیت احصاشده برای هر شهر، از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند.

 

افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام و به‌عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده‌اند چنانچه در بازه زمانی اعلام‌شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند، در این خصوص لازم به ذکر است که متقاضیانی که نسبت به عدم احراز شرایط در مرحله اول ثبت‌نام اعتراض کرده‌اند، چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند و در فرایند قبلی ثبت‌نام طرح ملی مسکن قرار می‌گیرند.

 

همچنین در شهر‌هایی که در مرحله اول و دوم ثبت‌نام قرار نداشته‌اند، در صورت تأمین زمین در مراحل بعدی در این شهر‌ها نیز ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

 

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی

 

شهر‌های دارای ظرفیت ثبت‌نام در مرحله دوم ۵ استان به‌شرح ذیل است:

 

۱ ــ البرز؛ نظرآباد و فردیس

 

۲ ــ اصفهان؛ کاشان، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، شهرضا، مبارکه، زرین‌شهر، گلپایگان، دولت‌آباد، سمیرم، نائین، اردستان، مهاباد، زواره، نیک‌آباد، محمدآباد، نصرآباد، کوهپایه، سجزی، تودشک، قهجاورستان، حسن‌آباد، ورزنه، هرند، اژیه، خوانسار، کمه، حنا، داران، فریدونشهر، برف‌انبار، منظریه، قمصر، جوشقان‌قالی، نیاسر، برزک، سده لنجان، انارک، دهق، علویجه، بادرود، خالدآباد، میمه، ورزوان، لای‌بید، ابوزیدآباد، نوش‌آباد، تیران، چادگان، رزوه، دهاقان، حبیب‌آباد، کمشچه، خور، فرخی و جندق.

 

۳ ــ اردبیل؛ اردبیل و خلخال.

 

۴ ــ آذربایجان شرقی؛ مراغه، مرند، میانه، بناب، اهر، عجب‌شیر، سراب، ملکان، هادی‌شهر، هوراند، خسروشاه، دوزدوزان، کشکسرای، هشترود، بستان‌آباد، صوفیان، شبستر، تسوج، کلیبر، خواجه، هریس، گوگان، ممقان، ایلخچی، اسکو، قره‌آغاج، خاروانا، ورزقان و خمارلو.

 

۵ ــ آذربایجان غربی؛ ارومیه، خوی، مهاباد، نقده، سردشت، شاهین‌دژ، تکاب، اشنویه، محمدیار و سیه‌چشمه.

 

 

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی

 

توضیحات وزارت راه و شهرسازی در مورد طرح مسکن ملی

 

در سایت رسمی طرح ملی اقدام که به منظور ثبت نام این طرح در نظر گرفته شده است و در مورد جزئیات این طرح آمده است:

 

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی نموده است.


وفق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مشخصات طرح عبارتند از:


۱- متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن).


۲- متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار.


۳- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن


۴- دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا


• در شهر‌های جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

 

۵- نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)

 

۶- توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی)

 

۷- امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه.

 

۸- توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی

 

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی

 

محدودیت در ثبت نام متقاضیان طرح مسکن ملی 

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده امکان ثبت نام افراد دارای سابقه مالکیت در طرح ملی مسکن وجود ندارد. همچنین برای متقاضیان دارای موارد خاص مکانیزمی برای بررسی این موارد در حال طراحی است، اما اولویت باکسانی که چهار شرط اصلی زیر را داشته باشند.

 

طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متقاضیان ثبت نام مسکن ملی باید دارای چهار شرط اصلی باشند. تاهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل: زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از جمله این شرایط است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار