آدرس سامانه سلامت بهداشت برای غربالگری کرونا-راهبرد معاصر

آدرس سامانه سلامت بهداشت برای غربالگری کرونا

سامانه سلامت بهداشت برای رفاه حال هموطنان راه اندازی شد و آدرس سامانه سلامت بهداشت برای غربالگری کرونا در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 14
کد خبر: ۳۸۲۲۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ رییس مرکز مدیریت شبکه آدرس سامانه سلامت بهداشت برای غربالگری کرونا را اعلام کرد و از راه اندازی درگاه اینترنتی salamat.gov.ir در معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت خود ارزیابی افراد در کشور خبر داد.

 

دکتر صادق تبریزی درخصوص این سامانه گفت: هموطنان به جای مراجعه به مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می گردد می توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی خود به سوالات ساده خود ارزیابی بیماری کووید - ۱۹ پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور عمل های وزارت بهداشت دریافت کنند.

 

وی افزود: پس از ورود به سامانه علائم بیماری شامل تب، لرز، سرفه خشک، گلو درد و تنگی نفس سوال شده و سپس از وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در خانواده سوال می شود و در صورت مثبت بودن توصیه های بهداشتی انجام شده و راهنمایی لازم جهت مراجعه به مراقب سلامت یا بهورز مربوطه (نزدیکترین پایگاه سلامت/خانه بهداشت و یا مرکزخدمات جامع سلامت منتخب) ارجاع داده می شود. همزمان مراقب سلامت یا بهورز مربوطه نیز پیامکی در همین ارتباط دریافت کرده و مسئول پیگیری های بعدی فرد مشکوک و اطرافیان وی خواهد بود.


تبریزی ادامه داد: پس از انجام غربالگری و مشکوک بودن فرد، مراقب سلامت از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰ با افراد مشکوک ثبت شده در سامانه تماس خواهد گرفت و مشاوره و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.


رییس مرکز مدیریت شبکه ضمن آرزوی سلامتی، از هموطنان درخواست کرد تا با انجام خود ارزیابی در سامانه salamat.gov.ir با کارکنان حوزه بهداشت در سراسر کشور همکاری کرده و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، زنجیره انتقال ویروس و ایجاد بیماری کووید-۱۹ را قطع کنند.


وی ادامه داد: در این راستا و برای مراجعه حضوری هموطنان نیز یکهزار مرکز خدمات جامع سلامت منتخب (شبانه روزی یا ۱۶ ساعته) برای خدمت رسانی سرپایی در سراسر کشور و با اولویت مناطق کمتر برخوردار راه اندازی شده است.

 

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(جمعه) گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
1
اکبر ترکی نماینده فریدن در مجلس گفت: اگر دارو به ایران نرسد کنترل کرونا دشوار می‌شود.

آقای ترکی،
هیچگاه دارو تحریم نبوده بلکه به دست مردم نمی‌رسد زیرا نظام کلپتوکرات‌مان می‌بلعد وظیفه شما آموزش سریع طرز تهیه تولید ساختن الکل طبی در منزل به مردم است.

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
1
اتباع خارجی که‌ کد ملی ندارد چه کار کنند
ناصر حاجی‌زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
0
سلام لطفاً لوازم بهداشتی اعم ماسک و الکل وغیره در منزل تحویل گردد تا کسی بیرون نرود..ممنون خسته نباشید .. کرونا را شکستند میدهیم...
علی ساجدی
Norway
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
انشااله باکمک خداوائمه وکادرپزشکی پیروزمیشویم
کورش
United States
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
ذطف غیراز سوپر مارکت قصابی و نانوای همه جا را تعطیل اجباری کنید و افراد ک برا خرید بیهود میان ب رگبار ببندید، یا تجمع بیشتر دو نفر را با پهباد بمباران کنید با تشکر شهروند . وظیفه شناس
زهرا
United States
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
چجوری وارد سایت سلامت بشیم ؟؟؟؟؟
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
عفونت ریه دارم چه کارکنم
امیرحسین میررضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
0
0
سپهدار ملکزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
0
0
واقعا برنامه تون عالیه براسلامتی خانواده ها
حسن علیپور
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
0
0
هیچگونه علامت ندارم
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار