مدارس چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟-راهبرد معاصر
ادارات و دانشگاه‌های قزوین پنجشنبه تعطیل است اختلال خط ۳ متروی تهران به دلیل نقص فنی  فردا ادارات البرز تعطیل و دانشگاه‌ها غیرحضوری است تصاویر آخرالزمانی از وضعیت قرمز آلودگی هوا در تهران + عکس استانداری تهران تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را برای روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه اعلام کرد حال زن آمریکایی با کلیه خوک خوب است اعلام زمان ورود سامانه جدید بارشی به ایران | این استان‌ها منتظر آغاز بارش‌های زمستانی باشند فراهم شدن امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نوبت دی ماه آموزش و پرورش شرور مسلح شمیران دستگیر شد پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری براساس جداول جدید متناسب سازی از ۲۸ آذر / واریز حقوق در دو بخش ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید

مدارس چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، اما هنوز زمان بازگشایی مدارس به این وزارتخانه اعلام نشده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 28
کد خبر: ۳۹۱۴۱

به گزارش راهبرد معاصر، محسن حاجی میرزایی عصر شنبه درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش به ویژه در عرصه آموزش از راه دور و تدریس تلویزیون مجازی افزود: دنیا با بزرگترین وقفه آموزشی بخاطر شیوع ویروس کرونا مواجه شد و بیش از یک میلیارد دانش آموز در جهان بخاطر این وضعیت تعطیل هستند.

 

وی در گفت و گوی ویژه خبری اظهار داشت: ما ظرف یکی دو روز پس از تعطیلی مدارس بخاطر کرونا با همکاری صدا و سیما آموزش تلویزیونی را شروع کردیم که اکنون در سه شبکه در هشت نوبت آموزش را به عهده گرفتیم. این موضوع بازخورد خوبی در میان دانش آموزان و معلمان داشته است.

 

وی تصریح کرد: برای انتخاب معلمان با توجه به اینکه ناگزیر بودیم از معلمان استان تهران و البرز استفاده کنیم، آموزش‌ها به این معلمان واگذار شد و معتقدم افراد خوبی برای این مساله انتخاب شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که بچه‌ها در فضای مجازی نمی‌توانند با معلم ارتباط خوبی برقرار کنند و تا چه زمانی امکان تدریس از این طریق امکان پذیر است؟ گفت: ما تابع سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و متناسب با اطلاعات و آماری که از وضعیت استان‌ها گرفته می‌شود و پروتکل‌های وزارت بهداشت به ما اعلام می‌شود که چه زمانی مدارس بازگشایی می‌شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد:، اما نکته مهم این است که آموزش نیازمند تعامل بین دانش آموز و معلم است و باید روشی را ایجاد کرد تا این تعامل بیشتر شود. البته پیش از شروع کرونا در شبکه‌های مجازی برخی از آموزش‌ها انجام می‌شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:، اما برای اینکه این کار نامنظم نباشد وزارت آموزش و پرورش یک شبکه مناسب خاصی برای موضوع طراحی کرده است که مجموعه اطلاعات کلاس، دانش آموز و معلم در آن گنجانده شده است. اطلاعات حاکمیتی نزد ما موجود است و به پیام رسان‌های داخلی مجال دادیم که روی این بستر با ما همکاری کنند.

 

وی ادامه داد: اکنون در حال بررسی فنی این شبکه هستیم و بناست همین مدرسه‌ای که در فضای واقعی وجود دارد آن را در فضای مجازی بازسازی کنیم؛ یعنی دانش آموز، معلم و مدرسه به صورت تصویری شکل گیرد که این کار می‌تواند به بزرگترین خدمت آی تی در کشور تبدیل شود.

 

حاجی میرزایی گفت: تلاش می‌کنیم تا نیمه فروردین ماه امسال عملیات آموزش و این شبکه به عنوان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) شکل گیرد تا آموزش‌های متمرکز به دانش آموزان ارائه شود.

 

وی تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری می‌شود که با احتساب آموزش‌های مجازی اگر نیمه فروردین مدارس دایر شود یک ماه به زمان آموزش دانش‌آموزان اضافه خواهد شد. اگر به انتهای فروردین یا اوایل اردیبهشت برسد ۴ تا ۶ هفته دوره آموزشی دانش آموزان اضافه می‌شود و اگر طولانی‌تر شود دوره آموزشی را فشرده و حتی از ظرفیت پنجشنبه جمعه نیز استفاده خواهیم کرد یا ساعات آموزشی را افزایش می‌دهیم تا این وقفه آموزشی را جبران کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: البته طبق اعلام معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش تا قبل از شروع ویروس کرونا ۷۰ درصد زمان بندی آموزش دانش‌آموزان پیش رفته بود و تنها ۳۰ درصد آن با قی مانده بود که تلاش می‌کنیم این ۳۰ درصد را جبران کنیم تا سال تحصیلی ادامه یابد.

 

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش ۵۰ درصدی حقوق معلمان در سال جاری گفت: همه معلمان و کارکنان اداری مشمول این افزایش ۵۰ درصدی شدند و کارکنان اداری، چون از این ظرفیت قانون مدیریت خدمات کشوری که ۱۰ امتیاز دارد هیچ استفاده نکرده بودند ۵۰ درصد برای آن‌ها رقم بیشتری شد، اما درباره معلمان، چون رتبه بندی در سال ۹۴ و ۹۸ انجام شده بود و از ظرفیت ۵۰ درصدی برای آن‌ها استفاده شد، جمعی از معلمان مشمول کل ۵۰ درصد نشده بودند.

 

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: برای ۳۲ درصد معلمان رقم زیادی نبود، اما برای ۶۲ درصد از ۵ تا ۵۰ درصد این افزایش اعمال شد و همه سر یک خط ایستادند.

 

وی درباره مهمترین عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ گفت: ما ۱۵ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش داریم. پوشش تحصیلی را به بیش از ۹۸ درصد رساندیم و پوشش لازم التعلیم‌ها نیز تحقق پیدا کرده است.

 

حاجی میرزایی ادامه داد: همچنین سه هزار نفر از راهبران آموزشی برای ادامه ارائه خدمات آموزشی به مناطق مختلف کشور آماده شدند. المپیاد درون مدرسه‌ای با ۵ میلیون دانش‌آموز سازماندهی شد و برنامه‌های موثر دیگری در سال ۹۸ انجام شده است.

 

حاجی میرزایی همچنین درباره مهم‌ترین راهبرد سال ۹۹ وزارت آموزش و پرورش این گونه توضیح داد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر دانش‌آموز در دوره متوسط نظری تحصیل می‌کند باید یک مهارت داشته باشد که متاسفانه ما از آن فاصله گرفتیم، اما بر اساس بسته‌های تحولی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این مهارت‌ها را به دانش آموزان آموزش خواهیم داد.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در عرصه معاونت تربیت بدنی نیز برای سلامت دانش آموزان امکان کنترل قد و وزن آن‌ها برنامه ریزی شده است و هدفمند برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم.


حاجی‌میرزایی ادامه داد: در حوزه نوسازی مدارس نیز قرار است درصد مشارکت مردمی را افزایش دهیم، چون ۳۰ درصد مدارس کشور غیر استاندارد و نیازمند بازسازی است که در تهران نیز مشکلات مدارس بیشتر از دیگر استان هاست. تلاش می‌کنیم در سال تحصیلی هدف مشخصی را پیگیری کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در سال جاری یک حرکت قابل اعتنا انجام دهیم؛ چون ۸ سال از تصویب سند تحول بنیادین می‌گذرد و اقدامات خوبی در آموزش و پرورش انجام شده است. به دنبال این هستیم که سند تحول را در مدرسه مشاهده کنیم و جامعه ما باید ویژگی‌های سند را در مدارس مشاهده کند و نمود‌های مشخص آن در مدرسه آشکار شود./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده