کانادا نظامیانش را از عراق خارج می‌کند-راهبرد معاصر

کانادا نظامیانش را از عراق خارج می‌کند

یک روزنامه کانادایی گزارش داده دولت این کشور تصمیم گرفته نظامیانش را از عراق خارج کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 12
کد خبر: ۴۰۲۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ دولت کانادا بعد از همه‌گیری ویروس کرونا در دنیا همانند دولت سایر کشورها تصمیم گرفته بخش اعظم نیروهای نظامی خودش را از عراق خارج کند.

 

روزنامه «اتاوا سیتیزن» گزارش داده نظامیان کانادایی احتمالاً شنبه وارد این کشور خواهند شد و به مدت 14 روز در «دانشکده نظامی کینگستون» قرنطینه خواهند شد.

 

فعالیت‌های آموزشی ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش که تحت رهبری آمریکا فعالیت می‌کند از اوایل ماه ژانویه به حالت تعلیق درآمده است. این فعالیت‌ها بعد از اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهان ایشان در نزدیکی فرودگاه بغداد به حالت معلق درآمد. شیوع ویروس کرونا در ماه‌های گذشته هم مزید بر علت شده است.

 

منابع آگاه به روزنامه کانادایی گفته‌اند دولت این کشور از حدود 10 روز پیش و در پی تصمیم سایر کشورها به خارج کردن نیروهایشان از عراق بازگرداندن نیروهایش به خانه از این کشور خاورمیانه را تحت بررسی قرار داده است.

 

ارتش کانادا هم خبر روزنامه «اتاوا سیتیزن» را تأیید کرده و روی وب‌سایتش نوشته است: «شیوع کووید-19 باعث شده نیروهای امنیتی عراق همه فعالیت‌های آموزشی‌شان را معلق کنند و به همین دلیل فعالیت ائتلاف ضد داعش و ناتو در عراق موقتاً متوقف شده است.»

 

در این بیانیه آمده از آنجا که مدت توقف فعالیت نیروهای امنیتی عراق مشخص نیست کانادا تصمیم گرفته تجهیزات ونیروهایش را از عراق منتقل کرده و نزدیک به 400 نفر از نیروهایش را به کانادا برگرداند. 100 نیروی کانادا در عراق باقی خواهند ماند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار