راه اندازی فروش اینترنتی آش، حلیم و زولبیا در ماه رمضان-راهبرد معاصر

راه اندازی فروش اینترنتی آش، حلیم و زولبیا در ماه رمضان

قائم مقام وزیر صنعت گفت: در تلاشیم که فروش اینترنتی خرما، زولبیا، بامیه، آش و حلیم را در ماه رمضان در پیش بگیریم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 14
کد خبر: ۴۰۴۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار که به منظور بررسی و تصمیم گیری در خصوص برنامه‌های تامین کالا‌های مورد نیاز بازار در ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: امسال 2 مناسبت عید و ماه رمضان پشت سر هم قرار گرفته‌اند و در این میان، شیوع ویروس کرونا نیز رخ داده است که مجموعه‌ای از نقاط قوت و ضعف را برای کشور فراهم آورده است.

 

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نقطه قوت نزدیکی زمانی شب عید با ایام ماه مبارک رمضان، اتصال و تداوم برنامه‌های تنظیم بازار شب عید برای ایام ماه مبارک رمضان است؛ این در حالی است که ممکن است جای تجدید قوا و امور توسعه‌ای بازار برای ماه مبارک رمضان نداشته باشیم.

 

او تصریح کرد: مردم در چنین مناسبت‌هایی همچون ماه مبارک رمضان، شاخص اندازه‌گیری کارایی ستاد تنظیم بازار را که طی ماه‌های گذشته، نقش مهمی در آرامش بازار داشته است را مدیریت بسیار مناسب بازار در ایام ماه مبارک رمضان می‌دانند؛ بنابراین در این حوزه نیز، باید تمام توان را به میان آورد تا همان اقداماتی که باعث شد آرامش نسبی در ایام پایانی سال و شب عید و نیز ایام شیوع ویروس کرونا حاکم شود، در ماه مبارک رمضان نیز ادامه یابد.

 

مدرس خیابانی با بیان اینکه معاونت بازرگانی داخلی و دو تا شرکت اجرایی آن یعنی شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام باید تلاش کنند تا بازار در ایام ماه مبارک رمضان به خوبی اداره شده و کالارسانی به موقع صورت گیرد؛ این درحالی است که اگر تقاضایی ماحصل ورود مردم به ماه مبارک رمضان بر بازار وارد گردد، باید به خوبی پاسخ داده شود.

 

وی گفت: تفاوتی میان تنظیم بازار شب عید با ایام ماه مبارک رمضان وجود دارد و آن کالا‌های خاصی همچون خرما، زولبیا، آش و حلیم است که با توجه به وضعیت شیوع کرونا و محدودیت در برخی کسب و کارها، باید شرایط را به نحوی پیش برد که بتوان فروش اینترنتی خرما، زولبیا و بامیه، آش و حلیم صورت گیرد.

 

مدرس خیابانی گفت: این اقلام در ماه مبارک رمضان برای مردم مهم است و باید زمینه‌ای را فراهم کرد که با همکاری اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های مربوطه بتوان در کنار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بستر‌های لازم برای فروش اینترنتی را مهیا نمود.

 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، حساسیت تصمیم گیری تنظیم بازار بسیار بالا است، این در حالی است که متغیر‌های کلان اقتصادی از جمله ارز، تورم و دستمزد تغییراتی داشته است که باید به همه این ها، فضای تحریمی را هم اضافه کرد.

 

او افزود: شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت است، ضمن اینکه کشور با محدودیت منابع ارزی مواجه بوده و در عین حال محدودیت منابع ریالی نیز باید به این عوامل اضافه شود؛ پس تصمیم گیری در این حوزه، کار ستاد تنظیم بازار را به شدت سخت کرده است.

 

مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت حمایت از مصرف کنندگان گفت: امروز مردم، ولی نعمت ما هستند و باید تلاش کنیم در این شرایط سخت معیشتی، به موقع نیاز‌های خود را تامین کرده و کالا‌های مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تامین کنند. از سوی دیگر باید اتفاقات خوبی در حوزه تولید رخ دهد و نه تنها تولید متوقف و کند نشود، بلکه رشد را هم تجربه کند.

 

وی افزود: ستاد تنظیم بازار باید تصمیمات جامع الاطرافی را بگیرد تا هیچ یک از این متغیرها، اثرات خیلی زیادی بر معیشت مردم نداشته باشد، پس نیاز به همدلی مضاعف تری داریم و همه باید نگاه بخشی را کنار گذاشته و منافع ملی را لحاظ کنیم.

 

مدرس خیابانی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در ماه‌های گذشته، بسیار همکاری بی نظیری را با ستاد تنظیم بازار داشته است که این در سال 98 کاملا مشهود است.

 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید به محدودیت‌های بین المللی که افزایش قیمت غذا و سخت شدن تجارت خارجی در حوزه صنایع غذایی را رقم زده است، توجه کرده و تلاش نمود که بتوان کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم را به موقع تامین کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار