هشدار باران‌های شدید موسمی به ۶ استان / شهروندان در خطر سیل و صاعقه و باد شدید طرح ترافیک در پایتخت از فردا اجرا می‌شود تامین اجتماعی: آگهی‌های خرید سابقه بیمه‌ای کلاهبرداری است تمدید مهلت ثبت‌نام فرهنگیان در سامانه نقل و انتقال + توضیحات سخنگوی وزارت آموزش و پرورش آمار رسمی شهدای حمله اسرائیل به زندان اوین اعلام شد + جزئیات ۳ روز رگبار باران و رعد و برق در نوار شمالی و ۲ استان دیگر / خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور اورژانس تهران نیرو جذب می‌کند + شرایط پنجمین امدادگر هلال احمر به شهادت رسید پیکر شهید طهرانچی و همسرش در حرم عبدالعظیم آرام گرفت بازسازی بافت پیچیده گوش موش‌ها با فعال‌سازی یک کد ژنتیکی باستانی دادستان کل کشور: اتباع غیرمجاز باید هرچه سریع‌تر کشور را ترک کنند بازگشت ساعات کاری میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار به قبل حریق عمدی دو دستگاه تریلی توسط مخلان نظم و امنیت در لاشار هواشناسی ایران ۷ تیر؛ رگبار، باد شدید و گردوخاک در ۱۳ استان وزیر ارتباطات: اینترنت به حالت عادی بازگشت

امکان افزایش کرایه تاکسی چقدر است؟

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر ما یک ریال به کرایه‌های تاکسی اضافه کنیم، از فردا سازمان‌های نظارتی با این موضوع مخالفت می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 15
کد خبر: ۴۰۵۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ یوسف حجت در خصوص وعده کمک خرید ۵۰۰ اتوبوس به تهران تا پایان اردیبهشت ماه گفت: در حال حاضر کارخانجات داخلی، اتوبوس آماده‌ای برای فروش ندارند و اگر همین امروز قراردادی با خودروسازان برای خرید بسته شود، سه ماه دیگر می‌توانیم امیدوار باشیم اتوبوس‌ها آماده شوند.

 

وی ادامه داد: این‌گونه نیست که خودروسازان اتوبوس را تولید و در انبار نگهداری کنند، سفارش از خارج کشور زمانبر است و این اتوبوس‌ها کمکی است که دولت پیشنهاد داده در شرایط کرونایی به شهرداری‌ها انجام دهد. با توجه به اینکه امکان خریداری اتوبوس تا پایان اردیبهشت وجود ندارد، به همین تعداد، یکی از خودروسازان مینی‌بوس دارد. ما پیشنهاد کردیم مینی‌بوس که نقدتر است، جایگزین خرید اتوبوس شود.

 

حجت در ادامه در پاسخ به این پرسش که اعلام شده تاکسی‌ها در صورتی می‌توانند سه مسافر سوار کنند که صندلی راننده جداسازی شده باشد، در چنین شرایطی هزینه فعالیت تاکسی‌ها برای رانندگان به صرفه نخواهد بود، گفت: تاکسی یک وسیله شخصی است و ما تا اندازه‌ای می‌توانیم بسته‌های حمایتی از این وسیله نقلیه داشته باشیم. این موضوع که این تعداد مسافر، هزینه‌های تاکسی را تأمین نمی‌کند، کاملاً درست است. ما به طور پایلوت برای ۳۰۰۰ تاکسی، طرح جداسازی را انجام داده‌ایم و برای ادامه آن، رانندگان باید با ما همکاری کنند و هزینه‌ها را بپذیرند. ما می‌دانیم فشاری که در این شرایط رانندگان تاکسی تحمل می‌کنند و همانند پزشکان و کادر درمانی، همکاران ما در بخش‌های مختلف مدیریت شهری از جمله رانندگان تاکسی، اتوبوس، مترو، خدمات پسماند، بهشت‌زهرا و … در حال فداکاری هستند، اما محدوده اختیارات ما نیز مشخص است.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: اگر ما یک ریال به کرایه‌های تاکسی اضافه کنیم، از فردا سازمان‌های نظارتی با این موضوع مخالفت می‌کنند بنابراین امکان تأمین هزینه‌ها از محل افزایش کرایه نیز وجود ندارد./ مهر

ارسال نظر