دیدار اژه‌ای با مدیران رسانه‌ها؛ فراخوان اصلاح قانون مطبوعات؛ چند نقد جدی به قوه قضائیه اختلال در اینترنت برخی کاربران از ساعاتی پیش/ علت چیست؟ پیش بینی کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور/ احتمال بارش رگباری و پراکنده در نقاط مختلف وزیر بهداشت: امسال شش هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود انهدام ۸۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری اتصال برخط سازمان تأمین اجتماعی به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد

امکان افزایش کرایه تاکسی چقدر است؟

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر ما یک ریال به کرایه‌های تاکسی اضافه کنیم، از فردا سازمان‌های نظارتی با این موضوع مخالفت می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 15
کد خبر: ۴۰۵۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ یوسف حجت در خصوص وعده کمک خرید ۵۰۰ اتوبوس به تهران تا پایان اردیبهشت ماه گفت: در حال حاضر کارخانجات داخلی، اتوبوس آماده‌ای برای فروش ندارند و اگر همین امروز قراردادی با خودروسازان برای خرید بسته شود، سه ماه دیگر می‌توانیم امیدوار باشیم اتوبوس‌ها آماده شوند.

 

وی ادامه داد: این‌گونه نیست که خودروسازان اتوبوس را تولید و در انبار نگهداری کنند، سفارش از خارج کشور زمانبر است و این اتوبوس‌ها کمکی است که دولت پیشنهاد داده در شرایط کرونایی به شهرداری‌ها انجام دهد. با توجه به اینکه امکان خریداری اتوبوس تا پایان اردیبهشت وجود ندارد، به همین تعداد، یکی از خودروسازان مینی‌بوس دارد. ما پیشنهاد کردیم مینی‌بوس که نقدتر است، جایگزین خرید اتوبوس شود.

 

حجت در ادامه در پاسخ به این پرسش که اعلام شده تاکسی‌ها در صورتی می‌توانند سه مسافر سوار کنند که صندلی راننده جداسازی شده باشد، در چنین شرایطی هزینه فعالیت تاکسی‌ها برای رانندگان به صرفه نخواهد بود، گفت: تاکسی یک وسیله شخصی است و ما تا اندازه‌ای می‌توانیم بسته‌های حمایتی از این وسیله نقلیه داشته باشیم. این موضوع که این تعداد مسافر، هزینه‌های تاکسی را تأمین نمی‌کند، کاملاً درست است. ما به طور پایلوت برای ۳۰۰۰ تاکسی، طرح جداسازی را انجام داده‌ایم و برای ادامه آن، رانندگان باید با ما همکاری کنند و هزینه‌ها را بپذیرند. ما می‌دانیم فشاری که در این شرایط رانندگان تاکسی تحمل می‌کنند و همانند پزشکان و کادر درمانی، همکاران ما در بخش‌های مختلف مدیریت شهری از جمله رانندگان تاکسی، اتوبوس، مترو، خدمات پسماند، بهشت‌زهرا و … در حال فداکاری هستند، اما محدوده اختیارات ما نیز مشخص است.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: اگر ما یک ریال به کرایه‌های تاکسی اضافه کنیم، از فردا سازمان‌های نظارتی با این موضوع مخالفت می‌کنند بنابراین امکان تأمین هزینه‌ها از محل افزایش کرایه نیز وجود ندارد./ مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار