بازدید سرزده رئیس‌جمهور از مرکز ترک اعتیاد سروش و افطار با مددجویان کمپ توضیحات دفتر محسن رفیق‌دوست درباره یک مصاحبه جنجالی سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات شورا‌ها سال ۱۴۰۵ برگزار خواهد شد برنامه‌ریزی برای تربیت ۵۰۰ هزار نیرو در حوزه هوش مصنوعی سردار قاآنی: حرکت در مسیر حق محصول مقاوم بودن است سرلشکر سلامی: مقاومت تنها راه نجات از بردگی و اسارت است دریادار ایرانی: رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین باعث امنیت منطقه است ترور نافرجام جانشین اطلاعات فراجا سیب و سوران سرلشکر سلامی: مأمور به پیروزی هستیم/سپاه پیچیده‌ترین نبرد‌های تاریخ را با موفقیت اجرا کرده است پزشکیان: هرگونه تنش، ناآرامی و درگیری را به ضرر خود، منطقه و جهان می‌دانیم طرح ساماندهی حوزه‌های انتخابیه مجلس در شورای نگهبان تایید شد اعلام ۶ گروه اتباع افغانستانی که می‌توانند در ایران بمانند/ شرایط ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان اتباع ابول کورکور، شرور معروف ایذه، در درگیری مسلحانه کشته شد انهدام دو تیم تروریستی ۹ نفره در سیستان و بلوچستان وزیر دفاع: باید به سرعت نیروی دریایی خود را گسترش دهیم

تصمیم مهم مجلس برای واردات خودرو‌های هیبریدی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای موافق به اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودرو‌های سواری تمام‌برقی و تمام‌ترکیبی (تمام‌هیبریدی) در راستای کاهش آلودگی‌های محیط زیستی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی تا زمان تولید آن‌ها در داخل، از دریافت و ارائه گواهی اسقاط خودرو را معاف کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 05
کد خبر: ۴۲۱۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- سه شنبه- با اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

 

بنابر اصلاحیه در ماده ۴ این طرح؛ واردات خودرو‌های سواری تمام‌برقی و تمام‌ترکیبی (تمام‌هیبریدی) در راستای کاهش آلودگی‌های محیط زیستی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی تا زمان تولید آن‌ها در داخل، از دریافت و ارائه گواهی اسقاط خودرو معاف هستند.

 

دولت موظف است زمینه تولید آن‌ها را در داخل با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم ظرف مدت پنج‌سال فراهم نماید. هزینه‌های مالی ناشی از اجرای این ماده از محل درآمد‌های ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده (۳) این قانون تأمین می‌شود؛ بنابراین مصوبه؛ مصادیق خودرو‌های تمام‌ترکیبی (تمام‌هیبریدی) توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌شود.

 

نمایندگان همچنین با حذف ماده ۷ این طرح برای تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

 

بر اساس این ماده در صورت وقوع تصادف در دوره پنج‌ساله و ارجاع به کارشناسی، کارشناسان رسمی موظفند میزان عیب و نقص ناشی از تولید خودرو در ایجاد تصادف و عامل حادثه را ذکر نمایند. شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی به میزان دخالت نقص خودرو در علت وقوع تصادف و نقش ایمنی خودرو در میزان خسارت و تلفات حادثه، دارای مسؤولیت مدنی است.

ارسال نظر