به گزارش راهبرد معاصر ، اگرچه فولکسواگن نتوانست ائتلاف ژاپنی-فرانسوی را در تولید سواری پشت سر بگذارد، اما مجموع فروش سواری و کامیونهای سنگین این گروه در سال گذشته نهدهم درصد افزایش داشت و با ثبت رکوردی تازه به ده میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه رسید.
پس از این دو، گروه خودروسازی تویوتا که شامل شرکتهای تویوتا، لکسوس، دایهاتسو و کامیونسازی هینو است در رتبه سوم قرار گرفت. فروش این گروه در سال ۲۰۱۸ ده میلیون و ۵۹۰ هزار دستگاه بود که ده میلیون و ۳۹۰ هزار دستگاه آن خودروی سواری و وانت سبک بود.
در حالی که سه خودروساز اول جهان بیش از ده میلیون دستگاه فروش داشتند، جنرال موتورز که زمانی بزرگترین خودروساز جهان بود با کاهشی یک میلیونی در فروش و با فاصله زیاد در رده چهارم قرار گرفت.
جنرال موتورز در دو سال گذشته فعالیت جهانی خود را کاهش داده و کارخانههای زیانده خود در اروپا، روسیه و آفریقا را تعطیل کرده یا فروخته است. همین باعث شد تا فروش شرکت از حدود ده میلیون دستگاه در سال در سال ۲۰۱۶ به زیر ۹ میلیون برسد.
این شرکت که شامل کارخانههای شورلت، بیوک، جیامسی و کادیلاک است، هنوز آمار فروش خود در سال ۲۰۱۸ را اعلام نکرده، اما پیشبینی میشود این عدد حدود هشت میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه باشد.
بعد از این کارخانه آمریکایی، گروه خودروسازی هیوندای-کیا با هفت میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه در رده پنجم قرار گرفت.