ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

دستورالعمل وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه‌ها

دستورالعمل وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابلاغ دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی، الزامات فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را از ۱۷ خرداد اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 23
کد خبر: ۴۳۵۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، در پی اعلام بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور از ۱۷ خرداد از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را اعلام کرد و بر این اساس دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی به مجموعه تدابیر و اقداماتی اطلاق می‌شود که منجر به رعایت فاصله ایمن، کاهش تماس افراد و انتقال بیماری می‌شود که برای این امر تمامی افراد اعم از اساتید، دانشجویان و پرسنل باید در سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت (salamat.gov.ir) ثبت نام نموده و در صورتی که علائم بیماری را نداشتند فرم مربوط را پرینت گرفته و پس از امضا فرم را به مدیر آموزش یا مسئول دانشکده تحویل دهند.

 

 براساس این ابلاغیه، انجام کلیه فعالیت‌های ورزشی و جانبی تا اطلاع ثانوی در دانشگاه‌ها ممنوع است و حتی‌الامکان مواجهه چهره به چهره افراد کاهش یابد و سعی شود از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در یک ساختمان هستند استفاده شود. همچنین در صورتی که مواجهه چهره به چهره ناگزیر باشد باید فاصله یک تا دو متر و حداقل زمان ممکن رعایت شود. ضمن اینکه استفاده از سیستم تهویه و باز گذاشتن پنجره‌ها ضروری است.

 

وزارت بهداشت همچنین در ابلاغیه خود تأکید کرده است که از تماس افراد با یکدیگر مانند دست دادن و روبوسی اجتناب شود و از تجمع افراد در محوطه لابی، آبدارخانه، اتاق کپی و اتاق رایانه دوری شود.

 

براساس این دستورالعمل، در صورت استفاده از سرویس ایاب و ذهاب رعایت فاصله یک تا دو متری در موقع نشستن در سرویس ضروری است (حداکثر سه نفر در یک خودرو سواری متشکل از یک نفر راننده و دو نفر مسافر در صندلی عقب) همچنین فاصله بین میز و صندلی کلاس‌های درس یک تا دو متر باشد و ضروری است کلیه کلاس‌های فوق برنامه اعم از پخش فیلم، تئاتر، مسابقات ورزشی تعلیق شود.

 

براساس تأکید وزارت بهداشت حداکثر زمان حضور در یک کلاس درس باید به یک ساعت کاهش یابد و ضروری است که تمامی جلسات غیرضروری نیز حذف و یا به صورت آنلاین برگزار شوند.

 

همچنین جلساتی نظیر جلسات دفاع از پایان‌نامه نیز آنلاین و با حضور حداقل افراد و با رعایت کامل پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی برگزار شود.

 

در این دستورالعمل تأکید شده است به منظور جلوگیری از تجمع در سلف سرویس ضروری است مدت‌زمان سرو نهار به دو برابر افزایش یابد. همچنین سرو غذا در محل سرویس با رعایت فاصله یک تا دو متر انجام شود و همچنین فاصله افراد در هنگام دریافت غذا یک تا دو متر باشد.

 

در صورتی که رعایت شرایط فوق‌الذکر به هر دلیلی مقدور نباشد باید از سایر روش‌های آموزش همچون برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی استفاده شود و در صورت امکان دوره‌های کارآموزی و کارورزی و دستیاری به محل زندگی دانشجو منتقل شود تا از بار خوابگاهی کاسته شود./ ایسنا

 

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار