دادستان تهران: کیفرخواست پروندهٔ «رضا پهلوی» و عوامل «اینترنشنال» و «من‌وتو» صادر شد مشخصات فنی آیفون ۱۸ لو رفت/ این گوشی با رم ۹ گیگابایتی می‌آید! امتحانات نهایی دانش آموزان به تعویق افتاد؟ / توضیحات وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری امتحانات نهایی ورود خودرو‌ها به تهران از روز جمعه ممنوع شد؟ صدور حکم ضبط اموالی به ارزش بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در پرونده موسسه مولی الموحدین تغییر ساعت کار ادارات فردا شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ به دلیل دیدار تیم ملی ایران و مصر بازداشت ۵ متهم در پرونده گوشت‌های مدفون شده در بندرعباس طبس با ثبت دمای ۴۶.۸ درجه، گرم‌ترین نقطه جهان شد رویترز: اپراتور موبایلی استارلینک راه‌اندازی می‌شود بارش در راه این مناطق کشور طی دو روز آینده افزایش ناگهانی قیمت محصولات اپل آتش زدن پرچم آمریکا در ایران ممنوع شد؟ اجرای محدودیت تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال هشدار وزارت بهداشت نسبت به خطر پرتو‌های فرابنفش اطلاعیه آموزش و پرورش درباره نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟

کاهش درآمد شهرداری ها در پی شیوع کرونا

کاهش درآمد شهرداری ها در پی شیوع کرونا رئیس شورای استان تهران با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری‌ها در پی شیوع کرونا گفت: در همین راستا جلسه‌ای با استانداری برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 01
کد خبر: ۴۴۳۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، در جلسه امروز عصر شورای استان تهران گزارش اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته جهت پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع کرونا در سطح شهرستان‌های استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

 

الهام فخاری - رئیس شورای استان تهران - با اشاره به این گزارش ۷۰ صفحه‌ای گفت: این گزارش به عنوان گزارش کرونایی اقدامات شهرستان‌های استان تهران به وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها ارسال شده است چرا که شهرستان‌های استان تهران با همه دشواری‌ها و مشکلاتی که داشتند توانستند اقدامات خوبی انجام دهند و سربلند از میدان مبارزه با ویروس کرونا بیرون بیایند.

 

وی با بیان اینکه در این ایام چالش نه به تحریم و نه به کرونا توسط شورای استان رقم خورد که مورد توجه زیادی قرار گرفت، گفت: در حالی مدیریت شهری شهرستان‌ها موفق عمل کردند که کمک‌های کرونایی دریافت نکردند.

 

در ادامه جلال بنار - نماینده فیروزکوه - اظهارکرد: در پی شیوع کرونا درآمدهای شهرداری‌ها به شدت کاهش یافته است و در ماه‌های آینده بسیاری از شهرداری‌ها حتی توان پرداخت حقوق و دستمزد کارکنانشان را ندارند بنابراین پیشنهاد می‌شود شورای استان این موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهد.

 

فخاری نیز که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این سخنان گفت: شهرداری‌ها با اینکه فعالیت‌های زیادی انجام دادند اما سهمی از بودجه ملی نداشتند و باید قبول کنیم که درآمدهای شهرداری‌ها در این مدت کاهش یافته است. یکی از راه‌های درآمد پایدار گردشگری در نوروز بود که در این مدت به‌طور کلی تعطیل شد. در این شرایط لازم است با استاندار و معاونت مربوطه در وزارت کشور جلسه‌ای بگذاریم و این موضوع را با جدیت دنبال کنیم.

 

حسن خلیل آبادی - عضو شورای اسلامی شهر تهران - نیز گفت: از صندوق ذخیره ملی برای پوشش هزینه‌های کرونا پول برداشت شد اما پولی بابت خدمات به هیچ شهرستان و شهرداری نداده‌اند این در حالیست که کرونا در بودجه‌های سالانه شهرداری‌ها نیز پیش بینی نشده بود و چون جان مردم و سلامتی آنان در میان بود ما سختگیری نکردیم اما لازم است چاره‌ای اندیشیده شود.

 

رضازاده - نماینده بهارستان - نیز با بیان اینکه به همه دستگاه‌ها در امر کرونا توجه شد اما تلاش شهرداری‌ها مغفول ماند، اظهارکرد: در حالی شهرداری‌ها بیشترین کار عملیاتی و بیشترین هزینه را برای کرونا کردند اما مورد بی توجهی قرار گرفتند و حتی از آنها تشکر نشد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار