گام های احتمالی امریکا برای اعطای قدس به رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
علی شمس آبادی

گام های احتمالی امریکا برای اعطای قدس به رژیم صهیونیستی

به نظر می رسد کاخ سفید در راستای دستیابی به اهداف خود در موضوع قدس دست به اقداماتی بزند.
علی شمس آبادی
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 14
کد خبر: ۴۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ دونالد ترامپ پس از برسمیت شناختن پایتختی قدس برای رژیم اسرائیل، با واکنش های شدید جامعه اسلامی مواجه شد و متاثر از همین اعتراضات، یک گام به عقب نشست و اعلام کرد اقدام جهت انتقال سفارت به قدس را به 6 ماه دیگر موکول می کند. در این راستا می توان احتمال داد که کاخ سفید برای رسیدن به هدف خود، گام های زیر را بردارد.


انتقال نامحسوس سفارت:ایالات متحده احتمالا قصد دارد به طور غیر محسوس سفارت را انتقال دهد تا حساسیت ها را کمتر بر انگیزد. با توجه به واکنش های گروه های مقاومت، احتمال دارد چنین اقدام گستاخانه ای تل آویو را با سیل حملات شهادت طلبانه مواجه کند.


تشدید تدابیر امنیتی از سوی رژیم اسرائیل:با توجه به حساسیت قدس برای فلسطینی ها، نتانیاهو برای مهار هر حرکت شهادت طلبانه که به امنیت رژیمش ضربه وارد کند، تدابیر شدید امنیتی برقرار می­سازد.


ایجاد فتنه ای جدید در منطقه:احتمال دارد که برای انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین، فتنه جدیدی راه اندازی شود تا توجهات به آن جلب گردد و بار دیگر در سایه غفلت و دعوای درونی مسلمانان، تجاوز علیه فلسطین توجیه گردد.


تقسیم قدس و برسمیت شناختن پایتختی آن برای اسرائیل:این امکان وجود دارد که امریکا در نهایت، به منظور حفظ طرح دو دولتی خود و برای این خاطر که مشروعیتی برای سازشکاران فلسطین مهیا کند، قدس را به دو قسمت تقسیم کند و یک قسمت را پایتخت فلسطین و قسمت دیگر را پایتخت اسرائیل بشناسد.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده