تاثیر داروی رسیژن بر کرونا صحت دارد؟-راهبرد معاصر

تاثیر داروی رسیژن بر کرونا صحت دارد؟

نشست تخصصی بررسی تاثیر داروی رسیژن بر کرونا و کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا با حضور ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری، زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران و جمعی از پزشکان و متخصصان این مرکز برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 12
کد خبر: ۴۵۶۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، رییس بیمارستان مسیح دانشوری در نشست تخصصی بررسی تاثیر داروی رسیژن بر کرونا و کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا از تاثیر داروی رسیژن بر بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت که استفاده از این دارو  تا حدودی مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا را کاهش می دهد.

 

درمان بیماران کرونایی با رسیژن

ولایتی گفت: تلاش‌های فراوانی برای دستیابی به درمان مناسب و داروی تاثیرگذار شکل گرفته و در بیمارستان مسیح دانشوری با همت متخصصان و پزشکان، گام‌های ارزشمندی در حوزه پژوهشی شکل گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر نتایج مثبت آنان در اختیار قرار گیرد. امروز هم قرار است دارویی را برای مقابله با کرونا رونمایی کنیم که می‌تواند نقش مهمی در کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد.

 

او افزود: یکی از داروهای مورد استفاده، رسیژن است که در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته و می‌توانیم با استفاده از این دارو تا حدودی با بیماری مقابله کنیم که با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت قوانین مربوطه از آن استفاده شده و تا حدود ۵ برابر نسبت به قبل بهبودی داشته ایم هر چند که باید مطالعات در سطح وسیع تری توسعه یابد که با هماهنگی وزارت بهداشت طراحی و اجرا خواهد شد.

 

نتایج دو مطالعه بالینی مربوط به داروی رسیژن

دکتر پیام طبرسی توضیح داد: امروز در بیمارستان مسیح دانشوری نتایج دو مطالعه بالینی مربوط به داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ اعلام شد.

 

براساس نتایج مطالعه اول، داروی Interferon beta-۱a به همراه داروی Kaletra برای ۲۰ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ استفاده شد که همه بیماران درمان شدند. وایرولوژیک ریسپانس در این بیماران خوب و کوتاه‌تر از زمان عادی بود و عوارض خاصی از دارو نیز دیده نشد. نتایج این مطالعه در مجله ایمونو فارماکوتراپی چاپ شده است.

 

وی افزود: مطالعه بالینی دوم نیز به صورت کیس کنترل انجام شد. ۱۵۲ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ دو داروی Interferon beta-۱a ساخت داخل (با برند رسیژن) و Kaletra را با هم دریافت کردند و ۳۰۴ بیمار هم در گروه کنترل بودند که فقط داروی Kaletra را دریافت کردند. نتایج این مطالعه به این صورت بود که بیمارانی که داروی Interferon beta-۱a را دریافت کردند، با وجود شدت بیماری، میزان نیاز آنها به بستری در ICU کاهش یافت و میزان مرگ‌ومیر آنها هم به یک پنجم کاهش یافت یعنی در واقع بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، نرخ مرگ‌ومیر در آنها ۵ برابر بیمارانی بود که این دارو را دریافت کردند. نتایج این مطالعه در مرحله داوری بوده و قرار است به زودی چاپ شود.

 

وی گفت: به صورت همزمان سازمان جهانی بهداشت نیز در تعدادی از کشورهای جهان از جمله ایران در حال مطالعه داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ است که بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این مطالعه حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود نتایج آن تا یک ماه دیگر منتشر شود.

 

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: البته میزان دوزی که ما در مطالعه خودمان برای بیماران استفاده کردیم با میزان دوزی که سازمان جهانی بهداشت در مطالعه جهانی استفاده می‌کند، متفاوت است. ما ۵ دوز Interferon beta-۱a دوازده میلیون واحدی یک روز به بیماران دادیم درحالی‌که در مطالعه سازمان جهانی بهداشت ۳ دوز به بیماران داده می‌شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار