جزئیات پرداخت ۴۳ همت از مطالبات بیمارستان‌های دولتی سال ۱۴۰۵ چند روز تعطیل رسمی دارد؟ وکیل: حکم اعدام «شریفه محمدی»، فعال کارگری، با تصمیم رئیس قوه قضائیه به سی سال حبس تبدیل شد توقیف محموله قاچاق دام آلوده در مازندران تصویب روز ملی هوا فضا و روز جزایر سه گانه خلیج فارس در تقویم رسمی کشور جزئیات تیراندازی پلیس در منطقه سوهانک تهران / دستگیری و زخمی شدن چند نفر / اعتراض دانشجویان به جولان اراذل و اوباش در محدوده دانشگاه آزاد اعلام محدودیت‌های ترافیکی از ۷ تا ۱۰ آبان در برخی از جاده‌های کشور این ربات انسان‌نما اتاق را مرتب و لباس‌ها را تا می‌کند جاده چالوس یکطرفه شد/ محدودیت‌های جدید اعلام شد اعلام جرم علیه تهیه‌کننده و مجری برنامه منتشرکننده ادعا‌های فائزه هاشمی هشدار دادگستری تهران درباره مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی تشکیل پرونده قضائی برای فائزه هاشمی زمان توزیع کارت آزمون کانون وکلا اعلام شد تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعات کاری ادارات/ سازمان اداری و استخدامی کشور مسئول اجرای ساعات کاری ادارات جدید شد مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است

طراحی سامانه «جریمه عابران پیاده» با چهره‌زنی

رییس پلیس راهور ناجا از طراحی سامانه‌ای برای جریمه عابران پیاده خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 15
کد خبر: ۴۶۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر،  سردار سیدکمال هادیانفر در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: ما باید به رعایت حق تقدم با اولویت عابران پیاده برسیم و به سمت جریمه کردن افراد برویم.

 

وی ادامه داد: ما سامانه مربوطه را طراحی کرده‌ایم، کد ملی و چهره افراد را هم داریم می‌توان تطبیق داد و جریمه کرد. اگر عابر پیاده تخلف کرد، می‌توان با این شیوه او را جریمه کرد.

 

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، می‌توان این طرح را با همراهی شهرداری تهران به شکل پایلوت اجرایی کرد./ فرارو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
1. توقع شناخت قوانین رانندگی از عموم مردم، اصلاً نه عقلائی است و نه شدنی! زیرا مستلزم اخذ گواهینامه رانندگی توسط تک‌تک افراد جامعه (اعم از پیر، زن، کودک و بیسواد) است؛ آیا همه می‌توانند از قوانین رانندگی سر درآورند؟ و گواهینامه رانندگی اجباری بگیرند؟ پس دفعۀ بعد که خواستی چیزی عرض کنی، شأن ملّت را رعایت کن و قبلش کمی فکر کن!
2. از ماضی بعید تا آیندۀ دور در کلّ تاریخ و جغرافیای قوانین رانندگی، همیشه و همه جا حق تقدم با عابر پیاده بوده و خواهد بود، چون ماشین دودی بعد از آدمهای پیاده به خیابانها آمده! وانگهی فرض بر کم‌توانی پیاده است لذا کم‌توان را بایستی ملاحظه و مراعات نمود نه بالعکس! دیگر اینکه پیاده آسیب‌پذیر است نه ماشین سرکار! و اگر بنا بر عجله هم باشد، سواره [که همیشه سریعتر به مقصد میرسد] بایستی پیاده را مقدم شمارد و ... خلاصه اینکه اگر مشاوره برای برخی مسئولین توصیه میشود، ظاهراً وضع تو یکی اضطراری است
3. سوء استفاده از داده، جرم است، چه رسد به اینکه پایگاه داده ملّی باشد؛ مهم نیست بهانه چه بوده یا مجرم چه مقامی باشد، مهم اینست که هیچ قانون‌تراش / قانون‌گزاری نمی‌تواند کار غیرقانونی را قانونی کند؛ چون در آن صورت دیگر هیچ حرمتی برای قانون باقی نمی‌ماند و چنین پیشنهاد بیشرمانه‌ای حد اقل مستلزم تجویز خیانت در امانت است؛ وانگهی ملّت افتخار داده‌اند که امر ثبت احوال شخصیه‌شان را به «سازمان ثبت احوال» محوّل فرموده‌اند، آنهم برای حفاظت نه برای سرقت یا برای هک شدن! اگر دولت خدای نکرده، بی‌فکری نموده و بخواهد مرتکب چنین جرم سایبری شود، یقیناً بازندۀ نهایی خودش خواهد بود؛ چون از خودش سلب اعتماد کرده و دیگر مشارکت مردم را مگر در خواب ببیند! زیرا بدیهی است هیچ کم‌هوشی هم، آنقدر احمق نیست که گوشت را به گربه سپارد
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار