ادعای اتحادیه عرب: ترکیه و ایران مراعات حسن همجواری را نمی‌کنند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ادعای اتحادیه عرب: ترکیه و ایران مراعات حسن همجواری را نمی‌کنند

اتحادیه عرب در اظهاراتی بی اساس مدعی شد کشور‌های ایران و ترکیه اصول حسن همجواری را رعایت نمی‌کنند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 16
کد خبر: ۴۶۴۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ اتحادیه عرب در اظهاراتی بی اساس مدعی شد کشور‌های ایران و ترکیه اصول حسن همجواری با کشور‌های عربی را رعایت نمی‌کنند.

 

اتحادیه عرب همچنین اعلام کرد: اعلام قاهره در خصوص لیبی، راه را در برابر فرصت‌های حل سیاسی باز می‌کند.

 

پیشتر نیز اتحادیه عرب از عملیات اخیر ترکیه در عراق انتقاد کرده بود.

 

روز گذشته احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب عملیات نظامی را که ترکیه در مناطق شمالی عراق با بهانه پیگرد قرار دادن عناصر حزب کارگران کردستان آغاز کرده، محکوم و تأکید کرده بود مداخله نظامی ترکیه به منزله تجاوز به حاکمیت عراق محسوب می‌شود و بدون هماهنگی با دولت بغداد به انجام رسیده است. این مسأله نشانگر بی توجهی آنکارا به قانون بین الملل و روابط خود با همسایگان عرب است.

 

همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز روز گذشته نقض حریم هوایی کشورش از سوی جنگنده‌های ترکیه و نیز هدف گرفته شدن اردوگاه پناهندگان در نزدیکی شهر‌های «مخمور» و «سنجار» را محکوم کرده بود.

 

فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ما نقض حریم هوایی عراق را از سوی جنگنده‌های ترکیه‌ای که یکشنبه شب به وقوع پیوست و طی آن ۱۸ هواپیمای ترکیه‌ای به سوی (سنجار- مخمور- الکویر- اربیل) تا شهرستان شرقاط در عمق ۱۹۳ کیلومتری از در داخل خاک عراق آمده و اردوگاه پناهندگان در نزدیکی مخمور و سنجار را هدف قرار دادند، محکوم می‌کنیم.

 

وی در ادامه افزوده بود: جنگنده‌های ترکیه تا ساعات پایانی شب گذشته به مرز‌های عراق نزدیک می‌شدند و این اقدام تحریک آمیز با پایبندی‌ها در خصوص حسن همجواری مطابق با توافقنامه‌های بین المللی همخوانی نداشته و نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود./باشگاه خبرنگاران جوان 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده