وزیر جنگ آمریکا: اولین آزمایش سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» ایالات متحده، با موفقیت انجام شد/ این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: خط ارتباط مستقیم میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود ترامپ نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد سنای آمریکا هم به محدودیت اختیارات جنگی ترامپ رای داد پزشکیان دکترای افتخاری جراحی قلب از پاکستان دریافت کرد ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد

شکستی دیگر برای آمریکا/ سقوط جنگنده «اف-۱۸»

شکستی دیگر برای آمریکا/ سقوط جنگنده «اف-۱۸» یک فروند جنگنده «اف-۱۸» نیروی دریایی آمریکا مستقر در ناو هواپیمابر «تئودورروزولت» در دریای فیلیپین سقوط کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 19
کد خبر: ۴۶۷۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک فروند جنگنده «اف-18 اف» نیروی دریایی آمریکا مستقر در ناو هواپیمابر «تئودور روزولت»  روز پنجشنبه  در دریای فیلیپین سقوط کرد.

 

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» دو خلبان این جنگنده موفق به خروج اضطراری شده و بلافاصله توسط  یک فروند  بالگرد «MH-60S » ناو هواپیمابر تئودر روزولت که حین گشنزنی در منطقه بود شناسایی و نجات داده شدند.

 

مقامات نظامی آمریکا مدعی هستند که این جنگنده حین ماموریت تمرینی معمول دچار این حادثه شده است. مقامات ناو تئودور روزولت از حال مساعد خلبانان این جنگنده خبر دادند.

 

به نوشته این منبع خبری، نیروی دریایی آمریکا بدون ذکر دلیل این حادثه از انجام تحقیقات در این زمینه خبر داده است.

 

اف-18 سوپر هورنت، یک جنگنده فرا صوت و چندمنظوره ناونشین است. این جنگنده توسط شرکت «مک‌دانل داگلاس» برای نیروی دریایی آمریکا طراحی شده  است. با خروج جنگنده رهگیر «اف-۱۴ تامکت»، این جنگنده جایگزین تامکت شد.

 

دوشنبه هفته جاری نیز مقام‌های دریایی انگلیس سقوط یک جنگنده «اف ۱۵ آمریکا» در دریای شمال را تایید کردند. شبکه «اسکای نیوز» گزارش داد، یک جنگنده ارتش آمریکا در ساحل یورکشایر انگلیس به درون آب‌های دریای شمال سقوط کرد. خلبان این جنگنده در این حادثه جان خود را از دست داد./ فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار