روحانی: نباید امسال برای دولت حاشیه درست کنیم-راهبرد معاصر

روحانی: نباید امسال برای دولت حاشیه درست کنیم

رئیس‌جمهور گفت: برخی خدمات دولت را مردم حس می‌کنند و نیاز به بیان آن نیست.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 23
کد خبر: ۴۷۴۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه استانداران سراسر کشور گفت: امید در سایه بیان حقایق برای مردم به وجود می‌آید. برخی کارهای دولت نیاز به بیان و توضیح چه در سطح ملی و چه در سطح استانی ندارد و مردم خودشان آن را احساس می‌کنند. موضوع تحول سلامت و بیمه همگانی در سراسر کشور و اینکه مردم به راحتی دسترسی به پزشک و تخت و دارو و درمان دارند این را مردم خودشان حس و لمس می‌کنند.

 

وی افزود: اوایل سال 92 هرکسی به بیمارستان می‌رفت خودش باید هم دمپایی می‌خرید و هم ملافه و هم اگر نیاز به دارو بود باید خودش می‌رفت و تهیه می‌کرد. اگر کسی هم خدایی نکرده فوت می‌کرد جنازش در بیمارستان به گروگان گرفته می‌شد.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: برخی خدمات دولت برای مردم روشن است.امروز 5 هزار شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کند. امروز به استانداران توصیه کردم ساختمان مناسب برای تاسیس کارخانه نوآوری در اختیار بگذارند. این خدمات را مردم می‌بییند. اما برخی خدمات ممکن است استانی و یا منطقه‌ای باشد که اینجا باید برای مردم بیان کنیم. اگر 300 هزار هکتار زمین کشاورزی را در استان‌های خوزستان و ایلام مجهز کردیم به کانال کشی و قیمت آن را چندین برابر کردیم، خب این استانداران مربوطه برای مردم توضیح دهند. باید سراسر کوش راین خدمت را لمس کنند. اگر 46هزار هکنتار زمین را در سیستان که بخش بزرگش افتتاح شده و این امکاتن را ایجاد کردیم را مردم سیستان وبلوجستان می‌ببیند اما ممکن است بهقیه آن را نبینند.

 

روحانی تصریح کرد:‌ سال ینده سال شروع قرن پانزدهم است و در سال 1400 باید ایران قدرتمندانه را برای ورود به قرن جدید آماده کنیم و دستاوردها را به مردم نشان دهیم. بخشی از این دستاوردها برای رژیم گذشته و است و بخشی از آن هم برای انقلاب است و باید این خدمات را به مردم  توضیح دهیم.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به توطئه‌های خارجی علیه ایران اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند ایران را بشکنند و فکر می‌‌کردند با تحریم‌ها ایران را به التماس وا می‌دارند اما ملت با عظمت ایتسادگی کرده و حیثیت و توان خود را به رخ کشیده است و تاب‌اوری ملت ایران کم‌نطیر است.

 

روحانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با همه سازش کنیم. نباید امسال برای دولت حاشیه درست کنیم.

 

روحانی گفت: بعض وقت‌ها برای من نامه می‌نویسند شما در سال فلان گفتید در دولت آینده این کار را می‌کنم و اما نکردید این کار را؟ من نوشتم دولت در چه شرایطی بود؟ در شرایطی بود که صادرات نفت ما از 900 هزار بشکه به بالای 2 میلیون بشکه رسید. سرمایه‌داران همه اینجا ردیف شدند تا پروژه بگیرند. یک کشور فقط به ما پیشنهاد داد و به من گفت من 50 میلیارد دلار اعتبار در اخیتار شما می‌گذارم. ردئیس یک کشور دیگر هم همین را گفت. حدودد 100 میلیارد دلار در همان ایانم برای ما اعتبار پیشنهاد شد. سال 95 رشد اقتصادی ما 12/5 درصد شد و در دنیا اول شدیم. در تورم 7 الی 8 درصد بودیم. در اشتغال هم بالای 700 هزار اشتغال درست شد.

 

رئیس‌جمهور با ببیان اینکه در عین حال باید به مردم بگوییم دشمنی ظالمانه علیه ما فشار می‌وآرد، تصریح کرد: سه گروه از برجام دق می‌کردند و می‌مُردند؛ یکی تندروهای آمریکا، یکی صهیونیزم و دیگری ارتجاع منطقه. یکی از رهبران کشورها به من گفت وقتی کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ایران صف بسته بودند این کشورهای مرتجع منطقه دارند دق می‌‌کنند. خب توطئه کردند و یک ادم کم‌تجربه در کاخ سفید روی کار آمد. ترامپ می‌گفت ایران را با تحریم‌ها 3 ماه دیگر تسلیم می‌کنیم. فهمید که اشتباه کرده و محاسبات غلط داشته است. امروز برای دنیا روشن است که ایران با تحریم و فشار تسلیم نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: می‌گویند حاضریم مذاکره کنیم؟ حرف عجیب و غریب می‌زنند! این حرف یعنی  چی؟ خب چه کسی میز مذاکره را شکاند .کنار رفت و اتاق مذاکره را آتش زد؟ ما در چارچوب منطق اخلاق و تعهد بین‌امللی بودیم  و آنها پشت کردند. این واقعیت را باید به مردم توضیح دهیم.

 

روحانی در ادامه به موضوع افزایش قیمت‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: مسئله قیمت در برخی کالها از جمله در لوازم خانگی خودرو را مشاهده می‌کنیم، همه باید به میدان بیاییم. مردم تحت فشار هستند تحت فشار اقتصادی.  مردم همه جا و در روزهای سخت ایستادگی کردند. همه جا به میدان آمدند. امروز فشاری روی مردم است و باید این فشار را برداریم و راه حل آن را پیدا کنیم و این را باید کارشناسان، متخصصان و استانداران و وزرای ما پیدا کنند. در این کار استانداران باید شرایط را آماده کنند تا مردم زندگی خود را اداره کنند.

 

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار