جزئیات فروش سهام عدالت کارگزاری آگاه-راهبرد معاصر

جزئیات فروش سهام عدالت کارگزاری آگاه

تمام کسانی که اقدام به آزادسازی سهام عدالت خود به روش مستقیم کرده اند ، می‌توانند از طریق «سامانه سهام عدالت کارگزاری آگاه» نسبت به مشاهده و فروش سهام خود اقدام نمایند .
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 24
کد خبر: ۴۷۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، تمام کسانی که اقدام به آزادسازی سهام عدالت خود به روش مستقیم کرده اند، می‌توانند از طریق «سامانه سهام عدالت کارگزاری آگاه» نسبت به مشاهده و فروش سهام خود اقدام نمایند .

برای ثبت درخواست فروش سهام عدالت خود نیازی نیست مشتری کارگزاری آگاه باشید اما در صورتی که تمایل به عضویت در کارگزاری آگاه و استفاده از سایر خدمات و مزایای آن را دارید می‌توانید به راحتی اقدام کنید.

 

 

جزئیات فروش سهام عدالت کارگزاری آگاه

 

اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری آگاه

سیستم آنلاین کارگزاری آگاه، دومین کارگزاری بزرگ کشور، امروز از دسترس خارج شده و موجب اعتراض بسیاری از سرمایه‌گذاران شده است. این در حالی است که، خرید و فروش سهام صندوق مالی یکم از امروز آغاز می‌شود و عرضه اولیه سرمایه‌گذاری پویا در جریان است. در نتیجه فرصت خرید و فروش از بسیاری از سرمایه‌گذاران سلب شده است.

امید قربانی، مدیر مارکتینگ کارگزاری آگاه در رابطه با این موضوع در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: متاسفانه صبح امروز، یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های ما، دچار مشکل و از دسترس خارج شده است.

وی افزود: این دستگاه، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای کارگزاری است و نبود آن، اختلالات زیادی را ایجاد می‌کند.

قربانی درخصوص خرید و فروش عرضه اولیه امروز تصریح کرد: ثبت سفارش عرضه‌های اولیه در حال حاضر، از طریق دیگری در جریان است. با سازمان بورس و اوراق بهادار، هماهنگی‌هایی برای ثبت سفارش عرضه اولیه شده است. ثبت سفارش عرضه اولیه سرمایه‌گذاری پویا، از طریق سیستم‌های شرکت بورس در حال انجام است.

مدیر مارکتینگ کارگزاری آگاه اظهار داشت: اطلاع رسانی‌هایی درخصوص عرضه اولیه برای آگاهی سرمایه‌گذاران شده است. اما از اتفاق پیش آمده متاسف هستیم.

وی گفت: در حال حاضر، خرید و فروش سهام صندوق مالی یکم امکان پذیر نیست. این امر تا زمانی که این دستگاه کلیدی جایگزین شود، ممکن نیست.

قربانی تصریح کرد: تا پایان امروز، سیستم کارگزاری از دسترس خارج است. از روز شنبه، ششم تیرماه و با شروع روز کاری جدید، این مشکل برطرف خواهد شد.

 

 

جزئیات فروش سهام عدالت کارگزاری آگاه

 

ارزش روز سهام عدالت ۱۰.۶ میلیون تومان شد

سهام عدالت که در سال 84 بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 در راستای عدالت اجتماعی و توزیع ثروت بین طبقات کم درآمد و پایین جامعه بین 49 میلیون و 121 هزار و 571 نفر توزیع شد، بعد از 14 سال در تاریخ 10 اردیبهشت امسال آزاد شد و مردم از طریق سامانه سهام عدالت در سازمان خصوصی‌سازی نسبت به انتخاب دو روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب کردند و انتخاب گزینه تا 29 خرداد 99 ادامه داشت.

سهام عدالت مرکب از سهام 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی است که ارزش کل پرتفو (ترکیب دارایی‌ها) که در سال 84 به مردم واگذار شد، در مجموع حدود 26 هزار میلیارد تومان بود که بعداز 14 سال ارزش آن به 588 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به طور میانگین ارزش هر سهم عدالت 22.6 برابر شده، بنابر این سهام عدالت یک میلیون تومانی تبدیل به 22 میلیون و 600 هزار تومان سهام 532 هزار تومانی که عمده سهامداران عدالت از این سهام دارند به ارزش امروز 10 میلیون و 683 هزار و 922 تومان رسیده است. همچنین ارزش سهام 492 هزار تومانی به حدود 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

اکثر کارشناسان و مسؤولان مرتبط با سهام عدالت بارها تأکید کردند سهام عدالت یک دارایی با ارزش است و گر چه دارندگان آن عمدتاً‌ از طبقات کم درآمد جامعه و یا با درآمد متوسط هستند و ممکن است نیاز مالی داشته باشند اما توصیه فراوان شده است که از فروش این سهام خودداری کنند و به جای آن از سود سالانه این سهام استفاده کنند.

در گام اول کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده بودند قادرند تا 30 درصد از پرتفوی سهام خود را با دادن وکالت به بانکی که شماره شبا آنها برای دریافت سود اعلام شده به فروش برسانند که برخی از شهروندان از خرید ناچیز این سهام توسط بانک‌ها انتقاد کردند گرچه وزارت امور اقتصادی و دارایی این مسأله را رد می‌کند و معتقد است بانک‌ها به قیمت روز سهام آنها را به فروش می‌رسانند.

گر چه در این اطلاعیه نیز تأکید شده است مردم به منظور جلوگیری از سوء استفاده عده‌ای دلال مراقب سهام ارزشمند خود باشند و جز در موارد ضروری به فروش سهام عدالت خود اقدام ننمایند.

قرار بود بعد از پایان زمان انتخاب گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت باقیمانده افراد که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بورس شوند، اما با گذشت 5 روز هنوز هیچ خبری نشده و سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت هم تمایل چندانی به پاسخگویی در این زمینه ندارد.

هنوز پرتفوی سهام عدالت برای دارندگان کد بورسی در پنل پرتفوی آنها قابل مشاهده نیست و برای مشاهده پرتفوی سهام عدالت باید از طریق سامانه سهام عدالت https://panel.sahamedalat.ir/ وارد شوند.

منابع: فارس،اقتصادآنلاین

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
سلام عزیزان چرا سهام من را نمیریزیدشمابخدانیازمندم شرمنده اهلو عیالم ندارم والاه نداری سخته کمکم کن خدایا یاریم کنید مسعولین عزیزباورکنیدراست میگم منم یک ایرانیم شماراقسم به صاحب اصلی عدالت کمکم کنید0قربانتان علی اللهوردیزاده
تحلیل های برگزیده