روایت باهنر از مهمانان ناخوانده پاستور-راهبرد معاصر
بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم
در گفت و گو با راهبرد معاصر تشریح شد:

روایت باهنر از مهمانان ناخوانده پاستور

باهنر نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: «خاتمی سال 76 می گفت تصور نمی کردم رئیس جمهور شوم، گفتم نهایت شش میلیون رای می آورم و می روم دنبال کار حزبی، اما دو سه سال بعد گفت می خواهم با 18میلیون رایم حکومت کنم.»
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 31
کد خبر: ۴۸۱

محمدرضا باهنر نماینده ادوار مجلس در گفت و گو با "راهبرد معاصر" به بررسی موانع پیش روی احزاب پرداخت و گفت: «خیلی جاها مانع شکل گیری احزاب خود ما سیاستمداران هستیم. علت خیلی روشن است خدا رحمت کند هاشمی رفسنجانی، خاتمی، احمدی نژاد روحانی اینها از نردبان حزب بالا می روند، اما زمانی که رئیس جمهور می شوند، می گویند ما حزبی نیستیم.»

 

او در این خصوص به نقل خاطره ای از رئیس جمهور دولت اصلاحات می پردازد و می گوید: «یادم هست که در مجلس ششم یک تعداد دوستان هم حزبی اش، سر به سر رئیس جمهور دولت اصلاحات می گذاشتند و به او فشار می آوردند. نهایت این فشار ها انقدر زیاد شده بود که خاتمی در سخنرانی اش گفت شما دو میلیون رای داشتید رای تان را بردارید و بروید. من با 18 میلیون رای خودم می خواهم حکومت کنم.»

 

او تاکید کرد: «خود خاتمی هم از فشار احزاب طرفدارش عاصی شد.» نائب رئیس اسبق مجلس دیگر روسای جمهور را فراری از احزاب دانست و گفت: «احمدی نژاد پس از رای آوری گفت من اصلا حزبی نیستم و اصلا احزاب را قبول ندارم. هاشمی رفسنجانی هم می گفت من فراحزبی هستم، خود روحانی نیز معتقد است فراحزبی ست، علتش این است که ما از منافع حزب می خواهیم استفاده کنیم اما حاضر نیستیم هزینه آن را بپردازیم.»

 

باهنر با یادآوری غیرقابل پیش بینی بودن انتخابات ریاست جمهوری در کشور گفت: « خاتمی، احمدی نژاد و روحانی؛ این سه نفر بلااستثنا تا یک ماه و نیم پیش از انتخابات تصور نمی کردند رئیس جمهور شوند. قبلش معلوم نبود چه کسی می تواند راهی پاستور شود.»

 

وی ادامه داد: «بعد از انتخاب سال 76 و پیروزی آقای خاتمی، برای تبریک خدمتشان رفتیم و به ایشان گفتم اعضای کابینه شما چه کسانی هستند؟ چه مشی اقتصادی دارند؟ آقای خاتمی  خندید و گفت: من اصلا فکر نمی کردم که رئیس جمهور بشوم که برای وزرا و مشی اقتصادی ام برنامه ای در نظر داشته باشم، من فکر می کردم، کاندید می شوم پنج شش میلیون رای بدست می آورم و با این آرا یک حزبی تشکیل می دهیم، همین»

 

باهنر تاکید کرد: « این جمله آقای خاتمی به شخص من بود و حتما خودش هم به خاطر دارد. احمدی نژاد هم در اردیبهشت و تا قبل از پایان سال به شهرستان ها که می رفت ساختمانی برای ستاد به او اجاره نمی دادند. ریاست جمهوری برای او هم شگفت انگیز و دور از ذهن بود.»

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده