پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

تعیین تکلیف بازگشایی مدارس در مهر 99

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش به برخی سؤالات مطرح‌شده در خصوص کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده پاسخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 01
کد خبر: ۴۸۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، در پی طرح سوالاتی در خصوص کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده با پیگیری‌های این مرکز، معاونت آموزش ابتدایی در راستای رفع هرگونه ابهام در این خصوص پاسخ سؤالات مطروحه را ارائه کرد.

 

تدابیر برای ممانعت و عدم تمایل اولیا از حضور دانش آموزان به حضور در کلاس‌های درسی

برگزاری جلسات آموزش اولیا در کانال تخصصی اولیا در شبکه شاد و تبیین موضوع و نحوه همکاری و آموزش اولیا، ارسال پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از امن بودن مدارس جهت آموزش معلمان، مربیان بهداشت و مدیران مدارس، طراحی سامانه صدای اولیا در اپلیکیشن شاد به‌منظور ارتباط مستمر و استفاده از همکاری آن‌ها در راستای ایجاد نقش آموزشی و راهبری پروتکل‌های بهداشتی و درخواست تصویب آئین‌نامه‌های جدید و متناسب با شرایط مختلف در شورای عالی به‌منظور ایجاد فرصت‌های جدید آموزشی در صورت عدم حضور دانش آموزان در مدارس ازجمله تدابیر اتخاذشده در این موضوع است.

 

ارائه مدرک و برگزاری امتحانات برای دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور ندارند

در دوره آموزش ابتدایی با توجه به ماهیت ارزشیابی کیفی – توصیفی و با استفاده از مواد مندرج درآئین‌نامه ارزشیابی کیفی – توصیفی از آموخته‌های دانش آموزان در طی فرآیند آموزش – یادگیری توسط آموزگاران ارزشیابی به عمل می‌آید.

 

پروتکل‌های بازگشایی مدارس

تخصیص اعتبار لازم به‌منظور تجهیز و ایمن‌سازی مدارس و در مرحله دوم رعایت فاصله ایمنی با حضور ۵۰ درصدی دانش آموزان به‌صورت روزهای زوج و فرد پیشنهاد شده است. همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

 

تدابیر برای تراکم دانش آموزان در سال تحصیلی آینده

با توجه به کمبود فضا و نیروی انسانی در آموزش ابتدایی برگزاری کلاس‌ها در ایام هفته به‌صورت یک روز درمیان و انجام تکالیف با هدایت و هم‌یاری اولیا مورد تأکید است همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

 

منبع: مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
شماها دارین تعطیلاتمون رو خراب میکنید
تحلیل های برگزیده