فعالیت مدارس ابتدایی اراک و برخی از روستا‌ها فردا دوشنبه غیرحضوری شد آمار جدید ابتلا به تب دنگی در کشور/ پشه آئدس در کدام استان‌ها دیده شده است؟ اعلام ساعت کاری ادارات سیستان و بلوچستان تا نیمه فروردین مهار موج شدید آنفلوآنزا در کشور طی هفته جاری ادارات استان سمنان فردا تنها ۴ ساعت فعال خواهند بود کلاهبردار متروی تهران دستگیر شد کاهش زمان ثبت شرکت از یک ماه به دو روز مدارس ۴ شهرستان خراسان رضوی فردا در نوبت صبح غیرحضوری شد تأخیر ۲ ساعته آغاز به‌کار فردا شامل مراکز تعویض پلاک می‌شود؟ مدارس سراسر کشور فردا دوشنبه ساعت ۱۰ صبح باز می‌شوند اعلام جزئیات تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از فردا مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات کدام استان‌ها یکشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ موج بعدی بارش‌ها از راه می‌رسد / این استان‌ها منتظر بارش باشند مدارس برخی شهرستان‌های خراسان رضوی ۳۰ آذر تعطیل شد تغییر در برنامه امتحانات آموزش و پرورش از ۱۱ تا ۱۷ دی ۱۴۰۴ بازداشت ۳ مدعی نفوذ در دستگاه قضایی

تعیین تکلیف بازگشایی مدارس در مهر 99

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش به برخی سؤالات مطرح‌شده در خصوص کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده پاسخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 01
کد خبر: ۴۸۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، در پی طرح سوالاتی در خصوص کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده با پیگیری‌های این مرکز، معاونت آموزش ابتدایی در راستای رفع هرگونه ابهام در این خصوص پاسخ سؤالات مطروحه را ارائه کرد.

 

تدابیر برای ممانعت و عدم تمایل اولیا از حضور دانش آموزان به حضور در کلاس‌های درسی

برگزاری جلسات آموزش اولیا در کانال تخصصی اولیا در شبکه شاد و تبیین موضوع و نحوه همکاری و آموزش اولیا، ارسال پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از امن بودن مدارس جهت آموزش معلمان، مربیان بهداشت و مدیران مدارس، طراحی سامانه صدای اولیا در اپلیکیشن شاد به‌منظور ارتباط مستمر و استفاده از همکاری آن‌ها در راستای ایجاد نقش آموزشی و راهبری پروتکل‌های بهداشتی و درخواست تصویب آئین‌نامه‌های جدید و متناسب با شرایط مختلف در شورای عالی به‌منظور ایجاد فرصت‌های جدید آموزشی در صورت عدم حضور دانش آموزان در مدارس ازجمله تدابیر اتخاذشده در این موضوع است.

 

ارائه مدرک و برگزاری امتحانات برای دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور ندارند

در دوره آموزش ابتدایی با توجه به ماهیت ارزشیابی کیفی – توصیفی و با استفاده از مواد مندرج درآئین‌نامه ارزشیابی کیفی – توصیفی از آموخته‌های دانش آموزان در طی فرآیند آموزش – یادگیری توسط آموزگاران ارزشیابی به عمل می‌آید.

 

پروتکل‌های بازگشایی مدارس

تخصیص اعتبار لازم به‌منظور تجهیز و ایمن‌سازی مدارس و در مرحله دوم رعایت فاصله ایمنی با حضور ۵۰ درصدی دانش آموزان به‌صورت روزهای زوج و فرد پیشنهاد شده است. همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

 

تدابیر برای تراکم دانش آموزان در سال تحصیلی آینده

با توجه به کمبود فضا و نیروی انسانی در آموزش ابتدایی برگزاری کلاس‌ها در ایام هفته به‌صورت یک روز درمیان و انجام تکالیف با هدایت و هم‌یاری اولیا مورد تأکید است همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

 

منبع: مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
شماها دارین تعطیلاتمون رو خراب میکنید
آخرین اخبار