ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

تعیین تکلیف بازگشایی مدارس در مهر 99

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش به برخی سؤالات مطرح‌شده در خصوص کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده پاسخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 01
کد خبر: ۴۸۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، در پی طرح سوالاتی در خصوص کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده با پیگیری‌های این مرکز، معاونت آموزش ابتدایی در راستای رفع هرگونه ابهام در این خصوص پاسخ سؤالات مطروحه را ارائه کرد.

 

تدابیر برای ممانعت و عدم تمایل اولیا از حضور دانش آموزان به حضور در کلاس‌های درسی

برگزاری جلسات آموزش اولیا در کانال تخصصی اولیا در شبکه شاد و تبیین موضوع و نحوه همکاری و آموزش اولیا، ارسال پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از امن بودن مدارس جهت آموزش معلمان، مربیان بهداشت و مدیران مدارس، طراحی سامانه صدای اولیا در اپلیکیشن شاد به‌منظور ارتباط مستمر و استفاده از همکاری آن‌ها در راستای ایجاد نقش آموزشی و راهبری پروتکل‌های بهداشتی و درخواست تصویب آئین‌نامه‌های جدید و متناسب با شرایط مختلف در شورای عالی به‌منظور ایجاد فرصت‌های جدید آموزشی در صورت عدم حضور دانش آموزان در مدارس ازجمله تدابیر اتخاذشده در این موضوع است.

 

ارائه مدرک و برگزاری امتحانات برای دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور ندارند

در دوره آموزش ابتدایی با توجه به ماهیت ارزشیابی کیفی – توصیفی و با استفاده از مواد مندرج درآئین‌نامه ارزشیابی کیفی – توصیفی از آموخته‌های دانش آموزان در طی فرآیند آموزش – یادگیری توسط آموزگاران ارزشیابی به عمل می‌آید.

 

پروتکل‌های بازگشایی مدارس

تخصیص اعتبار لازم به‌منظور تجهیز و ایمن‌سازی مدارس و در مرحله دوم رعایت فاصله ایمنی با حضور ۵۰ درصدی دانش آموزان به‌صورت روزهای زوج و فرد پیشنهاد شده است. همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

 

تدابیر برای تراکم دانش آموزان در سال تحصیلی آینده

با توجه به کمبود فضا و نیروی انسانی در آموزش ابتدایی برگزاری کلاس‌ها در ایام هفته به‌صورت یک روز درمیان و انجام تکالیف با هدایت و هم‌یاری اولیا مورد تأکید است همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

 

منبع: مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
شماها دارین تعطیلاتمون رو خراب میکنید
آخرین اخبار