جزئیات شکایت از آموزش و پرورش-راهبرد معاصر
زمان خداحافظی دیوید تیلور مشخص شد! سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عکس | واکنش صاحب خانه‌ای که یحیی السنوار در آن به شهادت رسید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق بهترین بازیکنان تاریخ از نگاه مارکا | مسی در پله اول؛ مارادونا پنجم وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در استان گلستان ثبت ۲ شکایت جواد نکونام از استقلال + جزئیات

جزئیات شکایت از آموزش و پرورش

فرهنگیان، معلمان، کارکنان آموزش و پرورش و مردم می توانند از طریق سامانه اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نسبت به شکایت از بخش های زیر مجموعه آموزش و پرورش اقدام کنند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 16
کد خبر: ۴۹۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، فرهنگیان، معلمان، کارکنان آموزش و پرورش و مردم می توانند از طریق سامانه اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نسبت به شکایت از بخش های زیر مجموعه آموزش و پرورش اقدام کنند. شرایط شکایت از آموزش و پرورش بر اساس سایت اداه کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به این شرح است:

جزئیات شکایت از آموزش و پرورش

الف) تعاريف
1- رسيدگي به شكايات فرايندي است كه پس از اعلام شكايت توسط اشخاص حقيقي يا حقوقي ، براي شفاف سازي امور و رفع تظلمات اداري و ايجاد زمينه مناسب جهت احقاق حق و استقرار عدالت صورت مي گيرد.

2- شكايت كننده را شاكي ، طرف شكايت را مشتكي عنه و عريضه تسليمي به مرجع رسيدگي كننده را شكواييه مي نامند.

ب) ويژگيهاي شكايت
1- در شكواييه علاوه بر بيان خواسته بصورت مشخص و شفاف؛ از پراكنده گويي و كلي گويي خودداري گردد.
2- ويژگي هاي شكايات قابل ارجاع و پيگيري عبارتند از:‌
الف) شاكي خصوصي شخصا در موضوع ذينفع باشد.
ب‌) موضوع شكايت متوجه طرف شكايت باشد.
ج‌) مفاد شكايت مستند به قوانين ، مقررات و ضوابط جاري و ابلاغي باشد.
د‌) مدارك مثبته و لازم مندرج در شكواييه بايد ضميمه شكايت شده باشد.

ج‌) شكايات غير قابل رسيدگي
1- شكايت اشخاصي كه پرونده آنها در هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري درحال بررسي بوده؛ قابل رسيدگي نمي باشد.

2- اعتراض نسبت به تصميمات و آراي صادره توسط شعب بدوي و تجديد نظر هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا آراء صادره از شعب ديوان عدالت اداري و دادگاهها و همچنين نظريه گزينش و شوراي نظارت بر مدارس و مراكز دولتي ويا هر تصميمي كه مرجع قانوني براي رسيدگي به آن تعيين شده باشد از طريق واحدهاي ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات قابل پيگيري، رسيدگي و اظهار نظر نخواهد بود.

3- شكاياتي مانند نقل و انتقالات ، بازنشستگي و ... كه در ارتباط با اجراي قوانين و مقررات خاص بوده و اجراي آن محدوده زماني داشته ،در موعد مقرر قابل رسيدگي مي باشد؛ ولي چنانچه در خارج از وقت مقرر شكايتي صورت پذيرد موضوع قابل رسيدگي نخواهد بود.

4- در صورتي كه مشخص گردد شكايت مغرضانه بوده و شاكي تعمدا" اقدام به طرح شكايت بي اساس و خلاف واقع عليه اشخاص و ديگران نموده است؛ موضوع قابل رسيدگي نبوده و مي توان طبق قوانين و مقررات با شاكي رفتار نمود و مشتكي عنه مي تواند عليه او در مراجع ذيصلاح اقامه دعوا نمايد.

5- امور مربوط به مسائل سياسي، امنيتي ، اخلاقي و موارد مشابه در حيطه وظايف مركز حراست و واحدهاي تابعه بوده و از طريق اين مراجع و ساير مراجع ذيربط پيگيري خواهد شد .

د‌) فرايند رسيدگي :
1- مدت زمان بررسي اوليه شكايت و تشخيص قبول آن 48 ساعت كاري خواهد بود.

2- پس از قبول شكايت و وصول آن؛ تا هفت روز كاري موضوع پيگيري و به شاكي پاسخ داده خواهد شد.

3- در صورت نياز به فرصت بيشتر براي پيگيري و ارائه پاسخ، مراتب از طريق سامانه به اطلاع شاكي خواهد رسيد.

4- شاكي در هر مرحله از بررسي ؛ امكان انصراف از شكايت خود را خواهد داشت.

 

برای ادامه روند اینـــــــــــــــجا را کلیک کنید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
لیلا سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
دبیر با سابقه ۲۵سال کار و رتبه سوم از نظر رتبه در اوایل شهریور امسال از طرف مدیر به صورت شفاهی ابلاغ لغو شد این در حالی است که بنده با فرم یک اموز که ۳ ساله می باشد به این مدرسه روستایی امدم به مقطع مراجعه کردم در آنجا بدون شنیدن حرف های بنده مرا محکوم کردند لذا به ارزیابی عملکرد ری۱ رفتم شکایت خود را در سامانه نوشتم مدیر مستنداتی ارائه داد که به هیچ عنوان در سامانه ثبت نگردید من از این مستندات عکس هم گرفتم در مستندات ۱. لغو ابلاغ کتبی نبود۲ سه بار اخطار کتبی مدیر مبنی بر شکایت علیه بنده و امضا من نبود۳ نامه از گروههای آموزشی مبنی بر ورود به کلاس بنده نبود۴ نامه اعتراض کتبی دانش آموزان نبود۵ نامه ارزشیابی ماهانه هم وجود نداشت با این حال حق به مدیر دارند به اداره کل شهرستان های رفتم آنجا هم اول استقبال سپس پس معطلی به مدت ۱۰ روز بدون گرفتن و دیدن و پیوست مستندات همگی سر من ریختند و از مدیر حمایت شدید کردند که اگر شما هم جای من بودید صد در صدر فکر می کردید پارتی بازی ای در میان بوده سپس اعتراض زدم به وزارتخانه که روز اول پیگیر و فردای آن روز آقای .... مسئول پیگری بدون دیدن مستندات فقط با صحبتهای تلفنی مدیر و اعمال نظرات شخصی سر من داد زدند من فقط کار شما را ندارم وظیفه دیگری دارم و آقای .... هم همین طور با مراجعه حضوری نزد خانم دکتر خواهان رسیدگی شدم که قرار شد سریع مستندات را دریافت نمایند که مدت بیش از ۱۰ روز است مستندات از طرف اداره کل فرستاده نشده و بااین اوصاف آقای نص... هم می خواهند جواب مثبت به مدیر و جواب منفی به من دهند من دراینجا خواهان عدالت هم هستم مگر نه اینکه همگی در مقابل قانون یکی هستیم چرا همه با اعمال نظرات شخصی و پارتی بازی بدون دیدن مستندات از ایشان دفاع کردن آیا این حق است لطفا رسیدگی شود ولی اینجا ایران است و عدالت کلمه ای پوچ نرید دنبال شکایت دروغ اصلا رسیدگی نمی کنن
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
سلام ، صندوق وام ضروری را دریابید ، سرمایه مال خود اعضاست به جایی ارتباط ندارد امروز 16 روز از حقوق کذشته هنوز وام مهر که نوبت بوده پرداخت نشده زیرا در حساب شخصی مسئول صندوق وام ضروری وزارت است و سود روزانه این پولهای هنگفت را می برد من هم چک م برگشت خورده و همین امروز و فرداست که بازداشت کنند ننگ بر دزدانی که لباس مسئول دارند الهی سود این پولها را درمان زن و بچش کنه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
سلام.انصراف از شکایت چطور انجام بدیم.
کد پیگیری هم ندارم
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار