دستورالعمل جدید حضور کارکنان در ادارات تهران از شنبه 28 تیر-راهبرد معاصر

دستورالعمل جدید حضور کارکنان در ادارات تهران از شنبه 28 تیر

همه دستگاه های اجرایی در تهران از شنبه 28 تیر ماه مکلفند که با دو سوم کارکنان خود فعالیت کنند. تعداد کارمندان مبتلا به کرونا در دو هفته اخیر افزایش محسوسی داشته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 15
کد خبر: ۵۰۷۶۸

به گزارش راهبرد معاصر با توجه به گسترش و شیوع ویروس کرونا همه دستگاه های اجرایی به جز مراکز درمانی و خدمات رسانی مکلفند از آغاز هفته آینده با دو سوم کارکنان خود به فعالیت ادامه دهند. استانداری تهران اعلام کرده است که لازم است با برنامه ریزی دقیق یک سوم دیگر کارکنان با دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبتی از حضور در محل کار معاف شوند.

 استانداری تهران می گوید تعداد کارمندان به کرونا در دو هفته اخیر به دلیل کمرنگ شدن فاصله اجتماعی و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزایش محسوسی داشته است.  همچنین مقرر شده است ورود کارمندانی که به کرونا مبتلا شده اند به ادارت ممنوع است و آنها در صورتی می توانند سر کار خود حاضر شوند که تست بعدی آنها منفی باشد.

امروز شهرداری تهران نیز دستورالعمل جدیدی را برای دورکاری کارکنان خود ابلاغ کرده است. بر اساس این ابلاغیه هر واحد سازمانی می تواند با نظر مقام مسئول تا سقف حداکثر 50 درصد نیروهای شاغل را دور کار کند. عصر امروز حسن روخانی رئیس جمهوری در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا هم بر اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی در ادارات تاکید کرده و از تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی خواسته است تا ارائه خدمات از طریق دولت الکترونیک را گسترش دهند. 

از آنجا دورکاری نیازمند فراهم آمدن زیرساخت های الکترونیک است استانداری اعلام کرده مدیرانی که  زیرساخت های لازم برای دور کاری کارمندان را مهیا نکرده اند در ارزیابی عملکرد نمره منفی دریافت می کنند.

 

دستگاه های دولتی مکلفند که بخشی از خدمات خود را الکترونیکی ارائه دهند

 

غلامرضا عباس پاشا روز چهارشنبه گفت: دورکاری در ادارات براساس بخشنامه و اپیدمی ویروس کرونا دوباره احصا شده است و دستگاه های دولتی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مکلف هستند بخشی از خدمات خود را از طریق خدمات الکترونیکی به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: به دلیل بحرانی بودن بیماری کرونا تصمیماتی در شورای اداری استان تهران، ستاد مقابله با کرونا در خصوص دورکاری گرفته شده است و براساس مصوبه سازمان استخدامی کشور دستگاه ها موظفند از ظرفیت دورکاری با الویت قرار دادن کارمندان زن دارای فرزندان خردسال، زنان باردار، بیماران زمینه ای استفاده کنند و اگر ظرفیت دیگری وجود داشت برای سایر کارمندان در نظر گرفته شود.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: براساس نوع کار برخی از کارمندان باید در محل کار حضور داشته باشند و برخی با توجه به زیرساخت های خدمات الکترونیکی در دستگاه ها وظیفه خود را به شیوه دورکاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه بهداشت محیط در ادارات رعایت می شود، تصریح کرد: به دستگاه های دولتی تلکیف شده از حضور کارمندان و مراجعه کنندگان بدون ماسک به ادارات جلوگیری و ساعت حضور برای آنها غیبت ثبت شود.

دستورالعمل جدید حضور کارکنان در ادارات تهران از شنبه 28 تیر

افزایش مبتلایان ویروس کرونا در بین کارمندان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: تعداد کارمندان مبتلا به ویروس کرونا با کمرنگ شدن فاصله اجتماعی و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دو هفته اخیر افزایش یافته است.

عباس پاشا اضافه کرد: اوج ابتلا کارمندان به این ویروس در اسفندماه بود اما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی تعداد کارمندان مبتلا به کرونا و مرگ و میر در بین آنها به کمتر از پنج درصد رسیده بود اما اکنون باز هم این میزان افزایش یافته است.

 

به گفته وی در اسفند ماه سال گذشته که با اوج اپیدمی کرونا مواجه بودیم حدود ٢٠ درصد از کارمندان و اکنون کمتر از ۱۰ درصد آنها به این ویروس مبتلا شده اند.

 

ممنوعیت ورود مبتلایان به کرونا به ادارات تا بهبودی کامل

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: ورود کارمندان مبتلا به کرونا تا زمان بهبودی کامل به ادارات ممنوع است و پس از درمان در صورتی که تست بعدی آنها منفی باشد می توانند بر سرکار خود حضور یابند.

 

عباس پاشا افزود: ورودی ادارات برای کارکنان و ارباب رجوع تب سنج در نظر گرفته شده تا تغییرات فیزیولوژی بدن آنها بررسی و در صورت ابتلا به کرونا به مرکز درمانی وزارت بهداشت اعزام شوند.

 

به گفته وی کارکنان دولت اولین گروهی بودند که بحث رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی گرفتند و از اسفندماه سال گذشته تاکنون توصیه های زیادی برای مقابله با کرونا را اجرا کرده اند.

 

مقابله با کرونا با تبدیل مسئولیت فردی به اجتماعی

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: برای مقابله با ویروس کرونا زمینه مسئولیت فردی به اجتماعی فراهم شده و علاوه بر استفاده اجباری کارمندان از ماسک و دستکش ارباب رجوع ها نیز که به طور مستقیم با کارمندان در ارتباط هستند باید از ماسک استفاده کنند و در صورت خودداری به آنها خدمات ارائه نمی شود.

 

عباس پاشا اضافه کرد: به افراد مراجعه کننده فاقد ماسک به ادارات، ماسک به صورت رایگان داده می شود تا دریافت خدمات از سوی مراجعه کنندگان وجود داشته باشد.

 

وی افزود: علاوه بر ضدعفونی مستمر محیط های اداری در ورودی در برخی از ادارات نظیر استانداری تهران دستگاه ضدعفونی برای لباس ها در نظر گرفته شده است.

 

نمره منفی به مدیرانی که زیرساخت های الکترونیکی را فراهم نکرده اند

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: برخی مدیران ادارات که زیرساخت های الکترونیکی را برای دورکاری کارمندان فراهم نکرده اند در ارزیابی عملکرد، علاوه بر در نظر گرفتن نمره منفی با آنها برخورد می شود.

 

عباس پاشا تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار و دولت، اطلاح نظام اداری در خصوص فرایند الکترونیکی شدن خدمات باید تقویت شود چراکه در بحث الکترونیکی تاکنون به زیرساخت های لازم نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه دورکاری از جمله خدمات الکترونیکی است که در ذات دولت باید وجود داشته باشد، ادامه داد: در حالت کلی فضای زیرساختی مناسبی برای خدمات الکترونیکی در استان تهران وجود ندارد و به مدیران دستگاه ها تکلیف شده زیرساخت های را فراهم کنند.

عباس پاشا افزود: در کشور ما خدمات الکترونیک برای مواقع بحرانی در نظر گرفته شده است، استفاده از این ظرفیت باید توسط دستگاه ها جدی تر در نظر گرفته شود تا در مواقع بحران بتوانیم به مردم راحت تر خدمات ارائه دهیم.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: شیوع کرونا یک فرصت است تا دستگاه های اجرایی در تجهیز  زیرساخت های الکترونیکی جدی تر عمل کنند.

دستورالعمل جدید حضور کارکنان در ادارات تهران از شنبه 28 تیر

وی ادامه داد: دستگاهای اجرایی در استان تهران به هر اندازه ای که خدمات الکترونیکی خود را احصا یا پرویه های موقت دارند امکان دورکاری برای کارمندان را فراهم کرده اند.

 

به گفته عباس پاشا، سازمان فناوری و اطلاعات به عنوان مبادی حوزه الکترونیک از ۵۰ درصد ظرفیت خود برای دورکاری استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان  دستگاه های مختلف از جمله جهاد کشاورزی و پرسنل اداری استانداری تهران در راستای مصوبه ستاد مقابله با کرونا و شورای اداری استان خواستار استفاده از این ظرفیت شدند.

دستورالعمل جدید دورکاری کارکنان شهرداری تهران با هدف قطع زنجیره سرایت بیماری کرونا؛ از سوی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران امروز ابلاغ شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این بخشنامه در راستای مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبتنی بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، ایمنی و اعمال محدودیت های هوشمندانه و متناسب برای مقابله با اوج گیری مجدد شیوع ویروس کووید -۱۹ و با توجه به موافقت شهردار تهران و با امضای مظاهریان معاون شهردار تهران ابلاغ شده است.

 

بر این اساس، سقف بهره مندی از دستورالعمل کار از راه دور در هر واحد سازمانی با نظر بالاترین مقام مسئول و مشروط به تداوم خدمات، حداکثر ۵۰ درصد از کل نیروهای شاغل در واحدهای مربوطه تعیین شده است.

 

همچنین لزوم رعایت دقیق دستورالعمل ها، پروتکل های بهداشتی، طرح فاصله گذاری اجتماعی، کاهش ترددهای غیرضروری و پیگیری امور صرفاً از طریق ارتباطات تلفنی و بستر IT مورد تاکید قرار گرفته است.

 

بر اساس این بخشنامه استفاده از ماسک توسط کارکنان و مراجعین مطابق با مفاد مندرج در بخشنامه ابلاغی شماره (۲۲ تیرماه ۹۹) ضروری است.

 

همکاران ایثارگر و جانباز معزز، بیماران خاص و بانوان باردار پس از تایید کمیسیون پزشکی شرکت شهر سالم و مکاتبه واحد متبوع مطابق با مندرجات بند ۱ ماده ۴ دستورالعمل کار از راه دور ابلاغی (۱۰ اسفند ۹۸) قابلیت بهره مندی از مزایای دستورالعمل مذکور را خواهند داشت.

 

همچنین بانوان دارای فرزند خردسال (زیر ۶ سال)، همکاران معلول و کم توان جسمی و حرکتی و کارکنان دارای فرزند بیمار خاص و یا معلول مطابق با اولویت های سه، چهار و پنج از ماده ۳ دستورالعمل یاد شده در شمول بهره مندی از دورکاری قرار می گیرند.

 

بر این اساس، کارکنان مشمول متعهد به اجرای دقیق مفاد مطروحه در ماده ۶ دستورالعمل فوق الذکر با تاکید ویژه بر بندهای ۲ و ۳ (الزام به حضور تکلیفی) هستند و مدیران مربوطه وظیفه نظارت مستمر و موثر بر نحوه ارایه خدمات همکاران دورکار را بر عهده خواهند داشت.

 

شایان ذکر است مراتب به طور پیوسته با تاکید بر الزام کارکنان به ارایه خدمات پایدار و با کیفیت به شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

به منظور حفظ و ارتقای سلامت کارکنان شهرداری تهران، مفاد دستورالعمل کار از راه دور ابلاغی (۱۰ اسفند ۹۸) با لحاظ موارد تکمیلی تا پایان مرداد ماه سال جاری تحت عنوان انجام کار از راه دور با هدف قطع زنجیره سرایت بیماری در کوتاه مدت، توسط وا حدهای تابعه لازم الاجرا خواهد بود.

دستورالعمل جدید حضور کارکنان در ادارات تهران از شنبه 28 تیر

لازم به ذکر است؛ نظارت برحسن اجرای این بخشنامه بر عهده بالاترین مقام مسئول واحد سازمانی خواهد بود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار