آمار مبتلایان و قربانیان کرونا درجهان امروز شنبه ۲۸ تیر ۹۹/ تعداد مبتلایان از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا درجهان امروز شنبه ۲۸ تیر ۹۹/ تعداد مبتلایان از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۵۹۹ هزار و ۴۱۶ نفر رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 18
کد خبر: ۵۱۰۳۴

به گزارش راهبرد معاصر، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان به ۱۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۱۴۰ نفر رسیده و تاکنون مرگ ۵۹۹ هزار و ۴۱۶ نفر در اثر این بیماری تأیید شده است.

 

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون هشت میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.

 

از میان پنج میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۴۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۶۴ هزار و ۶۰۴ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۵۹ هزار و ۸۴۵ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

 

همچنین از نه میلیون و ۶۹ هزار و ۶۹۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، هشت میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۷۵ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۹۹ هزار و ۴۱۶ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

 

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

 

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

 

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

 

۱. آمریکا سه میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۲ مبتلا، ۱۴۲ هزار و ۶۴ قربانی

۲. برزیل دو میلیون و ۴۸ هزار و ۶۹۷ مبتلا، ۷۷ هزار و ۹۳۲ قربانی

۳. هند یک میلیون و ۴۰ هزار و ۴۵۷ مبتلا، ۲۶ هزار و ۲۸۵ قربانی

۴. روسیه ۷۵۹ هزار و ۲۰۳ مبتلا، ۱۲ هزار و ۱۲۳ قربانی

۵. پرو ۳۴۵ هزار و ۵۳۷ مبتلا، ۱۲ هزار و ۷۹۹ قربانی

۶. آفریقای جنوبی ۳۳۷ هزار و ۵۹۴ مبتلا، ۴۸۰۴ قربانی

۷. مکزیک ۳۳۱ هزار و ۲۹۸ مبتلا، ۳۸ هزار و ۳۱۰ قربانی

۸. شیلی ۳۲۶ هزار و ۵۳۹ مبتلا، ۸۳۴۷ قربانی

۹. اسپانیا ۳۰۷ هزار و ۳۳۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۲۰ قربانی

۱۰. انگلیس ۲۹۳ هزار و ۲۳۹ مبتلا، ۴۵ هزار و ۲۳۳ قربانی

 

پس از آن ایران با ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۳ هزار و ۷۹۱ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است.

 

سپس کشورهای پاکستان با ۲۶۱ هزار و ۹۱۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۴۵ هزار و ۸۵۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۳ هزار و ۹۶۷ مبتلا، ترکیه با ۲۱۷ هزار و ۷۹۹ مبتلا، آلمان با ۲۰۲ هزار و ۳۴۵ مبتلا، بنگلادش با ۱۹۹ هزار و ۳۵۷ مبتلا، کلمبیا با ۱۸۲ هزار و ۱۴۰ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۷۴ هزار و ۶۷۴ مبتلا، آرژانتین با ۱۱۹ هزار و ۳۰۱ مبتلا، کانادا با ۱۰۹ هزار و ۶۶۹ مبتلا و قطر با ۱۰۵ هزار و ۸۹۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

 

پس از آن عراق با ۸۸ هزار و ۱۷۱ مبتلا، مصر با ۸۶ هزار و ۴۷۴ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۶۴۴ مبتلا، اندونزی با ۸۳ هزار و ۱۳۰ مبتلا، سوئد با ۷۷ هزار و ۲۸۱ مبتلا، اکوادور با ۷۲ هزار و ۴۴۴ مبتلا، قزاقستان با ۶۸ هزار و ۷۰۳ مبتلا، بلاروس با ۶۵ هزار و ۷۸۲ مبتلا، عمان با ۶۴ هزار و ۱۹۳ مبتلا، بلژیک با ۶۳ هزار و ۴۹۹ مبتلا، فیلیپین با ۶۳ هزار و ۱ مبتلا، کویت با ۵۸ هزار و ۲۲۱ مبتلا، اوکراین با ۵۷ هزار و ۲۶۴ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۶ هزار و ۴۲۲ مبتلا، بولیوی با ۵۶ هزار و ۱۰۲ مبتلا، هلند با ۵۱ هزار و ۴۵۴ مبتلا، پاناما با ۵۱ هزار و ۴۰۸ مبتلا و جمهوری دومینیکن با ۵۰ هزار و ۱۱۳ بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا درجهان امروز شنبه ۲۸ تیر ۹۹/ تعداد مبتلایان از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشت

 

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، سرزمین‌های اشغالی، لهستان، افغانستان، بحرین، نیجریه، رومانی، سوئیس، ارمنستان، گواتمالا، هندوراس، ایرلند، آذربایجان، غنا، ژاپن، الجزایر، صربستان و مولداوی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار