بسیاری از کشورها از ترس‌ کرونا محصولات کشاورزی‌ را انبار می‌‌کنند-راهبرد معاصر
حسن روحانی:

بسیاری از کشورها از ترس‌ کرونا محصولات کشاورزی‌ را انبار می‌‌کنند

رئیس‌جمهور گفت: ما امروز در شرایط کرونا قرار داریم. در شرایطی که بسیاری از کشورها از ترس‌شان محصولات کشاورزی‌شان را انبار می‌‌کنند و نمی‌فروشند. بنابراین امروز محصولات کشاورزی بسیار مهم است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
کد خبر: ۵۱۸۰۶
بسیاری از کشورها از ترس‌ کرونا محصولات کشاورزی‌ را انبار می‌‌کنند

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاحیه پروژه‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: ما نحوه کشت و نحوه آبیاری را در حوزه کشاورزی تغییر داده‌ایم، راندمان آب ما در آغاز دولت یازدهم 39 درصد بوده که امروز این میزان به 45 درصد رسیده است که پیشرفت در این حوزه قابل ملاحظه است.

 

رئیس‌جمهور ظهار داشت: شاخص بهره‌وری بسیار امر مهمی است که از یک‌مترمکعب آب چقدر محصول برداشت می‌کنیم. ما در آغاز دولت یازدهم بهره‌وری ما از یک‌مترمکعب آب زیر یک‌کیلو بوده و ما از این مقدار آب 920 تا 930 گرم محصول برداشت می‌کردیم و امروز این مقدار به 1450 گرم در هر مترمکعب آب رسیده و ما در این بخش به کیلو و نیم داریم نزدیک می‌شویم و این به معنی آن است که ما داریم به درستی از آب استفاده می‌کنیم.

 

وی افزود: البته بعضی از محصولات هم آب زیادی مصرف می‌کنند که باید طراحی‌های لازم در مورد آن انجام شود که چه مقدار ضرورت دارد و برخی از آن صیفی‌جاتی است که به کشورهای همسایه صادر می‌کنیم که این امر نیازمند محاسبات دیگری است.

 

**بسیاری از کشورها از ترس‌ کرونا محصولات کشاورزی‌ را انبار می‌‌کنند

 

روحانی در بخش دیگری از سخنانش خاظرنشان کرد: ما امروز در شرایط کرونا قرار داریم. در شرایطی که بسیاری از کشورها از ترس‌شان محصولات کشاورزی‌شان را انبار می‌‌کنند و نمی‌فروشند. بنابراین امروز محصولات کشاورزی بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: خوشبختانه در محصولات استراتژیک مثل گندم امسال هم خودکفا خواهیم بود و در محصولات دیگر امسال بتوانیم تلاش بیشتری را داشته باشیم و همانطور که تاکنون کشاورزان ما توانستند ایران را سرسبز کنند و نیازمندی‌های ملت را به صورت حداکثر تأمین کنند، امسال و سال آینده شاهد باشیم که با محصولات بیشتر کشاورزی و با استفاده از آب و خاک تحول مثبت دیگری را در این حوزه ببینیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده