اولین واکنش آیت‌الله خوئی به ماجرای دیدار فرح در سال ۱۳۵۷ +سند-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

اولین واکنش آیت‌الله خوئی به ماجرای دیدار فرح در سال ۱۳۵۷ +سند

دیدار غیرمترقبه آیت‌الله خوئی و فرح در ۲۸ آبان ماه ۱۳۵۷ که با ۱۸ ذی‌الحجه و عید غدیر مصادف شده بود، واکنش‌ها و انتقادهای بسیاری از محافل و شخصیت‌ها را برانگیخت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 10
کد خبر: ۵۴۲۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ در صفحه مجازی «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» آمده است:
 
دیدار غیرمترقبه آیت‌الله خوئی و فرح در ۲۸ آبان ماه ۱۳۵۷ که با ۱۸ ذی‌الحجه و عید غدیر مصادف شده بود، واکنش‌ها و انتقادهای بسیاری از محافل و شخصیت‌ها را برانگیخت. شایعه انگشتر اهدائی زعیم حوزه نجف به محمدرضا پهلوی نیز از همین ماجرا رواج پیدا کرد.
 
 
آیت‌الله خوئی در واکنش به این انتقادها مواضع قابل تأملی داشت. به روایت شیخ حسین انصاریان «در آن زمان نامه‌ای به خط خود مرحوم آیت‌الله خویی دیدم که به شاگرد محترمش آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی نوشته بودند: مسئله انگشتر را قیامت در پیشگاه مادرم فاطمه(سلام‌الله علیها) حل خواهم کرد».
 
 
اما این تنها موضع‌گیری آیت‌الله خوئی در این زمینه نبود. وی در تماس تلفنی با آیت‌الله آشتیانی به صراحت به این شایعات واکنش نشان می‌دهد و پس از آن گفته‌های زعیم حوزه نجف بطور رسمی طی اعلامیه‌ای از سوی آیت‌الله آشتیانی منتشر می‌شود. به زعم برخی از محققین شاید صریح‌ترین واکنشی که آقای خویی نشان داد در مکالمه تلفنی ایشان با آیت‌الله آشتیانی بود.
 
اولین واکنش آیت‌الله خوئی به ماجرای دیدار فرح در سال ۱۳۵۷ +سند
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار