ونزوئلا:خرید موشک از ایران ایده خوبی است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ونزوئلا:خرید موشک از ایران ایده خوبی است

رئیس‌جمهور ونزوئلا خرید موشک از ایران را ایده خوبی دانسته و از وزیر دفاع خود خواست تا در این باره با ایران گفت‌وگو کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 23
کد خبر: ۵۵۹۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛  «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) در واکنش به ادعای همتای کلمبیایی خود مبنی بر تصمیم کاراکاس برای خرید موشک از ایران، از این ایده استقبال کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مادورو در جلسه هیأت دولت که به صورت مستقیم از تلویزیون ونزوئلا نیز پخش شد، خطاب به «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع این کشور تلویحاََ گفت که چرا ایده خرید موشک از ایران به ذهن خودشان نرسیده بود.

 

وی در ادامه افزود: «پادرینو، چه ایده خوبی که با ایران صحبت کنیم و ببینیم چه موشک‌های کوتاه، میان و دور بردی دارند و با توجه به روابط عالی ما با ایران، امکان [خرید] آن را بررسی کنیم».

 

رئیس‌جمهور ونزوئلا سپس برای تحقیر همتای کلمبیایی خود با لحنی طنزآمیز به وزیر دفاع خود گفت که سعی کند این نقشه را مخفی نگه دارد.

 

مسئولان جمهوری اسلامی ایران هنوز به این خبر و اظهارات مادورو واکنشی نشان نداده‌اند.

 

پیش از این، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا از نهایی شدن توافقنامه‌های تجاری با این کشور واقع در آمریکای لاتین خبر داده بود.

 

هفته قبل نیز مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و ونزوئلا با حضور مقامات ارشد این کشور و سفیر کشورمان در کاراکاس برگزار شد./ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار