برق ۳۰ میلیون مشترک کم مصرف مجانی می شود/ شکست آمریکا در طرح «مکانیسم ماشه» در تاریخ سیاسی این کشور بی نظیر است-راهبرد معاصر
روحانی:

برق ۳۰ میلیون مشترک کم مصرف مجانی می شود/ شکست آمریکا در طرح «مکانیسم ماشه» در تاریخ سیاسی این کشور بی نظیر است

رئیس جمهور گفت: شکست آمریکا در طرح «مکانیسم ماشه» در تاریخ سیاسی این کشور بی نظیر است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 03
کد خبر: ۵۷۴۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو اظهار داشت: از بخش نیرو و آب و برق تشکر می‌کنم چون تلاش بسیار وسیعی را به کار گرفتند و ما از این لحاظ می توانیم کشورمان را با کشور های دیگر و حتی کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم و اینکه تقریبا همه مردم کشور ما از برق استفاده می کنند و در روستاها هم ۹۹ درصد و حتی بیشتر از آن از برق استفاده می کنند.

 

وی افزود: همه روستاهای دارای ۲۰ خانوار و حتی ۱۰ خانوار و در بعضی مناطق حتی روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار دارای نعمت برق هستند، یک افتخار بزرگی برای ما هست که مردم روستای ما باید از همه نعمت‌ها و فرصت‌های اساسی مثل مردم شهر برخوردار باشند و از آب و برق و آموزش و راه و مخابرات و نفت و گاز بهره مند شوند و در همه این زمینه ها کار بسیار خوبی در این هفت سال گذشته و همچنین در سال‌های پس از پیروزی انقلاب انجام گرفته است.

 

وی افزود: آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید؛ آبادانی روستا به معنای حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و خدمت به مردم بسیار خوب در همه روستاهای کشور است.

 

روحانی با بیان اینکه این کار بسیار بزرگی هست که الان می توانیم اعلام کنیم که هر ۵۰ روز ما قادر هستیم یک سد مخزنی را به افتتاح برسانیم که آمار بسیار هیجان انگیزی است و باعث آبروی کشور ماست،‌گفت: اینکه هر هفته می توانیم ۳۰ روستا را به شبکه آب سالم وصل کنیم، اقداماتی که برای تصفیه آب و فاضلاب انجام می گیرد و هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب و هر دو ماه یک تصفیه خانه آب افتتاح می‌شود، به معنای این است که در زمینه زیرساخت و نیازمندی‌های حیاتی مردم در کشور اقدامات خوبی انجام می‌شود.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی ما در یک منطقه آب و برق و گاز و راه و ارتباطات داریم به معنای این است که زیرساخت ها برای حرکت آماده شده، اظهار داشت: من خوشحال هستم که دولت مصوبه‌ای داشت و برای کسانی که جزوه خانوارهای کم مصرف هستند پاداش مناسبی در نظر گرفته است.

 

وی با اشاره به طرح پاداش مشترکین کم مصرف برق، خاطرنشان کرد: طرحی که وزارت نیرو پیشنهاد داد و در دولت تصویب شد ۳۰ میلیون جمعیت ایران دیگر پولی را برای مصرف برقشان نخواهند و تا زمانی که کم مصرف هستند برقشان مجانی هست. این یکی از آرزوهای ما در طول سالیان دراز بود که برای مردم جزو اقشار کم درآمد و به طور طبیعی جزو اقشار کم مصرف برق هستند بتوانیم هدیه‌ای را خدمت آنها بدهیم و برق آنها مجانی شود.

 

هیچ کس از آمریکا حمایت نکرد

 

رئیس جمهور گفت: مردم ایران می‌دانند آمریکا در هفته‌های اخیر شکست‌های سیاسی بزرگی را متحمل شده و این در تاریخ آمریکا و سازمان ملل بی سابقه است. به طرحی که برای تحریم تسلیحاتی ایران تهیه کردند فقط یک کشور رای مثبت داد و ۱۳ کشور دیگر آن را رد کردند. طرح مکانیسم ماشه هم در جلسه اخیر شورای امنیت مطرح شد و در این شورا هیچ کس از آمریکا حمایت نکرد و همه گفتند این طرح قابل پذیرش نیست.

 

او افزود: چنین شکستی در تاریخ سیاسی آمریکا بی نظیر است و این بخاطر ایستادگی ملت ما است. این ایستادگی و مقاومت موجب شد تا از طرفی شکست آمریکا در سازمان ملل و از طرفی آبادانی ایران را مشاهده کنیم. علی رغم همه فشار‌ها اعلام می‌کنیم ۲۰ هزار مگاوات به برق کشور افزوده می‌شود.

 

روحانی در پایان گفت: مردم ما علی رغم فشار‌ها و تحریم‌ها در برابر ویروس خطرناک کرونا ایستادگی کردند و ما در موج اول بهتر از کشور‌های دیگر عمل کردیم و در موج دوم هم در حال طی کردن قدم‌های پایانی هستیم و امیدواریم با احتیاط مردم شاهد موج سوم نباشیم تا در تحول ایران قدم‌های بهتری را برداریم.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار