ايران اقدام موهن مجله ابدو را قويا محکوم کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ايران اقدام موهن مجله ابدو را قويا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) توسط مجله شارلی ابدو این اقدام موهن را قویا محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 03
کد خبر: ۵۷۵۲۳

به گزارش راهبرد معاصر سعيد خطيب زاده افزود: هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبر مکرم اسلام و سایر پیامبران الهی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: اقدام موهن نشریه فرانسوی که به بهانه آزادی بیان تکرار شده است، موجب جریحه دارشدن احساسات موحدان عالم، اقدامی تحریک آمیز و توهین به ارزش های اسلامی و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان می‌باشد.
خطیب زاده در پایان تاکید کرد: برخلاف اقدام موهنی که توسط این مجله انجام شده ، آزادی بیان ارزش والایی است که باید به شکل سازنده‌ای در جهت همزیستی مسالمت آمیز نوع بشر و تفاهم بیشتر میان ادیان به کار گرفته شود.

 

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس در روز سه‌شنبه (۱۱ شهریور) و یک روز قبل از دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۳ فرد متهم به دست داشتن در حادثه تیراندازی در دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۵، کاریکاتورهای موهن به حضرت ختمی‌مرتبت پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد.
 
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه این اقدام نشریه «شارلی ابدو»  را محکوم نکرد و تلاش کرد آن را به آزادی بیان و اندیشه ربط دهد.
وی در این‌باره گفته: «در جایگاهی نیستم که علیه تصمیم نشریه برای انتشار کاریکاتورها حکم صادر کنم».
ماکرون همچنین گفته که در فرانسه آزادی بیان و عقیده حاکم است اما شهروندان باید در ابراز عقیده به یکدیگر احترام گذاشته و از مواضعی که باعث نفرت‌پراکنی می‌شود، خودداری کنند.
 
خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار