آیا انصارالله در یمن محبوب است؟-راهبرد معاصر

آیا انصارالله در یمن محبوب است؟

با جدا شدن حزب کنگره مردمی از ائتلاف با انصارالله، موج تازه ای از حملات علیه مواضع انصارالله در غرب یمن آغاز شده که از پشتیبانی هوایی نیروهای عربستان برخوردار است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 17
کد خبر: ۵۹
به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از العربیه، المخلافی، وزیر خارجه دولت منصور هادی که در ریاض مستقر است، در آخرین اظهار نظر خود پیرامون حملات علیه انصارالله گفت: قصد ما ایجاد ائتلاف سیاسی جامعی است تا با تکیه بر آن علیه حوثی ها اقدام شود.

پیش از این، دو ولیعهد سعودی و نهیانی با بزرگان حزب الاصلاح یمن، وابسته به اخوان المسلمین دیدار کرده بودند. همچنین انور قرقاش، وزیر خارجه امارات کمی پس از این دیدار، در صفحه توئیتر خود نوشت حزب الاصلاح تعهد داده که رابطه خود با اخوان را قطع کند.
گفتنی است قبل از حزب الاصلاح، محور ریاض در راستای تضعیف انصارالله، زمینه جدایی حزب کنگره مردمی از این گروه را فراهم کرد که تجلی آن با درگیری های صنعا نمود یافت؛ درگیری هایی که در نهایت به کشته شدن عبدالله صالح انجامید.

بنظر می رسد محور ریاض در مقطع فعلی به این نتیجه رسیده باشد که نمی تواند با تکیه بر نیروهای خود در یمن پیروز شود در نتیجه به دنبال آن است با تحبیب گروه هایی که سابقا دشمن می پنداشته، جبهه ای یمنی ضد انصارالله بوجود بیاورد. در مقطع کنونی، احزاب اصلی یمن، متفقا همراه با ائتلاف سعودی ها علیه انصارالله کار می کنند ولی همچنان کنترل شهرهای اصلی در دستان این گروه نزدیک به ایران است. با وجود این ائتلاف یکپارچه ضد حوثی ها و عدم توان آن ها در پیشروی چشمگیر در جبهه ها، باید اعتراف کرد تنها پشتیبانی مردمی است که باعث شده انصارالله در این میدان دوام بیاورد. به عبارت دیگر، حال که احزاب اصلی یمن ضد انصارالله بسیج شده اند و نمی توانند به پیروزی دست یابند، می توان اثبات کرد که مردم یمن حامی این گروه هستند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده