اخبار و تحلیل شاخص کل بورس امروز ۲۵ شهریور ۹۹-راهبرد معاصر

اخبار و تحلیل شاخص کل بورس امروز ۲۵ شهریور ۹۹

شاخص بورس امروز ۲۵ شهریور صعودی شد و بورس پس از مدت‌ها سبز پوش شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 15
کد خبر: ۵۹۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ با شروع حمایت ها از بازار بورس؛ بورس تهران بالاخره سبزپوش شد و شاخص بورس امروز رشد 1.83 درصدی را بعد از مدت ها تجربه کرد. با توجه به تصمیم سران قوا در حمایت هرچه بیشتر از بورس اینطور پیش بینی می شود که روند صعودی بورس ادامه پیدا کند و برخی پیش بینی می کنند که روند صوعودی بورس تا یک ماه آینده و شاید کمی بیشتر صعودی بماند. در ادامه به جزئیات بیشتر از وضعیت بورس امروز، سهام بورس، بازار بورس تهران و پیش بینی وضعیت آینده بازار بورس می پردازیم.

 

در پی معاملات امروز بازار سهام به نظر می‌رسد حمایت از بازار سهام تصمیمی جدی از سوی سران سه‌قوه است، امروز نیز حمایت‌ها از فقط از سهم‌های شاخص‌ساز نبود بلکه صف‌های فروش برخی از شرکت‌های بزرگ نیز جمع شدند.

 

در همین رایطه ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: امیدوار بودیم روز‌های اول این هفته بازار مثبت باشد که با حمایت‌ها این اتفاق افتاد، همچنین در رابطه با فردا با توجه به جلسه سران سه قوا به نظر می‌رسد تصمیم بازگشت بازار تصمیمی جدی است.

 

روند بازار بورس فردا چگونه است؟

 

او در رابطه با روند بازار فردا گفت: با توجه به حمایت‌ها از بازار سهام و صف‌های خرید تشکیل شده به نظر می‌رسد بازار فردا مثبت باشد. اما تا زمانی که نماد‌های متوقف شده مانند شستا، خودرو و پالایشی‌ها بازگشایی نشوند هنوز ترس ریزش بازار وجود دارد. پیش‌بینی بنده این است که شاخص کل بازار فردا به یک میلیون و ۶۳۰ هزار واحد خواهد رسید و باید بازار توانایی رسیدن به این میانگین متحرک برسد.

 

بورس امروز 25 شهریور 99/ بازار در مسیر صعود

 

همچنین او در رابطه با صندوق پالایشی یکم گفت: با توجه به حمایت از بازار و تخفیف برای این صندوق به نظر بنده این صندوق ارزندگی برای خرید دارد، همچنین نماد‌های پالایشی نقدشوندگی خوبی دارند و شاید به اندازه دارا یکم سود نداشته باشد، اما ضرر هم ندارد.

 

حمایت‌ها از بازار و تاثیرات آن بر روی انتخابات

 

این کارشناس بازار سهام در رابطه با حمایت‌ها از بازار و تاثیرات آن بر روی انتخابات گفت: زمانی که حمایت مجلس از بازار سهام به میان آمد بازار تغییر چشم‌گیری داشت و باید توجه داشته باشیم که جامعه بورسی ایران بسیار گسترده‌تر از قبل شده است و تاثیر به‌سزایی در انتخاب خواهد داشت.

 

شاخص کل بورس امروز با ۵۹ هزار و ۶۷۲ واحد صعود رقم یک میلیون و ۶۶۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۵۹۴۷ واحد صعود به رقم ۴۲۸ هزار و ۸۳۷ واحد رسید.

 

معامله‌گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۰۷ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال انجام دادند.

 

س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی س. ایرانیان، معدنی و صنعتی گلگهر و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، بانک ملت، بانک تجارت، سرمایه‌ گذاری غدیر و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده این بازار بودند.

 

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با ۴۳۷ واحد صعود به رقم ۱۷ هزار و ۴۵۰ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۵۶۰ هزار معامله به ارزش ۷۷ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال انجام دادند.

 

پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند و لیست نمادهای پربیننده این بازار از بانک دی، پلیمر آریا ساسول، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، صنایع ماشین‌های اداری ایران و گروه سرمایه‌ گذاری ایران خودرو تشکیل شده است.

 

نمادهای تاثیر گذار در بورس:

 

نماد قیمت پایانی تاثیر
فارس 30,010
5433.64
فولاد 19,600
5182.99
فملی 35,370
4380.3
اخابر 21,310
1471.94
وبملت 6,260
1435.44
کچاد 19,630
1346.75
پارسان 27,630
1306.75

نمادهای تاثیر گذار در فرابورس:

همچنین شاخص کل فرابورس با رشد۲۲۶ واحدی، وارد کانال  ۱۷هزار و ۲۴۰ واحدی شد.

نماد قیمت پایانی تاثیر
مارون 131,172
26.04
ذوب 6,740
23.96
کگهر 46,535
20.98
میدکو 21,640
16.9
شگویا 15,841
16.24
دی 43,218
12.86
ومهان 17,911 12.16

 

شاخص بورس تا کجا بالا می رود؟ / فیلم

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار