ارزش صندوق etf دارا یکم امروز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹-راهبرد معاصر

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ مشخص شد و آنالیز قیمت هر سهم سهام دولتی در این خبر ارائه می شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 19
کد خبر: ۵۹۶۱۰

راهبرد معاصر در بسته خبری امروز ارزش صندوق etf دارا یکم ، قیمت های هر سهم سهام دولتی و صندوق دارایکم را آنالیز کرده و بررسی های صورت گرفته را به مخاطبان ارائه می کند. در این خبر ارزش صندوق etf دارا یکم امروز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ را می خوانید.

 

ارزش دارا یکم

 

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با کاهشی 4.13 درصدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته 23 هزار و 503 تومان معامله شد تا ارزش 200 واحد از اولین ETF دولتی به 4 میلیون و 700 هزار و600 تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با 7.28 درصد افت درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به 22 هزار و730 تومان کاهش یافت.

 

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹

نام شرکت سهامی قیمت هر سهم در 29 شهریور برحسب ریال میزان تغییرات نسبت به روز قبل
شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) 41,930 + 017. %
شبریز (پالایش نفت تبریز) 40,450 – 6.58 %
شپنا (پالایش نفت اصفهان) 32,080 – 7.31 %
شتران (پالایش نفت تهران) 30,090 – 11.55 %

 

این شرکت ها که نمادهای صندوق ETF دوم (پالایش یکم) را تشکیل می دهند در روزهای اخیر در حالت معاملاتی ممنوع متوقف قرار داشتند و همین مسئله خریداران واحدهای این صندوق را مردد کرده بود.


بازگشایی 4 شرکت پالایشی و کاهش قیمت هر سهم این شرکت ها نسبت به آخرین قیمت ها ریسک خرید واحدهای صندوق ETF دوم را افزایش داد.


معاملات پالایشی ها ابطال شد

شپنا – شبندر – شبریز – شتران

اطلاعیه در خصوص نمادهای معاملاتی(شپنا)،(شبندر)،(شبریز)،(شتران)

به اطلاع می رساند،کلیه سفارشات وارد شده در نمادهای معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان(شپنا)، پالایش نفت بندرعباس(شبندر)،پالایش نفت تبریز(شبریز)،پالایش نفت تهران(شتران)از سامانه معاملات حذف گردید.


آخرین جزئیات پذیره نویسی صندوق پالایش یکم

رئیس سازمان خصوصی سازی ، درباره تمدید مهلت پذیره نویسی صندوق پالایش یکم ( دارا دوم ) گفت: پذیرش صندوق ETF دولتی پالایش یکم از تاریخ ۵ شهریور آغاز و با پیگیری مردم ، فرصت پذیره نویسی تا نیمه شب یکشنبه ، ٣٠شهریورماه تمدید شد.

 

وی ادامه داد: ارزش “دارا دوم” با 3 درصد تخفیف نسبت به قیمت سهام نمادهای پالایشی ۴شهریور مشخص و افرادی که کد ملی دارند می توانند تا سقف 5 میلیون تومان ثبت نام کنند. پذیرش این صندوق ETF دولتی شرط سنی و از طریق کارگذاری ها و بانک ها صورت کی پذیرد.

 

ارزش دارا یکم


آیا در شرایط فعلی دارا دوم خرید خوبی است؟

بسیاری از مردم که در بازار سرمایه فعالیت دارند این سوال برایشان پیش می آید که آیا این صندوق پالایش یکم ( دارا دوم ) را خریداری کنند و اگر خریداری کردند سود برایشان خواهد داشت یا ضرر؟حتی افرادی که در بازار سرمایه نیستند ، اما از آنچه از دارا اول شنیدند ، این علامت سوال برای آنها وجود دارد.

 

اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که بهتر بود نمادهای پالایشی ( دارا دوم ) باز بودند و ما در این مورد نظر می دادیم زیرا نحوه بازگشایی بازار و رفتار در این زمینه مهم است ، بنابراین کسانی که هنوز ثبت نام نکرده اند باید این کار را تا روز یکشنبه به تعویق بیاندازند.

 

و فعالان بازار می گویند: ارزش “دارا دوم” یا پالایش یکم به نظر می رسدسود دارا یکم را نخواهد داشت ، اما اگر اتفاق خاصی نیفتد ، در همان ابتدای بازگشایی با سود خوبی همراه خواهد بود. اگر این سود در بازار سرمایه مقایسه شود.

 

مهدی ابوالحسنی اظهار داشت: کسانی که به بازار بورس خوش بین نباشند اگر کمی بیشتر خرید کنند و چشم انداز بلند مدت داشته باشند قطعاً ضرر نمی کنند.

 

این اقتصاددان گفت: به نظر من برای کسانی که در بازار سرمایه حضور دارند خرید این صندوق ETF دولتی ( پالایش یکم ) خالی از لطف نخواهد بود و رضایت آنهه هم همراه است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار