ارزش صندوق etf دارا یکم امروز چهارشنبه 26 شهریور-راهبرد معاصر
زمان خداحافظی دیوید تیلور مشخص شد! سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عکس | واکنش صاحب خانه‌ای که یحیی السنوار در آن به شهادت رسید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق بهترین بازیکنان تاریخ از نگاه مارکا | مسی در پله اول؛ مارادونا پنجم وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در استان گلستان ثبت ۲ شکایت جواد نکونام از استقلال + جزئیات

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز چهارشنبه 26 شهریور

ارزش دارا یکم در پایان بازار امروز چهارشنبه 26 شهریور با کاهش 3.72 درصدی همراه بود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 16
کد خبر: ۵۹۲۵۹

به گزارش راهبرد معاصر ارزش دارا یکم در بازار امروز چهارشنبه 26 شهریور  آخرین معاملات خود را با کاهش قیمت 3.72 درصدی تجربه کرد. البته قیمت پایانی این صندوق با رشد 1.64 درصدی همراه بود. بر این اساس ارزش هر واحد سهام دارا یکم به 24 هزار و 500 هزار تومان رسید. بر این اساس ارزش 200 واحد صندوق دارا یکم به 4 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

حجم معاملات امروز صندوق دارا یکم 54.063 میلیون واحد بود و قیمت NAV یا همان ارزش خالص صندوق به 27 هزار و 784 تومان رسید.

 

 

ارزش دارا یکم

 

صندوق سرمایه گذاری دارا یکم چیست؟

بطور خلاصه صندوق واسطه گری مالی یکم، سهام های باقی مانده دولت در بانک های تجارت ، ملت ، صادرات و بیمه‌های البرز و اتکایی می باشد که وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی مطابق با شرایط و قوانینی اقدام به واگذاری آن با ۲۰% تخفیف نموده است.

 

صندوق واسطه گری مالی یکم که با نماد “دارا یکم” در بورس درج نماد شده است یک نوع صندوق سرمایه گذاری در سهام با مدیریت غیر فعال می باشد که پس از حداقل یکسال فعالیت با توجه به درخواست اکثریت افرادی که حق رای در مجمع صندوق را دارند، با ارائه تأییدیه به هیئت واگذاری به سازمان، درخواست تغییر صندوق به سایر انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری امکان پذیر می باشد.

 

ارزش صندوق دارا یکم

 

نحوه فعالیت صندوق سرمایه گذاری یکم به چه صورت می باشد؟

با توجه به توضیحاتی که تا این بخش از مقاله خدمت شما عزیزان ارائه شد تا حدودی با صندوق سرمایه گذاری دارا یکم آشنا شدید اما درک بیشتر بهتر است که با نحوه فعالیت آن آشنا شوید.

 

در اصل می توان گفت که این صندوق واسطه گری مالی با هدف مدیریت و نگهداری دارایی های اوراق بهادار صندوق و همچنین دریافت سودهای تقسیمی سهام موجود در سبد دارایی ها بنا شده است.

 

سرمایه گذاری خارجی در صندوق سرمایه گذاری دارا یکم ممنوع بوده و این صندوق فقط مجاز به سرمایه گذاری ریالی داخل کشور می باشد.

 

این صندوق دارای مدت زمان فعالیت نامحدود می باشد.

 

طبق تصمیم مدیر صندوق و همچنین تصویب مجمع، پول نقد و سودهای تقسیمی مصوب و دریافت شده سهام موجود در صندوق صرف شرکت در سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ، گواهی سپرده‌های بانکی و یا پرداخت سود به سرمایه‌گذاران ، صرف شرکت در افزایش سرمایه شرکت‌های موجود در سبد صندوق به‌منظور حفظ درصد مالکیت در شرکت‌های سرمایه پذیر می شود.

 

ارزش سهام دارا یکم

 

سهام های موجود در صندوق سرمایه گذاری دارا یکم

با استناد بر منابع حاصل از پذیره‌نویسی می توان گفت حدود ۸۰% از سرمایه صندوق ETF دارا یکم را سهام های زیر تشکیل می دهند :

 

بیمه اتکایی امین : ۱۱.۴۴ % معادل ۳۷۷.۵۱۵.۱۹۰

بیمه البرز : ۱۷% معادل ۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰

بانک صادرات: ۱۶/۹۸% معادل ۷.۷۴۲۹.۷۷۰.۵۱۳

بانک ملت : ۱۶.۹۷% معادل ۸.۴۷۹.۰۹۹.۹۹۶

بانک تجارت : ۱۶.۹۶% معادل ۳۷.۳۶۷.۳۹۲.۵۶۵

و از سوی دیگر جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری در این صندوق ۲۰% آن را گواهی‌های سپرده منتشر شده توسط بانک‌ها یا مؤسسات مالی اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هر نوع سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در جهت انجام عملیات بازار گردانی و اوراق مشارکت، اوراق بهادار رهنی ، اوراق صکوک و سایر اوراق بهاداری که دارای شراطی خاصی که در ادامه ذکر شده تشکیل می دهد.

 

این شرایط عبارت اند از :

 

حداقل سود آنها باید تضمینی و مشخص شده باشد.

قابله معامله در یکی از بورس ها باشد.

دارای مجوز انتشار از دولت ، سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی باشند.

 

قیمت صندوق etf دارایکم

 

نحوه فروش صندوق دارا یکم

معاملات ثانویه حداقل ۱ ماه پس از پذیره نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری و ثبت صندوق قابل معامله در بازار بورس تهران آغاز شده می شود. دارندگان سهام و سرمایه گذاران می توانند جهت خرید و فروش واحد ها به کارگزاری ها مراجعه نمایند.

 

با توجه به قوانین تصویب شده نقل و انتقال واحد های سرمایه گذاری و انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین صدور و ابطال آن‌ها معاف از مالیات بوده و مبلغی تحت عنوان کارمزد معاملات با مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار منظور خواهد شد.

 

خرید صندوق دارا یکم از طریق کارگزاری و بانک ممکن بود اما برای فروش آن لازم است افراد دارای کد بورسی باشند و فروش واحدهای صندوق دارا یکم تنها از طریق بورس امکان پدیر است بنابراین افرادی که از طریق بانک اقدام به خرید صندوق دارا یکم نموده اند برای فروش آن باید اقدام به دریافت کد بورسی نمایند.

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار