بررسی سیاست‌های احتمالی دو نامزد اصلی انتخابات 2020 آمریکا در حوزه سلامت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بررسی سیاست‌های احتمالی دو نامزد اصلی انتخابات 2020 آمریکا در حوزه سلامت

بررسی میزان استقبال مردم از طرح‌های بهداشت و سلامت کاندیدهای ریاست جمهوری 2020 در آمریکا نشان می‌هد باوجود اینکه طرح بایدن بهتر است اما میلیون‌ها نفر بدون تأمل درباره آن‌ها، عکس آن را انتخاب می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 23
کد خبر: ۵۹۸۱۸

مقایسه برنامه¬های بهداشت و سلامت جوبایدن و دونالد ترامپ

 

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ از دادگاه عالی درخواست کرده قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه را باوجود بیماری همه‌گیر کرونا لغو کند، اقدامی که پوشش بیش از 18 میلیون آمریکایی را از بین می‌برد. آیا ترامپ برنامه‌های بهداشتی دیگری دارد؟ ترامپ چند روز پیش اعلام کرد: من برنامه کامل دیگری دارم، یک طرح بسیار جامع که برای همه بهتر است. درواقع ترامپ از قبل برنامه‌ای دارد. آن قانون مراقبت‌های بهداشتی آمریکا در سال ۲۰۱۷ بود. در تحلیل حاضر ابن برنامه با طرح جو بایدن مقایسه می‌شود که اساساً برعکس طرح ترامپ، همه را تحت پوشش قرار می‌دهد و بر اساس قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه طراحی شد است.

 

پوشش

طرح بایدن ۹۷ درصد از جمعیت را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌دهد. او یک گزینه عمومی را معرفی می‌کند که طرحی همانند مدیکر را به ایالات پیشنهاد می‌دهد. این طرح جایگزین بیمه‌های خصوصی نمی‌شود بلکه به افراد دارای بیمه خصوصی اجازه می‌دهد تا آن را نیز حفظ کنند. گزینه عمومی بایدن در ایالاتی که مدیکر گسترش نیافته است را نیز پوشش می‌دهد. وی سن مدیکر را به ۶۹ سال کاهش می‌دهد و ۲۳ میلیون نفر دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد، او این پوشش را مقرون‌به‌صرفه تر می‌کند و ۵۳۰۰ دلار از هزینه خانوارها را می‌کاهد.

تحت برنامه ترامپ، اگر طرح مراقبت مقرون‌به‌صرفه لغو شود، بیش از ۱۸ میلیون نفر از پوشش خارج می‌شوند. ترامپ بارها گفته که کسانی که شرایط قبلی دارند تحت پوشش قرار می‌گیرند اما اکثر توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند که می‌تواند به عدم پوشش بیمه‌ای ۵۳ میلیون نفر در بیماری‌هایی چون بیماری‌های قلبی، سرطان و ... باشد.

 

هزینه‌ها

بایدن برای کاهش هزینه مراقبت‌های بهداشتی چندراه حل دارد، وی رویکردهای متعددی برای کاهش قیمت داروهای تجویزی دارد ازجمله اجازه به دولت برای مذاکره در مورد قیمت دارو از طریق مدیکر و واردات دارو از کشورهای دیگر. وی ی کمیته مستقل برای ارزیابی قیمت دارو ایجاد خواهد کرد که اگر قیمت دارویی بیش‌ازحد گران باشد یا ارزش قیمت را نداشته باشد آن را تائید نخواهد کرد. اما ترامپ با حذف ۱۸ میلیون نفر هزینه‌ها را کاهش داد‌. اما تلاشی برای امتحان راه‌های دیگر انجام نداد.

 

کیفیت

در طرح بایدن، مراقبت‌های بهداشتی یک حق است. وی بیمه‌ها را ملزم می‌کند خدمات مشخصی را برای مردم پوشش دهند که آن‌ها بدانند برای چه چیزی هزینه می‌پردازند. قبل از قانون مراقبت‌های مقرون‌به‌صرفه، گزارش‌ها حکایت از آن داشت که برنامه‌های بهداشتی آن‌قدر مملو از محدودیت‌ها، روزنه‌ها و استثناها بود که افراد تحت پوشش را به تأمین هزینه‌هایشان نزدیک نمی‌کرد، برنامه فوق از این موارد کاست. بایدن قصد دارد با بهبود راه‌حل‌های خلاقانه هزینه‌ها را کاهش دهد، یکی از این برنامه‌ها استفاده از فناوری و پرستاری مجازی است که هم بستری در بیمارستان را کاهش می‌دهد و هم هزینه‌اش از اعزام پرستار به خانه کمتر است.

اما ترامپ طرح‌های بهداشتی را کاهش داد و همچنین  خدمات بهداشت روانی را نیز از مدیکر حذف کرد.

 

نتیجه‌گیری

ترامپ هر چه در مناظرات انتخاباتی بگوید، برنامه‌اش از قبل مشخص است. شگفت‌آور این است که باوجوداینکه طرح بایدن بهتر است اما میلیون‌ها نفر بدون تأمل درباره آن‌ها، عکس آن را انتخاب می‌کنند. آنچه مسلم است: کل سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایالات‌متحده به این انتخابات بستگی دارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار