در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات 2020، دموکراسی آمریکایی از هم متلاشی خواهد شد!-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
اظهارات ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا؛

در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات 2020، دموکراسی آمریکایی از هم متلاشی خواهد شد!

آینده دموکراسی آمریکا با انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات 2020 به کلی از بین رفته و به مرور زمینه بی‌اعتمادی گسترده مردم را به رهبرانشان را فراهم می‌آورد. این را یک ژنرال بازنشسسته نیروی هوایی آمریکا در توصیف وضعیت بحرانی ایالات متحده در صورت پیروزی احتمالی ترامپ عنوان می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 21
کد خبر: ۶۳۶۸۶

در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات 2020، دموکراسی آمریکایی از هم متلاشی خواهد شد!

 

به گزارش راهبرد معاصر و به نقل از "ایندیپندنت"، "چارلز گراهام بوید" یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا است که به مدت هفت سال به دلیل درگیر بودن در جنگ ویتنام در اسارت به سر برده است. با وجود اینکه بوید بر این اعتقاد است که نباید حوزه نظامی را درگیر بازی‌های سیاسی کرد با این حال تازگی اظهار کرده است، در شرایطی که ترامپ در حال برهم زدن نظم جامعه آمریکاست، تلاش برای حذف وی از قدرت یک شرط اساسی برای حفظ هویت اصلی آمریکا به عنوان یک کشور لیبرال دموکرات و یک ضرورت مهم محسوب می‌شود. او می‌گوید: «در صورت ماندگاری دونالد ترامپ در کاخ سفید در دوره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، دموکراسی آمریکا با یک تهدید اساسی مواجه خواهد شد».  

 

بوید که از درجه داران باسابقه نیروی هوایی آمریکا به حساب می‌آید در اظهاراتی عنوان کرده است، پیش از حمایت رسمی از جو بایدن، ارزیابی سخت‌گیرانه‌ای از عملکرد ترامپ در دوران 4 ساله‌اش در کاخ سفید انجام داده است. او در این باره می‌گوید: «نارضایتی من از دولت ترامپ از زمانی که آغاز به کار کرده است، تشدید شده و من معتقد هستم دموکراسی آمریکا در صورتی که ترامپ برای دو دوره رئیس‌جمهور این کشور باشد، برای همیشه از بین خواهد رفت».

 

اکنون بوید به همراه 500 رهبر امنیت ملی دیگر در آمریکا به حمایت از جو بایدن پرداخته است، زیرا نگرانی‌ها در میان این عده از رهبران به عنوان مقامات ارشد آمریکا درباره رفتارهای نامنظم و آشفته رئیس‌جمهور دونالد ترامپ که تنها به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات است و به اعتقاد آنها عملکرد دوران ریاست‌جمهوری‌اش، بسیار ضعیف‌تر از حد تصور بوده، افزایش پیدا کرده است.

 

در تمام نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام گرفته است، دونالد ترامپ با اختلاف قابل توجهی پایین‌تر از بایدن قرار دارد و از همین رو است که سعی دارد در صورت شکست در انتخابات پیش رو، مشروعیت نتایج آن را بدون مدرک قوی و قابل استنادی و تنها به دلیل انتقاد بی‌دلیلش از شیوه رای‌گیری پستی که قرار است میلیون‌ها آمریکایی به دلیل رعایت نکات بهداشتی در ارتباط با شیوع ویروس کرونا از آن طریق نامزد نهایی خود را انتخاب نمایند، زیر سوال ببرد.

ترامپ بارها و بارها در تجمعات مبارزات انتخاباتی‌اش خطاب به هوادارانش عنوان کرده است که انتخابات«تقلبی» تنها راهی است که می‌تواند موجب پیروزی رقیب دموکراتش، جو بایدن شود و در صورتی که تقلبی صورت نگیرد، او حتما پیروز رقابت خواهد بود. تلاش‌های منفعت طلبانه و ادعاهای دروغین رئیس‌جمهور در این رابطه موضوع مهمی برای آقای بوید عنوان می‌شود که سال‌ها، خلبان رزمی نیروی هوایی آمریکا بوده و تنها مقامی است که در جریان اقداماتش در جنگ ویتنام به درجه چهار ستاره رسیده است.

 

بوید می‌گوید: «به اعتقاد من زمانی که شهروندان ما ایمان و اعتقاد خود را در انتخاب رهبرانشان از دست بدهند، دموکراسی در معرض خطر قرار می‌گیرد و به اعتقاد من، اکنون جامعه آمریکا دقیقا در همان نقطه قرار دارد و به همین خاطر است که باید برای نجات انتخابات آمریکا باید دست به کار شویم. آنچه که من را در این باره بیش از پیش نگران می‌سازد این است که در چنین شرایطی زمین بازی به نفع روس‌ها و علیه آمریکا تغییر کند و جدا از بی‌اعتمادی داخلی مردم آمریکا، بسیاری از کشورها با دموکراسی‌های شکننده نیز که زمانی آمریکا را الگوی خوبی در این زمینه می‌دیدند در شرایطی ما را قضاوت کنند که تمامی رویه‎های دموکراتیک ما کارایی خود را از دست داده‌ باشند و به این ترتیب دیدگاهشان نسبت به ما دچار تغییر شود.  

بوید به تازگی نیز در گزارش اخیرش در آتلانتیک به ترامپ که در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش کهنه‌سربازان نظامی آمریکا را  بازنده خوانده بود، حمله کرد. هر چند ترامپ هرگز این اظهارات را تاکنون تایید نکرده است. با این حال بوید اظهارات ترامپ را بیمار گونه عنوان کرده و گفته است: «بی‌احترامی وی به نظامیان آمریکایی درست شبیه یک خنجر به قلب نظام و ارتش بوده است و نفرت‌انگیزترین حرفی بود که در باره نظامیان تا به امروز شنیده‌ام، به همین خاطر است که من خود را متعهد به پشتیبانی و حمایت از بایدن می‌دانم».

 

با وجود اینکه کمتر از یک ماه به روز انتخابات آمریکا فرصت باقی مانده است، آقای ترامپ همچنان از رقیب خود در نظرسنجی‌ها عقب مانده و بستری شدنش در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید 19 که با وجود بالای آمار مبتلایان در آمریکا برای ماه‌ها جدی بودن ویروس را نادیده می‌گرفت،  ضربه سنگین دیگری به مبارزات انتخاباتی‌اش وارد کرده است. حالا همه به خوبی می‌دانند که 231 هزار نفر تنها به دلیل سو مدیریت ترامپ در مواجه با بحران ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این آمار در صورت عملکرد بهتر وی می‌توانست، بسیار کمتر باشد.

 

با این وجود ترامپ همچنان بر اشتباهات خود در باب این بیماری تاکید دارد تا جایی که پس از ترخیص از بیمارستان، در یک سخنرانی عجیب و غربیب، درگیری با ویروس را «یک برکت و نعمت از جانب خداوند» خطاب کرد و مدعی شد پس از رهایی از ویروس حتی از نطر بدنی احساس سلامت بیشتری می‌کند. در مقابل ترامپ بایدن در تمام این مدت، مبارزات انتخاباتی خود را به خوبی پیش برده است و آخرین برنامه‌های انتخاباتی‌اش را عملی می‌سازد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده